Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Kom op zeg. Is hij ook nog aan het twitteren?

2 likes

Ik heb toch nog geslapen van 6-11 haha maar goed, nu zijn we weer wakker en terug voor de tv. Maar wat is het spannend…!

Dat wij echt niet begrijpen waarom veel Amerikanen op trump stemmen maakt toch wel duidelijk dat onze media behoorlijk gekleurd zijn

6 likes

Denk dat het ook wel heel erg te maken heeft met dat “wij in Europa” ons vaak blindstaren op de welkende plaatsen in Amerika, die niet echt een representatie zijn van de rest van het land en gedachtegoed.

Merk bijvoorbeeld dat mijn familie daar zo teleurgesteld zijn door de algehele stemming van de afgelopen 4 jaar, dat ze election night niet eens kijken.

Ja nouja nog los van de media als je die buffoon 5 seconden hoort praten zou het al duidelijk moeten zijn :sweat_smile:

8 likes

Oke maar stel dat Biden inderdaad Nevada en Wisconsin meeneemt, dan moet hij dus nog Michigan, Pennsylvania or Georgia winnen toch? Hoe groot is die kans effectief

Haha die presentator van cnn is volgensmij zo moe. “Demacrocy” :ghost:

1 like

Ik weet niet of het is dat we het niet begrijpen. Er is een hele grote groep kiezers die zich niet gehoord voelt, met grote nationalistische gevoelens en een conservatief gedachtengoed die zich thuisvoelen bij types die zich opstellen alsof zij het land gaan redden van de afgrond die vernieuwing en vooruitgang heet. Verandering is ongewenst want verandering heeft er helaas voor veel van die kiezers voor gezorgd dat ze arm(er) zijn geworden, of het idee hebben gekregen niets meer te zeggen te hebben. Maar ik denk dat veel van ‘ons’ nog een voice of reason hebben. Niet alleen een ander gedachtengoed maar ook beseffen dat die aartsconservatieve houding geen duurzame opstelling in de wereldorde is. En juist door die voice of reason is het voor veel mensen onbegrijpelijk day iemand als Trump herkozen wordt. Niet eens door zijn opstelling en zijn aanspreekbaarheid voor die ene groep maar wel door de enorme onkunde die hij tentoonstelt.

11 likes

Trump is alleen super ongeschikt als president. Hij kan amper coherente zinnen uitspreken of zijn emoties beheersen. Dit allemaal tijdens een pandemie waar helemaal niks gedaan wordt voor de gemiddelde Amerikaan. Dat het verschil zo klein is zo bizar.

10 likes

Het ligt in die drie Staten ook super dicht bij elkaar, het blijft gewoon geduld hebben…

Pff Nevada gaat morgen (5-11) pas verder met die post-stemmen zo te horen

Pff bizar toch hè hoe verdeeld dat land is. Dat het zo nipt kan gaan wie wint/verliest. En dan dacht ik dat NL al erg was qua verdeeldheid

1 like

Waarom zijn er nog geen resultaten bekend voor Maine, aangezien dat helemaal aan de oostkust ligt, dus daar zijn de stemlokalen toch al lang dicht?

Haha is het bij CNN de hele tijd al met die supsense muziek eronder? Heel dramatisch :sweat_smile:

3 likes

Missen jullie Obama ook zo?

nee weet ik hij was niet perfect terms hadden beter gekund maar TOCH!!!

35 likes

Ik denk dat dat eerder voortkomt uit het feit dat ons politiek klimaat gematigder is dan in de Verenigde Staten, deels door het tweepartijenstelsel en het kiessysteem, en het verschil in stemmotivaties (anti-kandidaatstemmen gebeurt in Nederland naar mijn idee vrijwel niet omdat het gelukkig niet hoeft, en de VS heeft natuurlijk andere problematiek en prioritering daarvan dan Nederland, ook omdat de EU bij ons een grote rol speelt).

1 like

Obama was ook niet heilig hoor! Hij droeg ooit een beige pak! Omg.

16 likes

Haha ja mja ook inhoudelijk is er heus wel wat aan te merken geweest op zijn beleid. Maar toch :broken_heart::broken_heart::broken_heart:

1 like

Dat pak was een groter schandaal in amerika dan de aantijgingen van aanrading aan het adres van Trump.

Dat zegt alles over Amerika.

27 likes

Ja en Michelle

3 likes