Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Ik denk dat het een Bolsonaro situatie wordt. Dat past ook wel bij autoritaire regimes. Alleen er is wel echt een groot risico dat als hij het heeft, hij er echt enorm ziek van kan worden. Zijn levensstijl past niet echt bij de mensen die er amper last van hebben. De komende weken gaan in elk geval heel spannend worden. Zelfs m’n bakker had het er over haha.

Wat bedoel je met Bolsonaro situatie? Dat hij het ook bagatelliseerde?

Ja klopt, dat hij er van geneest en dan de situatie bagatelliseert. De meest onwaarschijnlijke situatie is dat hij opeens tot inkeer komt. Dat zou pas een plot twist zijn haha.

2 likes

Ageism on point!

2 likes

Nouja, vond je je opmerking zelf heel nodig dan?

Aan de andere kant, je maakt als je je jong bent ook helemaal geen kans. Ik snap niet zo goed waarom het altijd maar (ok niet altijd, wel vaak) een oude man moet zijn. Amerika wil echt niet van dat beeld af, ook niet als ze wellicht soms iets te oud zijn.

1 like

Nou ik vond Obama best hoopvol en hoopte dat dat voor blijvende verandering zou zorgen, maar so far not so good

Edit: nu ik dit teruglees is mn post niet alleen op leeftijd van toepassing maar eigenlijk gewoon op zo’n beetje elk onderwerp dat je maar kan bedenken :sweat_smile:

1 like

Die laatste zin he, die doet zeer hoor. Kan Obama niet gewoon … terug?

4 likes

Obama is blij dat hij deze rotzooi niet hoeft op te lossen :stuck_out_tongue:

2 likes

Obama hoeft ook echt niet de hemel in geprezen te worden hoor.

Vergeleken met Trump natuurlijk wel, maar hij was echt niet heel goed over bepaalde zaken.

1 like

Maar je kan sowieso het nooit 100% goed doen.

1 like

ja in dit geval zijn beide kanten van dit verhaal zo plausibel, Trump loop gezien zijn leeftijd en gewicht een verhoogd risico om corona te krijgen maar dat hij nu net op het moment suprême corona krijgt kan ook duiden op een leugen :woman_shrugging:

Zeker waar, maar ik vind dat hij ook wel echt kwalijke dingen heeft gedaan. Die lijken door veel Nederlanders graag vergeten te worden, simpelweg omdat het zo’n leuke vent is.

4 likes

Eerlijk gezegd weet ik geen eens waar je het over hebt haha, het is ook natuurlijk wel een beetje “ver van mijn bed” show allemaal, en ik denk ook wel dat we hier meer de goede dingen mee krijgen. Maar ik denk dan ook wel ja, hij was net na (tijdens?) de bankencrisis president. Denk dat je dan sowieso hele moeilijke keuzes te maken hebt op financieel gebied. En van alle andere presidenten heb ik überhaupt geen idee wat ze bereikt hebben (behalve Bush, met reden).

Je loopt door je lichaam en leeftijd toch geen verhoogd risico om het te krijgen? Je hebt een verhoogd risico om eraan te sterven/zware complicaties te hebben.

als je ouder wordt is immuunsysteem toch ook zwakker? https://www.canongerontologie.nl/lichaam/immuunveroudering

Zo had ik nog niet nagedacht. Excuus!

Omfg wat een compleet achterlijke tweet. Geen greintje empathie die man.

3 likes

Called it -_-

13 likes

:cry::cry::cry::cry:

2 likes