Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024

https://x.com/demconvention/status/1825714225286672675?s=46&t=zunl0f6Ten37Nu2BJ6FdWQ

Freedom van Beyoncé is eigenlijk wel een perfect lied voor haar campagne.

De Democratic Convention is gisteren gestart. Zo mooi om te zien hoe vrouwen zoals AOC, Hilary Clinton en Rep Jasmine Crockett een zeer sterke speech gaven. En ze liet ook President Fitzgerald Grant komen :joy:.

Dan nog Joe Biden die even met mijn emoties aan het spelen was. Vond het wel een beetje raar dat ze zo’ afscheidsfilmpje maakten, de man is nog niet dood.

5 likes

Of hij is al dood maar is dat zelf al weer vergeten :laughing:

2 likes

Hmmm, is niet grappig.

10 likes

Haha echt zo heerlijk Amerikaans campagnefilmpje. Stel me nu zo’n zelfde filmpje, alleen dan voor Wilders of Rutte voor :joy:

1 like

Barack Obama was vanacht ook weer heer en meester.
Hij is echt 1 van de beste sprekers van onze tijd.

11 likes

Michelle Obama’s speech was helemaal :fire:. She outshined him.

6 likes

Ze hebben zo’n indrukwekkende line-up van beroemdheden, zakenmensen, vakbondvertegenwoordigers, first lady, oud-presidenten, politici. Al die mensen die zulke mooie speeches geven. Het is zo Amerikaans en dit zou niet werken in Europa maar wat een energie en zo mooi om uit te zien hoe je partij expliciete steun uitdraagt.

Tim Walz vinkt ook alle sympathievakjes aan, het enige dat hij nog ontbreken is zeggen dat hij zelf een baby op de wereld heeft gebracht en dan 25 puppy’s uit een brandend huis heeft gered.

Bon, ik ga nu Tim Walz, Oprah, Stevie Wonder en Bill Clinton beluisteren.

9 likes

Ik heb net de speech van Geoff Duncan geluisterd, Republikeinse voormalig lt. gouverneur van Georgia. Echt bijzonder dat hij sprak op de DNC. Hij maakte gehakt van Trump en het Trumpisme en je zag aan hem het verdriet dat zijn partij zo gekaapt is. Ik hoop hard dat zijn boodschap aankomt bij de normale Republikeinen.

5 likes

Ik zag ook een interview met hem waarin hij zegt dat zijn vrouw en hij hun dochter expres Hope genoemd hebben omdat ze hoop belangrijk vinden

image

Iykyj

3 likes

Ik kreeg kippenvel van Michelle! Echt een sterke speech.

2 likes

Ik zie net dat Oprah een donatie van 150 miljoen dollar voor de campagne van Kamala heeft gedaan. Het is jammer dat ze haar speech niet eindigde met and you get a vote and you get a vote everybody gets a voooooteeeeeee :rofl:

13 likes

Ik vind dit soort donaties echt compleet gestoord, sorry.
Als het überhaupt al klopt, want volgens mij kan een individu niet meer dan een X bedrag doneren aan een kandidaat.

Ik vind dat hele bedelen om geld voor een politieke partij echt misselijkmakend, zeker als dat geld het van miljardair komt.

Ik vind het walgelijk dat extreem rijke mensen zulke donaties kunnen/mogen doen. Als iemand verbolgen is over het feit dat Elon fucking Musk miljoenen doneert aan Trump, moet je ook verbolgen zijn dat Oprah dit soort bedragen rondslingert.

9 likes

Ik ben toevallig Scandal voor de 100ste keer aan het kijken en zag hem op tiktok en was echt even in de war :joy:

3 likes

Same en niet alleen kippenvel 🥹.

3 likes

Ik ga stuk om al die memes dat Fitz een legit president is. “Even his walk off the stage is presidential”.
Heb Scandal begin dit jaar opnieuw bekeken en was toch een fantastische serie

4 likes

Het is zeker absurd dat er zulke bedragen worden gedoneerd. Daar sta ik ook niet achter.

Van mij mag Oprah ook gewoon $150,- doneren, maar ik vond haar speech wel mooi. En dit is na Oboma pas de 2e kandidaat die ze publiekelijk steunt.

3 likes

Ja en toch hadden ze samen moeten eindigen :joy:

En niet vergeten dat Oprah (met The Rock) aan het normale volk vroeg of ze aan Maui wilden doneren en “maar” 10 miljoen doneerde. Ja, schijnt uiteindelijk meer te zijn geweest, maar ik vind het krom om dan wel een groot bedrag te doneren en bij een ramp niet.

4 likes

Want 10 miljoen is geen groot bedrag?

4 likes

True true. Voor haar is dat peanuts en dan icm mensen vragen of zij willen doneren tijdens een economische crisis. Nah…

1 like