Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Iedereen zit met dichtgeknepen billen de uitslagen te volgen en Pennsylvania begint doodleuk vandaag pas met het tellen van anderhalf miljoen stemmen :grin: gotta love the law

18 likes

Het is een lockdown maar ik krijg toch nog FOMO van dit topic dus ik ging even CNN kijken maar omg als je ziet hoe ze al die stemmen nog aan het tellen zijn. Mijn god. En hoorde in de eerste vijf minuten al “this is the political centre of the universe” haha oke rustig Amerika

Edit: ik snap de aantrekkingskracht wel om dit te volgen, wat een hysterische tv love it.

4 likes

Ik vind het ook echt een machtig idee dat er zo’n gigantische operatie gaande is om al die stemmen te tellen :joy: Lekker nerd

4 likes

Hoe werkt de US post ook als er vrijdag nog stembiljetten binnen kunnen komen?

Dat zeker ja! Dit is natuurlijk precies waar hij op hint met z’n gehamer op dat die poststemmen vals zijn. ‘Ik stond voor en he die poststemmen werden geteld en Biden wint’ (hopelijk!)

Ik ben echt zo benieuwd wat er ook gaat gebeuren met onrusten in het land als de uitslag duidelijk word. So far is het behoorlijk rustig.

Was het de vorige x btw niet zo dat Hillary had gewonnen volgens de stemmen. En dat er toen van die kiesmannetjes toch voor Oepaloempa hadden gekozen?
Dit kan echt alle kanten op gaan.

1 like

Dat weet ik niet precies maar in theorie is dit mogelijk. De kiesmannen zijn niet ‘verplicht’ om te kiezen voor de partij met de meeste stemmen.

1 like

zonnebankje :joy: ik jank

6 likes

Nouja het is geen kikkerlandje zoals Nederland waar alles perfect geregeld is en je al boos wordt als je brief niet binnen 24 uur op de deurmat ligt. Ik neem wel aan dat het per staat gaat maar die zijn ook wel een stukje groter (Nederland past 16 keer in Texas). Daarnaast natuurlijk ruimte voor vertraging en dan zit je op drie dagen na election day.

3 likes

Ik heb echt helemaal niks met Amerika en de verkiezingen maar ik vind het gewoon écht spannend nu?!

2 likes

Ik kan op mijn werk niet live kijken en ik wilde alleen even zeggen dat ik heel blij ben met jullie updates :blush:

Zou iemand zn kind nu key race alert noemen?

7 likes

Gaat Trump ook nog alles laten hertellen als het nauw blijft?

Wel lekker genderneutraal

1 like

Oh dat dacht ik. Maar dat kan niet dus? Thank lord ik was al dreig briefen aan het schrijven voor die kiesmannetjes.

2 likes

Ik heb hele domme conservatieve pro life family in Holland, Michigan die Trump héél erg aanbidden.

Ik ga even heerlijk lachen als hun staat de tipping point is in Biden’s winst.

Zou er bijna religieus van worden.

34 likes

Wordt de aankomende avond nog spannender dan de hele afgelopen nacht samen

4 likes

De voorsprong van Trump in Pennsylvania loopt ook terug! Nu nog maar 10 punten voorsprong.

4 likes

Het is echt net ESF. Het moment dat de jury votes op het laatst nog ff erbij komen en de hele stemming in de war gooien.

@Nefertiti Ja dat is waar, ik vergeet soms ook even de grootte van Amerika en dat er ook veel afgelegen gebied is. En omdat iedereen moet registreren om te stemmen weten ze dan uiteindelijk wel of ze alle stemmen hebben toch? Want ik dacht eerst ook huh hoe weten ze dan of ze alles hebben.

8 likes

Ik zag net dit op Twitter:

En als dat echt zo is vat het alles wel lekker samen he. Mijn god wat een rotzooi.

26 likes