Tja, een geschat vermogen hebben van 3 miljard is sowieso krom. Misschien hypocriet, maar heel dat politieke systeem draait om donaties van miljardairs of lobby’s a la wapenhandel etc die op deze manier ‘invloed’ proberen te kopen. Ze zijn allemaal niet ethisch, maar dan heb ik toch nog liever Oprah dan Musk.
Oh ja sowieso!
Een miljardair ja, maar ook een filantroop, iemand met hoge impact in Amerika en die haar stem gebruikt om mensen op te roepen om te gaan stemmen. Dat is nog altijd een groot probleem in Amerika, mensen gaan niet stemmen om verschillende redenen. Ik vind het net goed dat ze haar invloed daarvoor gebruikt.
Kerry Washington vermeldde tijdens haar speech dat ze er niet was als actrice maar als moeder, dochter, zakenvrouw, vakbondslid.
Campagne voeren kost enorm veel geld dus waarom zou een democratische partij neen zeggen? Een tv-spot voor de Democraten op ABC is niet goedkoper voor Harris dan voor Trump. Die conventie werd niet als een lokaal bakfestijn georganiseerd, ik schat de kostrpijs op enkele miljoenen. En het zou jammer zijn moest je die hele race verliezen door gelimiteerde fondsen.
Ik heb ook nergens gelezen dat Oprah 150 miljoen heeft gedoneerd, alleen dat ze haar steunt.
Edit: ik betrap mezelf dat ik Kamala en Trump zeg. Even gelijktrekken.
Ergens tussen gebrek aan beter en echt haar politiek steunen.
Ze dwingt niemand om te doneren, en ik vind 10 miljoen behoorlijk veel, ze hoeft dat niet per se te doen. Een verkiezingscampagne is ook een dure hobby, en dit is ook een historische verkiezing. Om dan te zeggen je moet vergelijkbare bedragen doneren voor elke ramp/ander doel is wel heel makkelijk.
Nou ja, steunen of ergens achter staan… De meeste hier, en ik ook, zijn geen kiezers, dus wat is “steunen” of wat betekent “ergens achter staan” ? Ik hoop dat Kamala Harris wint, ze lijkt me een down to Earth en redelijk figuur, met een goed stel hersens en een beetje humor en zelfspot. Dat kan iedereen gebruiken en zeker de president van de USA. Maar voor mijn eigen smaak is ze nog steeds veel te rechts of zijn de leidende politieke figuren nog maar weinig gericht op het verbeteren van de levenssituatie van heel veel inwoners van het land. Alleen dat is geen ding in een land waar je maar 2 keuzes hebt, los van de independents die meedoen, maar waar je verder niet heel veel aandacht aan hoeft te besteden. Als ik in de USA zou wonen (gelukkig niet) dan zou ik haar steunen, aka op haar stemmen, ook al zou ik zelf andere politieke keuzes voorstaan.
Ik steun haar niet want ik ben geen Amerikaan en ik kan niet stemmen. Ik steun niemand, wij allemaal niet tenzij je doneert ofzo.
En ik cringe me dood elke keer als welke Amerikaanse kandidaat dan ook speecht en maar door blijft gaan over the greatest nation ever en only in America could……
Mijn grootste ergenis aan dat hele land.
wow het is gebeurd taylor swift heeft haar endorsement voor kamala uitgesproken
Taylor Swift,
childless cat lady
Is wel echt een mooie afsluiter.
Ben benieuwd of het klopt en dat ze zoveel invloed heeft dat ze dit alles kan bepalen. Ik hoop het in dit geval wel.
Ik las een onderzoek van the Guardian waarin 18% van de deelnemers zei meer geneigd was om te stemmen op een kandidaat met Taylor’s endorsement en 17% minder geneigd
Too close to call!
De verkiezingen zijn 5 november, dat betekend dat in de nacht van 5 op 6 november (of 6 november overdag) de resultaten bekend worden toch? Tenzij het net als de vorige keer de hele tijd ‘too close to call’ blijft
Klopt idd, maar het duurt vaak wel lang kan ik uit ervaring* zeggen zeker omdat het eigenlijk gegarandeerd heel close gaat worden
*ik ben een aantal keer de hele nacht opgebleven voor deze ongein, op een gegeven moment is het echt niet meer leuk
Ik heb al vrij genomen, ik ga er helemaal voor
Deed ik ook altijd maar tegenwoordig is woensdag mijn dag met kind thuis om daar nou een extra opvangdag voor aan te vragen is ook weer zo wat
Haha ja ik wilde dus ook graag nog even vrij vragen, ook wel lekker zo doordeweeks een keer.
Ik vrees dat het een driedaagse wordt net als vier jaar geleden. Heb al m’n afspraken tot en met de 7de verschoven en een heel plan gemaakt om samen met m’n vrienden te kijken. Ik ben Amerikaans overigens, mocht iemand zich afvragen wat er mis met me is 🫣.
Dit vind ik dan weer een interessante zet:
In het artikel worden twee mogelijkheden aangestipt. Of een strategische zet om vrouwen te laten stemmen op de republikeinen of dit is een zeer onhandige zet richting Trump. Ik kan me haast niet voorstellen dat Trump hier blij mee is, maar die republikeinen lijken er hier allemaal weer anders in te staan.