Het verschil wordt steeds ietsjes kleiner in GA en PA. Blijft spannend zo
OH em gee wat een spannende race zeg. Hoe dan ook wordt het nog wel een hertelling denk ik, zoveel Staten met de cijfers zĂł dicht bij elkaar
Goeie update om even wakker voor te worden. Hopelijk over een paar uur weer!
Biden loopt vooruit op presidentschap: nieuwe website, terugkeer klimaatverdrag
Joe Biden heeft, vooruitlopend op een mogelijke verkiezingswinst, zijn transitiewebsite gelanceerd. Op Buildbackbetter.com schrijft de Democratische kandidaat dat zijn team voorbereidingen treft om de crises die het land treffen (âvan een pandemie tot economische recessie, van klimaatverandering tot raciale ongelijkheidâ) te bestrijden.
Tegelijkertijd heeft Biden op Twitter laten weten dat hij op de eerste dag van zijn presidentschap ervoor wil zorgen dat de VS opnieuw het klimaatverdrag van Parijs zal ondertekenen. Vandaag is de Amerikaanse regering formeel teruggetrokken uit het klimaatverdrag.
Jajajajaaaa ik ga echt huilen van geluk als Biden wint
Waarom? Edit: had de meest recente cijfers nog niet gezien, maar lijkt Nevada nou minder marge te hebben voor Biden?
Vooral onrust zaaien bij zân aanhang denk ik, gezichtsverlies, ego? Of zou er een goede reden zijn.
Biden is weer dichterbij gekomen in Georgia en ik lees net dat er nog 90.000 brieven moeten worden geteld. Daar kan het dus nog steeds!
Benieuwd of we over paar uur meer weten. Stel dat hij Georgia en Arizona pakt, dan heeft hij Nevada niet meer nodig
Goedemorgen! Net wakker. Is er iets spannends gebeurd vannacht?
Ik lees dat MI nu gecalled is. En dat het zelfs spannend lijkt te worden in PENN, GE.
Wanneer worden er weer uitslagen verwacht van bijvoorbeeld AZ en NV?
Hier staat meer info in!
Gister op CNN zeiden ze dat nevada iets van 9:30 lokale tijd met een uitslag zou komen, maar geen idee of dat nog klopt. Zal voor ons ergens laat vanmiddag zijn
Correctie: 12 om ET, dus 18:00 onze tijd.
Is er nou nog wel iemand die echt duidelijk op winst staat? Ik weet dat Biden voor staat qua kiesmannen maar voor mijn gevoel is nog steeds echt alles mogelijk. Damn Nevada schiet op haha
Zo keilang geslapen, callen van Michigan gemist maar wel mooi nieuws om te lezen
Ik ben wel eens stembureau medewerker geweest en ten eerste is het al onmogelijk om die grote stembiljetten van ons stiekem weg te moffelen haha, maar alle stemmen worden natuurlijk ook nageteld én je weet hoeveel stembiljetten je moet hebben obv de lijst met wie er allemaal gekomen is om te stemmen.
Het enige wat je denk ik hypothetisch zou kunnen doen is een potloodje jatten en allemaal biljetten ongeldig verklaren (door bijv twee kandidaten aan te kruisen of dingen op het stembiljet te schrijven) zonder dat de anderen het merken (lukt eigenlijk al niet) en ik verwacht ook dat er een onderzoek ingesteld wordt of herteld wordt als er ongewoon veel ongeldige biljetten in jouw stembureau zijn. Ik had daar echt geen moeite mee (meer dan âwaarom stemmen mensen zo domâ), gelukkig leven we in een democratie waar ook mensen met een andere politieke mening dan de mijne hun stem uit mogen brengen!
Wow ik ben nu wakker en de verschillen zijn zoveel kleiner in Pennsylvania en Georgia ben echt een beetje nerveus nu
Nog maar 23000 verschil in GA (0.5%)! Toen ik ging slapen was het nog het dubbele
Zou het vandaag dan toch gaan gebeurenâŠ
Ik heb me de afgelopen dagen ook meerdere keren afgevraagd of hij nou ontzettend slim of ontzettend dom is. Ben er nog niet uit. Hoe hij zichzelf naar het presidentschap omhoog heeft weten te werken is ontzettend slim en gehaaid. Maar als je dan kijkt naar zijn tweets van de afgelopen dagen denk ik echt, is âie seniel? Hij maakt zichzelf onsterfelijk belachelijk hiermee.
Trump is geen slimme zakenman. Zijn tactiek is aanklagen als het niet naar zijn zin gaat, niet eens met het doel om te winnen, maar om te dreigen, intimideren en om geld weg te trekken van de tegenpartij zodat ze het maar opgeven. De kans dat er in de rechtszaal echt wat in zijn voordeel gebeurt is echt vrij klein. De letter van de wet rondom de verkiezingen is vrij strak. Dit staat los van de onrust die het kan veroorzaken.
Ik heb wel eens geobserveerd bij het tellen, maar stembiljetten wegmoffelen kan niet, want er wordt bij gehouden hoeveel mensen hun stem aan die specifieke tafel hebben uitgebracht. Stemmen ongeldig verklaren in geval van twijfel kan wel, maar er staan altijd meerdere mensen bij, dus daar moet altijd een consensus over bereikt worden. (Ik weet trouwens niet hoe het tellen de VS gaat, dit is mijn ervaring in een ander land)
Maar even, zonder meerderheid in het senaat wordt het toch een heel moeizaam termijn