Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024

Ah thanks voor deze uitleg, snapte ook niet helemaal waarom de Democraten tegen zouden stemmen. Tuurlijk hebben ze liever een Democraat er zitten maar dit was in ieder geval nog een Republikein die de samenwerking opzocht.
Ellende daar weer.

1 like

Ja, dat stukje van de Democraten was voor mij ook onduidelijk. Want nu heb je dus kans dat er iemand extremer komt te zitten die helemaal niet meer wilt samenwerken met de Democraten.

Samenwerking, ja, twee keer, maar ook: hij liet toe dat er een verzoek tot impeachment voor Biden werd opgestart. Daar zit de grootste pijn, als ik de analyses nu lees.

Edit: dit is wel een informatief stuk:
https://www.washingtonpost.com/politics/2023/10/03/kevin-mccarthy-democrats-vote-speaker-house/

2 likes

ik vond de analyse van Bjorn Soenens ook zeer duidelijk VS-correspondent Bjƶrn Soenens over vertrek McCarthy: "Hij heeft zijn eigen graf gedolven" | VRT NWS: nieuws

Komt er eigenlijk op neer dat niemand tevreden was met McCarthy omdat hij van twee walletjes probeerde te eten.
Maar ze zijn echt allemaal aan het kleuteren, ik snap er niets meer van. De dag na de stemming moeqt Pelosi ook plots haar kantoor ontruimen als wraakactie en van die zever. Snap echt niet dat je je met zulke dingen bezig gaat houden als je beleid wilt voeren.

3 likes

Ik heb snippets van het eerste debat tussen Trump en Biden gezien op instagram.
Trump liegt zonder knipperen en heeft het over democraten die abortus na de geboorte toestaan. Er moet een fact checker aanwezig zijn als hij het woord neemt.

Biden heeft goede comebacks, het is moeilijk voor hem om die doordacht over te brengen.

We’re in for a ride.

9 likes

@moderators kan dit topic worden aangepast naar 2024?

4 likes

zouden ze niet bewust wachten met het naar voren schuiven van harris? zodat er minder tijd is om iemands karakter volledig af te breken in de media (ja gebeurt toch al maar ik vind dit wel een theorie)

Ik lees dit nu pas, maar…??? Ik denk vaak dat hij niet dommer/raarder kan doen dan hij al deed, en dan komt er weer zo’n parel uit z’n mond.

3 likes

https://www.nu.nl/buitenland/6318701/president-biden-trekt-zich-terug-uit-verkiezingsrace-na-opstand-binnen-eigen-partij.html

Toch nog!

2 likes

Wowww dit is huge. Ben heel benieuwd of Harris idd naar voren wordt geschoven of toch een man.

2 likes

Schakelt direct CNN in… Wat gaat dit brengen…

Nu.nl had het eerder online dan CNN, ik deed hetzelfde maar staat er echt pas netttt op. Ben heel benieuwd.

1 like

Ik zag de melding op de NOS app binnen komen, maar die openende niet. Teveel tegelijk zeker die het willen lezen. NOS nieuws moet nu ook gelijk schakelen met het nieuws. *Ze leest het voor van een briefje…

1 like

Wow had ik niet verwacht.

Mijn droom is dat Michelle Obama de kandidaat wordt haha.

16 likes

Wow mn mond viel open toen ik het nieuws net hoorde. Ben heel benieuwd wat er nu gebeurd! Harris zou de meest logische keuze zijn?

2 likes

Ik weet niet of Amerika klaar is voor een vrouwelijke president. En ofdat nu dan een logische keuze zou zijn tegen Trump dan.

2 likes

Maarr ik lees op NU dat de opvolger tijden de Democratische Nationale conventie officieel bepaald wordt (19 augustus) hoop dat ze het al sneller weten

Nou als dat moet dan please Gavin Newsom.

3 likes

Dat denk ik idd ook niet. Daarom weet ik ook niet of ik blij ben als het Harris wordt. Aan de andere kant vraag ik me ook af of er uberhaupt een kandidaat is die veel kans maakt tegen Trump door de korte periode die er nog is tot aan de verkiezingen.

2 likes

Begrijp me niet verkeerd, ik zou het ook hƩƩl graag willen. Maar nee, een vrouw van kleur als kandidaat gaat de VS niet verkiezen.

4 likes