Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Misschien hebben ze Arizona en Alaska al erbij geteld?

ja maar hoezo weet nu.nl dat al en cnn niet haha

Mocht er een tweede topic komen noem het dan gewoon ā€˜Het leed dat de Amerikaanse verkiezingen heet’.

45 likes

Op nu hebben ze Arizona en Maine al meegeteld

1 like

CNN callt pas wanneer de stemmen echt allemaal geteld zijn, nos (en nu.nl dus) hebben Arizona en Maine al gecalled

2 likes

@Mexi en @Pax thanks voor jullie snelle opheldering!

Gewenning, op kantoor hoor ik meer aan gesprekken om me heen die mij aandacht trekken. Leer je je ook wel voor afsluiten.

Als dit doorzet en Biden Nevada, Michigan en Wisconsin heeft, heeft hij 270 toch? Alleen Nevada gaat pas donderdag verder met tellen.

Ja same hier! Ik heb ook vaak YouTube of Netflix aan staan met thuiswerken nu

Beter dan de reclames over medicijnen… ik ga ook maar naar de huisarts om opiaten te vragen. Boeiend dat het je slapeloosheid geeft.

2 likes

Wow waarom donderdag pas?

Maar even he als trump een rechtzaak begint. Dan kunnen we toch wel zeggen dat Amerika geen vrij democratisch land is of wel.

3 likes

Benieuwd of er nog geluiden uit EU gaan komen als dat gebeurt
Of andere landen iig

1 like

Ik hoop echt op een Biden overwinning maar vrees ook dat de ellende dan nog lang niet voorbij is. Trump roept dan sowieso dat het fraude is en stapt naar het hooggerechtshof + al die Trump aanhangers zullen gaan rellen. Wat een toestanden.

3 likes

Kun je werken?

Ik heb het hier ook opstaan, maar elke keer als ik het woord ā€˜update’ of ā€˜mail’, ā€˜let’s take a look’ hoor ren ik naar de tv. Zo ongeveer elke 3 minuten :joy:

5 likes

In 2000 is het al eens tot het hooggerechtshof gekomen bij Bush vs. Gore, dus ja, vrij democratisch land is het nooit geweest. Dat hele systeem van kiesmannen is sowieso zo ondemocratisch als de pest. Hopeloos ouderwets ook en stamt nog uit de tijd dat het voor de gewone burger onmogelijk was om presidentskandidaten te leren kennen en dus eigen overwegingen te maken. Daarom legden ze hun vertrouwen bij een kiesman die wel wist waar de presidentskandidaat voor stond.

5 likes

Weet iemand hoe het zit dat bij sommige staten de kiesmannen onder de kandidaten worden verdeeld?

Mijn mind is echt blown over alles wat er nu gebeurt. ik kan het niet bevatten of zo :sweat_smile: Alsof we aan de vooravond staan van iets wat we nog niet weten maar hoe dan ook niks goeds gaat betekenen

3 likes

ik kreeg echt een dikke error van ā€˜terug verder’ :rofl:

5 likes

Ja waarom gaan ze donderdag pas door met tellen? Zijn ze moe? Hebben ze rust nodig? Geen zin meer? Zoveel vragen