Hoe kan het dat als je op dat kaartje van CNN kijkt House veel meer rood heeft dan Senate? Is dat omdat het grote gebieden zijn met minder inwoners?
bedoel je deze kaart? Dat is inderdaad omwille van de oppervlaktes en bevolkingsdichtheid. Daar draait iedere keer met de presidentsverkiezingen ook altijd de discussie van het electoral college rond. Op dit moment wegen plekken met minder inwoners zwaarder door dan plekken met veel inwoners.
Thanks! Superslechte kaart dus, je kunt beter naar de cijfers kijken.
Ja het geeft een heel vertekend beeld, al heb je dit waarschijnlijk in zowat alle landen. Rond amsterdam wonen ook veel mensen dan de hoge veluwe maar de oppervlaktes kunnen gelijkaardig zijn.
Alleen is het in amerika uitvergroot (zoals alles eigenlijk)
Dat is wel heftig ookš¤£
Het lijkt allemaal mee te vallen. Zijn ook wat rare Qanon lui hun positie kwijt geraakt gelukkig.,
Mooi nieuws!
Heerlijk nieuws om mee wakker te worden
Erg mooi hoe ze die achterstand nog ingelopen heeft.
Was te verwachten
Volgt iemand ook de verkiezing van de speaker of the house? Republikeinen zijn verantwoordelijk voor de nieuwe speaker of the house, maar dankzij een groep van 20 MAGA politici lukt het niet om de juiste stemmen te krijgen.
Vanavond is de 12e ronde. Zo lang ze niemand kiezen gebeurt er niks. Het is echt hilarisch om te volgen. De Republikeinen lijken uit elkaar te vallen.
Heb de stemming van gister gevolgd.
Die Gaetz die bloedserieus op Trump staat te stemmen, en er ogenschijnlijk ontzettend trots op was was het hoogtepunt van de avond.
Wat een dumpster fire.
Iemand op Twitter zei gister dat de republieken alleen weten hoe ze ergens tegen moet zijn, niet hoe ergens voor te zijn. Vond ik bijzonder treffend voor deze clowns.
Dat is zeker ook de uitkomst hiervan. Jarenlang gestemd voor mensen die overal op tegen zijn en daarom geen beleid maken. Nu moet er een keuze gemaakt worden over de toekomst en dat kan dan niet. Ik hoop echt dat ze vanavond imploderen op January 6th
Het is nu live te kijken. Best chille en domme white noise.
En weer komen ze er niet uit.
The Bold and the Beautiful is er niets bij.
Schamen deze mensen zich nou niet? Hoe verkoop je dit aan je achterban?
Nou hij is gekozen hoor! Na 15 stemrondes.
Ik denk dat een groot deel van de achterban van de Never-Kevins heel tevreden is met de tegenstand en vertraging die ze hebben opgeworpen hoor.
En met het zwaard van Damocles dat ze hebben gekregen, want in ruil voor hun stem heeft hij het recht aan de afgevaardigden van de Republikeinse partij gegeven, dat zij met hun stem kunnen aanvragen om de voorzitter af te zetten. Zo staat zijn positie dus de komende 2 jaar onder druk en kan het Huis op ieder moment stil worden gelegd. Fijn zoān democratieā¦
Lijkt de eerste concurrent van Trump te gaan worden. Haar statements op Twitter getuigen niet per se van een minder kortzichtige kandidaat
Republikein McCarthy afgezet als voorzitter Huis van Afgevaardigden (nos.nl)
Ik had dit niet zien aankomen, maar ik volg amerikaanse politiek ook niet meer zo nauwgezet. Iemand die het wel volgt die beter begrijpt waar dit vandaan komt?
Dezelfde MAGA idioten die zijn initiƫle stemming moeilijk maakten konden de recente deal om een shutdown te voorkomen niet verteren en dit is hun wraak.
Omdat McCarthy āgegijzeldā werd door een kleine groep extremen (8 personen) in de Republikeinse partij. Zij waren tegen de deal die hij maakte met de Democraten om een shutdowns te voorkomen. Nu is hij weggestemd door die groep + de democraten. Dat laatste begrijp ik ook moeilijk, maar de Democraten zouden klaar zijn met zijn gezwalk en hopen op een andere leider die iets beter het huis weet te leiden. Volgens NRC omdat hij braaf Trump heeft gediend, werd duidelijk dat er veel Democraten hem niet wilden steunen en dus besloten ze in collectief tegen hem te stemmen.