Hm denk niet dat Harris een heel handige keuze is, maar ik lees hierboven iets met sponsors en dan klinkt het logisch.
Maar in een Amerika waar men steeds conservatiever wordt en een groot deel op een veroordeelde rechtse bejaarde wil stemmen denk ik niet dat een vrouw van kleur een heel handige optie is. Helaas.
Bovendien heeft ze als vice president ook niet opvallend gepresteerd volgens mij.
Misschien dat ze hun verlies al genomen hebben, Harris naar voren schuiven als ‘logische’ keuze en dan Newsom klaarstomen voor 2028. Dat ze bang zijn als ze Newsom nu naar voren schuiven ze al teveel achter staan en dat de beste kandidaat die ze hebben sowieso gaat verliezen en dat risico niet met hem willen lopen.
Wel jammer dat ze niet in het landsbelang denken, want ik denk dat hij nog wel een beetje weg kan snoepen van de ‘redelijke’ mogelijke Trimp kiezers en witte mannen die geen Trump stemmen, maar nu ook niet op Biden wilden stemmen. Hij scoort goed bij ondernemers etc.
Toch kan Harris wellicht ook verrassen als ze Trump op de inhoud pakt en niet zoals Biden zich laat verleiden tot zijn spelletjes.