Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024

Ik hoop op Harris (lijkt me een leuke vrouw, ken dr verder niet persoonlijk)

3 likes

Ja daar ben ik ook bang voor

1 like

Nee precies, ik zou het ook graag willen maar Amerika is daar helaas niet klaar voor ben ik bang.

1 like

Volgens mij is Harris ook niet zo populair, denk dat ze echt voor heel iemand anders gaan.

Nja heel iemand, een witte man van waarschijnlijk 45+ is niet perse anders of vernieuwend natuurlijk

2 likes

Dat is de gouverneur van Californië haha. Er gingen geruchten dat hij 2028 kandidaat zou zijn. Als het geen vrouw wordt dan is hij in ieder geval een ok keuze.

2 likes

Stel dat hij het wordt, denken jullie dat hij dan nog kans maakt?

Nee. Het is een chaotische aanloop naar dit besluit geweest en ik denk niet dat het uitmaakt wie nu de democratische kandidaat wordt. Het is te laat. Hoe graag ik het ook zou willen.

2 likes

Biden tweet net dat hij Kamala steunt als kandidaat.

7 likes

Ik heb nu juist meer hoop

4 likes

Kan ook juist in het voordeel werken doordat de Republikeinen nu minder tijd hebben om de kandidaat volledig uit de pluizen en af te kraken

3 likes

Ik hoop ook heel erg dat mijn visie op de zaak onjuist blijkt!!

Nee, maakt niet uit wie er tegenover Trump staat. De debatten worden alleen minder gênant en hopelijk zelfs weer leuk om naar te kijken

1 like

Wowwww dit had ik echt niet verwacht! Ik ben heel benieuwd wat de uitleg van Biden is waarom hij dit besluit genomen heeft.

Al vrees ik dat de kans heel groot is dat een andere democratische kandidaat geen verschil gaat maken en Trump alsnog gaat winnen.

Nou hij leek steeds vaker een delier te hebben dus dit was ook niet echt houdbaar natuurlijk

7 likes

Nou hij staat al met één been in het graf dus komt niet helemaal uit de lucht vallen

7 likes

Die compilatie bij de nos, met die scène van het struikelen op de vliegtuigtrap :joy: Het ging maar door :joy:

6 likes

Ik las dat Harris de meest logische keuze is omdat sponsors, donoren hebben toegezegd op het ticket Harris/Biden. Door Harris naar voren te schuiven blijft het geld toegezegd en heeft zij al de steun. Voor andere kandidaten zou het te kort zijn tot de verkiezingen om geld en steun op te halen voor de campagne/verkiezingen.

7 likes

Ja maar zou daar iets concreets achter zitten (is er bijv een aandoening geconstateerd?) of uiteindelijk toch de toegenomen kritiek? Hij staat er in de peilingen ook niet heel slecht voor, het was behoorlijk nek aan nek met ws wel republikeins in de swingstates

Zou het eerder gek vinden als een 81-jarige nog wél zo’n loodzware baan aan zou kunnen. En situatie was al best lang onhoudbaar met zoveel interne kritiek ook inmiddels.

5 likes

78 (Trump nu) is ook gewoon stokoud voor zo’n baan.

8 likes