Amerikaanse presidentsverkiezingen 2020

Moet je je voor de gein eens voorstellen dat we in Nederland uren-, nee dagenlang discussie zouden voeren of we alle uitgebrachte stemmen zullen meetellen.

Misschien brengt dit Thierry wel op ideeën trouwens. Dat ie op een leuk moment in de peilingen roept: zie je, ik ga winnen, laat dat hele echte stemmen verder maar weg!

19 likes

Nou met het oude systeem voelde het wel zo hahah

1 like

Wat kan die Anderson intens kijken zeg.

haha! Was ik idd nét aan het denken en m’n post aan t aanpassen.

1 like

Met het opgekomen populisme van de laatste jaren in ons land is dit helaas niet eens meer zo’n ver van ons bed show.

ja gestoord. lijkt me doodeng als je daar zit te tellen

5 likes

https://www.ad.nl/politiek/cda-wil-radicaal-ander-kiesstelsel~a59cd472/

CDA wilde geloof ik zoiets geks. Zal ze vast wel goed uitkomen als een stem in bijv. Drenthe oid relatief meer telt.
Heb eerlijk gezegd niet het artikel helemaal gelezen, dus hoe het precies zat weet ik niet.

2 likes

Cda had het laatst over kiesdistricten instellen en ze hebben nu ook een ‘running mate’ van de lijsttrekker.

Ik bedoel, snap niet dat je naar Amerika kijkt en denkt ‘wat wij nodig hebben, is dat!’. Maar misschien voelt Hugo de Jonge zich dan internationaler en cooler ofzo?

11 likes

Inclusief spannende puntensystematiek. Eerst alle jurypunten, en dan komen de publieksstemmen en gaat het hele scorebord op zijn kop! Maar dan met stemmen per post enzo.

1 like

Ik voel een droom aankomen :joy:

3 likes

Ben nog aan het bijkomen van Henk Westbroek :see_no_evil:

4 likes

Eigenlijk hadden ze de hele telling in het geheim moeten doen en dan volgende week de president moeten aankondigen

Misschien was het een vriendenboekje.

4 likes

Ik hou sinds gister nacht dit topic in de gaten, maar het was mij ff ontschoten dat Michigan naar Biden is. Zou het dan toch nog gaan lukken? Op NOS staat trouwens dat Biden nu 264 kiesmannen heeft, op CNN staat 253 en bij BBC staat 243. Zal wel te maken hebben met het callen. Ik heb vandaag trouwens oprecht veel geleerd door dit topic dus thanks allemaal!

2 likes

Nou ik hoop niet dat Jan Smit en Chantal Janzen zo opduiken op CNN.

Dan liever een Trump winst.

9 likes

Wow als je op de site van CNN naar beneden klikt staat de metro in Rdam op de nieuwspagina.
Voel me nu wel ff extra betrokken :smiley:

7 likes

Waarom klinkt dit alsof CDA de Hunger games van 2021 wil organiseren.
Als er toch iets krom is, is dat het Amerikaanse kiessysteem wel. Heb ooit gelezen dat de kiesmannen werden verdeeld naar inwoners, maar dat slaven telden voor drie vijfde van een persoon (wtf)

2 likes

Weet iemand wat Emma Wortelboer aan het doen is vanavond?!??1?

17 likes

Omg op Fox heeft net Don Jr aan het ranten en nu Rudi Juliani ook. Hou op met me hoor, “to any intelligent person observe would mean you get to see the ballots, but no, we have to stay 20 ft away. No one can see if the ballots are properly postmarked. But we’re gonna fight for the people. They called California the MOMENT it closed, how many votes do you need to be ahead?! Do they think we’re stupid? You know, the Democrats DO think you’re stupid” etc etc

(ondertussen in de daadwerkelijke uitzending staat Biden ook op 264 bij Fox, ze zijn een stuk meer gematigd in de studio)

5 likes

Anoniem

Denk jij dat er inderdaad sprake is van fraude?

• Ja
  • Nee
  • Misschien een beetje/wat foutjes maar niets wat van invloed zal zijn

0 stemmers