Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024

Hm denk niet dat Harris een heel handige keuze is, maar ik lees hierboven iets met sponsors en dan klinkt het logisch.

Maar in een Amerika waar men steeds conservatiever wordt en een groot deel op een veroordeelde rechtse bejaarde wil stemmen denk ik niet dat een vrouw van kleur een heel handige optie is. Helaas.

Bovendien heeft ze als vice president ook niet opvallend gepresteerd volgens mij.

Misschien dat ze hun verlies al genomen hebben, Harris naar voren schuiven als ‘logische’ keuze en dan Newsom klaarstomen voor 2028. Dat ze bang zijn als ze Newsom nu naar voren schuiven ze al teveel achter staan en dat de beste kandidaat die ze hebben sowieso gaat verliezen en dat risico niet met hem willen lopen.

Wel jammer dat ze niet in het landsbelang denken, want ik denk dat hij nog wel een beetje weg kan snoepen van de ‘redelijke’ mogelijke Trimp kiezers en witte mannen die geen Trump stemmen, maar nu ook niet op Biden wilden stemmen. Hij scoort goed bij ondernemers etc.

Toch kan Harris wellicht ook verrassen als ze Trump op de inhoud pakt en niet zoals Biden zich laat verleiden tot zijn spelletjes.

5 likes

Biden steunt haar. Of ze daadwerkelijk de kandidaat gaat worden moet nog blijken. Daar gaat hij niet over.

1 like

Wow cool ben jij helderziend?

1 like

Biden solliciteert op de baan Amerika besturen. Trump solliciteert op de baan een hoop zwetsen en onzin uitkramen en we zien wel wat er gebeurt. Die baan is een stuk beter te doen als bejaarde.

4 likes

Als hij zou winnen en zijn ambtstermijn uit zou zitten is hij 85. Dat is serieus oud hoor.

Ik had toevallig van de week een gesprek met mijn schoonvader die 83 is en hij gaf aan dat hij gewoon slomer is geworden mentaal en niet meer goed kan schakelen. Niet dement ofzo, maar hij merkt aan zichzelf dat alles trager gaat fysiek, maar dus ook vooral dat mentaal kunnen schakelen. En mijn schoonvader is verder echt nog heel goed bij en scherp, maar ik vind het wel typisch dat hij dit aangaf. Dat hij dat soms ook moeilijk vond. Ik kan me voorstellen dat veel mensen van die leeftijd dat ervaren.
Moet je je voorstellen dat je als president van de VS moet presteren. Dat zou ik nu op mijn veertigste al niet kunnen, laat staan als je zo oud bent. Dat is echt topsport. Weinig slaap, veel informatie te verwerken en ook nog eens een enorme verantwoordelijkheid.

2 likes

Ah dat had ik nog niet helemaal mee gekregen. Heb het artikel gescant.

Ik denk niet dat hij het wordt maar sowieso geen idee. Ik denk zelf niet dat het te laat is, het kan nog alle kanten op.

Ik bedoel Biden en Trump lagen best wel nek aan nek terwijl Biden alleen maar onzin aan het brabbelen was.

1 like

Ik vind het bijzonder dat dat bij Trump nu dus helemaal geen discussiepunt lijkt. Die man is net zo oud als Biden 3 jaar geleden en toen ging het ook al over zn leeftijd.

Al is zn leeftijd het minste probleem bij die man

2 likes

Ja dat is mijn hoop ook!
En dat Biden het besluit wel al weken geleden had genomen alleen niet bekend gemaakt, maar de voorbereidingen ervoor bezig zijn.
Maargoed we gaan het zien. Ik heb er gewoon weinig hoop in.

Ik begrijp ook niet waarom je op die leeftijd nog president (kandidaat) zou willen zijn. Ik hoop dat ik op mn 40ste met pensioen kan :joy:

Voor het geld hoeven ze het niet te doen

5 likes

Ik vind Harris als kandidaat wel echt glass cliff vibes hebben. Maar als vrouw en POC weet je dat zij overkwalificeerd moet zijn voor de functie om überhaupt op haar positie te komen. Ik denk dat ze debatten tegen Trump met gemak zal winnen en dat hij zich van zijn slechtste kant zal laten zien. Hij gedraagt zich historisch gezien verschrikkelijk tegenover vrouwen, laat staan een intelligente vrouw van kleur. Wellicht kan Harris toch wat meer vrouwelijke stemmen van de Republikeinen afsnoepen en ook jongeren meer naar de stembus krijgen.

21 likes

En van die laatste moeten ze het hebben. Gen Z was WOEDEND over Biden vs Trump en dwepen al maanden met het “boycotten” van de verkiezingen. Als er iemand is die ze over kan halen om te gaan stemmen is het een zwarte vrouw.

Die vastgeroeste republikeinen ga je echt niet overhalen, ook de vrouwen niet.
De vrouw van die dooie extreem rechtse fascistische brandweerman wilde niet eens een telefoontje aannemen van Biden omdat haar man het haar zou verbieden. Republikeinse vrouwen gaan ab-so-luut niet overstappen, nooit niet.

4 likes

Ik snap niet zo goed waarom ze zo lang wachten met de bekendmaking van de nieuwe kandidaat. Is toch zonde van de campagnetijd? De verkiezingen zijn over een kleine 4 maanden al.

1 like

Ik heb het over de republikeinse vrouwen die erachter zijn gekomen dat alle anti-abortus wetgeving ook hen raakt. Ook zij kunnen overlijden omdat ze geen of te laat een abortus krijgen bij een miskraam of een buiten baarmoederlijke zwangerschap. Of je gaat de cel in als ze denken dat je bewust een miskraam hebt opgewekt. En nu embryos in bepaalde staten als mens worden gezien is IVF geen optie meer, dus daardoor blijven ze misschien ongewenst kinderloos.

Daar denken zij helemaal niet bij na denk ik hoor. En dan nog denken zij daar gewoon heel anders over. Dan heb je vermoedelijk pech of whatever. Nee, met soepelere abortuswetgeving trek je republikeinen niet over de streep ook vrouwen niet.

3 likes

Zo’n politieke partij is echt een enorme organisatie met heel veel verschillende inspraak lagen en ook haar eigen procedures. De officiële benoeming gebeurt sowieso pas tijdens de convention half augustus. Tot die tijd is het vooral de vraag of Harris brede steun heeft en of er zich geen andere uitdagers melden. Als dat het geval is, zal ze de facto de kandidaat voor de democraten zijn. Zit ook best een voordeel in dat nu alle ogen op de democraten gericht zijn. Lijkt me mooi als Trump te vroeg gepiekt heeft. Vier maanden is nog best lang. Kan nog veel gebeuren.

10 likes

Ik vind dit wel een goeie strategie

24 likes

Ik heb er eigenlijk wel weer vertrouwen in!

4 likes

De running mate is deze witte man geworden. Democratische presidentskandidaat Kamala Harris kiest Tim Walz als running mate
Ik dacht gelijk wat is hij oud, maar hij is ongeveer net zo oud als Harris.

3 likes

Ik heb vakantie opgenomen in de week van de verkiezingen dus kan s nachts lekker live kijken :popcorn:

10 likes