Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Het zal wel op nevada aan gaan komen, maar ik verwacht daar eigenlijk wel dat Biden steeds meer de lead zal nemen met de mail ballots uit las vegas en reno. Ik begin een beetje te hopen :scream:

Ze wisselen om de paar uur, maar sowieso mad respect voor de verslaggeving.

Ik denk dat ze om de beurt in een hoekje van de studio liggen te pitten.

3 likes

Nevada of pennsylvania toch?
Ik las dat PA nog tm vrijdag telt en Nevada zelfs tot de 10e en NC zelfs tot de 12e!
Ben heel benieuwd want als het echt om zulke staten gaat hangen. Want je weet gewoon niet wanneer die post binnen komt.

(mijn bron van data: https://www.nrc.nl/nieuws/2020/11/04/in-welke-staten-wordt-nog-geteld-en-wanneer-komen-de-uitslagen-a4018682 )

1 like

Echt hee! Full on respect :fist:

Ik heb de verkiezingen niet eerder zo uitgebreid gevolgd, maar benadrukken ze altijd zo dat alles transparant is verlopen? Vrijwel iedereen die aan het woord is geweest op CNN heeft dat wel gezegd haha.

Vind het ook wel slim dat ze zeggen dat het stopzetten van het tellen van de stemmen ook betekent dat de stemmen van uitgezonden militairen niet meer geteld worden. Ik kan me voorstellen dat dat niet zo goed zou vallen bij veel Amerikanen (vooral Republikeinen?).

1 like

Maar in Pennsylvania is nu 85% geteld en Trump lijkt procentueel gezien nog best wel voor te staan. Is er echt een grote kans dat Biden hem nog inhaalt in die laatste 15%? Toen het vanmiddag nog op 64% had ik daar iets meer vertrouwen in maar nu weet ik het niet zo goed meer.

Ik zat per ongeluk CNN van vanmiddag te kijken die ik denk nog gepauzeerd stond op mijn ipad. Ik was tegelijk iets anders aan het doen maar het duurde echt een goed half uur voordat ik door had dat de tijd niet klopte en ik geen boze meneer had haha. Ga ook maar slapen denk ik!

4 likes

image

Ik heb er ook niet meer zo héél veel vertrouwen in maar in bijv. Philadelphia is nu 67% geteld en de verhouding is 80/20. Als van die overige 33% ook nog 80% voor Biden is kan dat best nog wel uitmaken denk/hoop ik.

3 likes

Wat @Disconnected zegt, maar inderdaad, het kan nog. Trump staat 350.000 votes voor en er moeten er nog ongeveer 900.000 geteld worden. Het blijft sowieso gissen, zeker nu met die mail votes uit de steden is het wel waarschijnlijk dat veel naar Biden gaan. Chaaaoss

Ooh op die fiets, ja dan snap ik inderdaad wel dat er nog hoop is voor Biden. Zo uitgebreid had ik niet op dat kaartje ingezoomd haha. Duidelijk, thanks!

Ja dat dacht ik ook al! Lekker nog een cliffhanger van drie dagen minstens haha. maar ik las hier ook dat wss Biden een goede kans heeft in Nevada omdat Las Vegas voor de democraten stemt…

De meeste stemmen die nu nog moeten worden geteld zijn in Philly èn poststemmen. In Philly heeft Biden nu zo’n 90% van de stemmen en poststemmen gaan ook voor het grootste gedeelte naar Biden.

1 like

Ben er bang voor…

Nog niet gewonnen, maar Trump moet dan Georgia, Michigan, North Carolina en Pennsylvania allemaal winnen. Wat volgens mij bij Michigan al niet meer kan.

Logisch wel als de president het ongefundeerd heeft over fraude toch haha

2 likes

Maar echt hoor, hij klinkt doodmoe

1 like

kan me voorstellen dat ie dat ook is haha

2 likes

Ik vind hem niet echt energieloos klinken maar wel rustig en beheerst. Beter dan dat opruien toch.

9 likes

Toch zo’n verademing dat ie coherente zinnen maakt!

18 likes

Alles klopt wat Biden zegt, maar het is weer zo intens slaapverwekkend…

2 likes