Ik vrees dat de aanwezigheid van al die celebrities op de rally voor Haris juist een averechts effect kan hebben.
Waarom?
nou volgens mij is dit in de VS eerder andersom mensen die er niet voor uit durven te komen dat ze democratisch stemmen
Ik heb ook geen idee verder wie er nou beter voorstaat, maar heb wel gemerkt dat door ongeveer 50 grote MAGA accounts op Twitter te blokkeren ik nu een veel normalere feed heb en eindelijk weer normale mensen zie en normaal nieuws en geen debiele trump shit.
Denk dat het online door al die bots en mensen die meerdere accounts runnen soms lijkt of bijna iedereen extreem is, maar ze zijn gewoon heel luid en tweeten extreem veel, sommige accounts meer dan 200 Posts per dag.
De Trump rally in Madison Square Garden is oprecht 1 van de engste en meest gestoorde dingen die ik ooit gezien heb.
In plaats van zijn normale blauwe pak en rode das is Trump vandaag gekleed in zwart en goud, de strijdkleuren van de Proud Boys.
In het uur wat de rally nu duurt is door sprekers al gezegd dat Hillary Clinton een âson of a bitch isâ, Puerto Rico een drijvend eiland vol afval, en dat democratische stemmers afgeslacht moeten worden.
Dat laatste statement komt trouwens van Scientologist Grant Cardone, de boezemvriend van Tom Cruise ( een militante Scientologist, en het in bestuur van de cult, en toch om 1 of andere psychotische reden een alom geliefd acteur)
Dit is de lijst met sprekers.
Dit is een nazi conventie, en ze schamen zich nergens voor.
Op dit moment staat DR. phil, of all people, te blĂšren dat kinderen op Amerikaanse scholen gratis geslachtsverandering ondergaan.
Het komt gewoon nogal geforceerd en wanhopig over, en bovendien hebben celebrities op het moment niet echt een positief imago. Als deze rally gericht is op de Black vote, zal dit waarschijnlijk weinig impact hebben. Mensen die van plan zijn om op Kamala te stemmen, doen dat toch wel, ongeacht steunbetuigingen van Beyonce of Eminem
Niet volledig akkoord met je, de endorsements van de celebrities is niets nieuws en de deelnames aan rallies ook niet. B, van haar weet ik het nu, is sinds de kandidatuur van Obama naar elke democratische rally in haar stad geweest. Ze zet zich in voor veel initiatieven die de zwarte bevolking vooruithelpt. Ik snap nu niet dat mensen zeggen dat dit dan perse voor de black vote zou zijn.
En je onderschat de impact van een Beyoncé, Eminem of Taylor Swift op hun fan base. Het gaat niet meer om die mensen die al weten op wie ze gaan stemmen, de race is nog zo spannend dat je die onwetende mensen nog wil en moet overtuigen.
En niet alleen om te gaan stemmen, je eerst registreren voor de deadline en alle andere administratieve handelingen die moeten gebeuren alvorens je een stembureau binnen mag.
Ik begrijp je punt en het klopt dat celebrity-endorsements niet nieuw zijn en dat sommigen, zoals Beyoncé, zich echt langdurig inzetten voor de Black community en initiatieven. Maar tegelijkertijd lijkt het me ook belangrijk om te erkennen dat deze aanpak niet altijd het gewenste effect heeft gehad. Neem de campagne van Hillary Clinton: ondanks de steun van veel prominente celebrities, was de impact daarvan op de uiteindelijke verkiezingsuitslag beperkt.
Daarnaast vraag ik me af hoeveel invloed deze endorsements echt hebben op de twijfelende kiezer. Zeker, het kan helpen om mensen aan te moedigen zich te registreren, maar ik denk dat een sterk inhoudelijk verhaal en concrete plannen mensen uiteindelijk meer overtuigen dan een optreden van een beroemdheid.
Ja ik snap je wel hoor. Ik vraag me ook af hoeveel fans het stemadvies van hun idool opvolgen.
Het valt me op dat de Obamaâs nu volop inhoudelijk worden ingezet in de campagne van Harris. Ik vond vooral de speech van Michelle echt geweldig. Maar zelfs daarbij vraag ik me af of ze hier wel extra stemmers mee bereiken. Zouden er echt zwevende kiezers zijn die naar die conventies kijken? Of zijn het vooral feestjes voor de mensen die al besloten hebben op Harris te gaan stemmen?
Ik hou in ieder geval mijn hart vast voor volgende week. Ik ben echt bang dat Trump gaat winnen.
Weet er ook het fijne niet van, maar vind het wel grappig om te beweren dat celebrity endorsements er niet toe doen in een land wat op het punt staat een veroordeelde celeb een tweede termijn te geven
True, maar hij profileert zich meer als een zakenman en outsider, en dat lijkt precies te zijn wat voor hem werkt. Dat spreekt mensen blijkbaar aan
De Joe Rogan podcast met Donald Trump staat al dagen op 1 in mijn toppodcasthitlijsten. HIj zal in Amerika ook wel goed beluisterd worden. Duurt 2,5 uur, niks van geluisterd.
Ik las net dat Harris (nog) geen plannen heeft om aan te schuiven bij deze podcast omdat ze geen overeenkomst kunnen sluiten over de voorwaarden (duur, locatie etc). Trump heeft het uiteraard voorwaarden vrij gedaan. Bang dat dit slechte publiciteit oplevert voor Harris? Merk dat ik het moeilijk vind om in te schatten of het nou goed zou zijn als Harris ook te gast zou zijn in de podcast. De verkiezing komt nu zo dichtbij! Wat vinden jullie?
Trump heeft nu een vergelijkbaar effect als Harris met Call your Daddy podcast. Haar interview met Fox News heeft haar goed gedaan, denk dat ze Joe Rogan nu niet meer als een must zien.
Trump heeft minder mediaverschijningen gedaan, dat zal zeker bewust zijn en hij gaat ook enkel op kanalen die makkelijker mee kunnen gaan met zijn gedachtes. Joe Rogan is niet zijn grootste tegenwerker.
Nou Biden is ook niet echt âhelpendâ in de campagne.
Ik lees net dat hij de Trump-aanhang ook âtrashâ heeft genoemd naar aanleiding van de uitspraken van Tony Hinchcliffe op de rally van Trump. Aanhangers natuurlijk boos en nu wordt het allemaal weer anders gedraaid, maar niet echt handig dit. Ik snap dat Biden pissig is, maar impulsieve uitspraken doen is niet de manier.
Ik ben zo bang dat het toch Trump gaat worden.
Lees net op twitter een lange post van Arnold Schwarzenegger dat hij op Kamala heeft gestemd. Ergens wel fijn om te lezen dat iemand met een schare volgers en normaliter âechtâ Republikein zich nog even uitspreekt.
Ze moet gewoon winnen. Het is jammer dat ik woensdag om 7 uur in de auto moet zitten want anders had ik de hele nacht kunnen kijken
Trumpâs aanhangers zijn altijd boos, hoe je ze ook noemt. Biden heeft langer ervaring in de Amerikaanse politiek dan dat wij ĂŒberhaupt leven, ik denk dat hij prima weet wat handig is en wat niet. De democraten gaan echt niet de verkiezing niet winnen omdat Biden iets lomps heeft gezegd.
Heb net de NOS specials op youtube gekeken waar zowel Harris als Trump stemmers aan het woord komen. De gemiddelde Trump stemmer is uiteraard - zoek naar een passend woord - en ga even mee met Biden. Maar ik vind vooral de comments eronder interessant (lees: om te huilen). en dan met name dat de NOS telkens wordt beticht van niet-neutrale journalistiek, terwijl beide kampen aangaven dat ze ook stemmen omdat ze niet willen dat de andere partij wint, niet per se omdat ze trump/harris nou zo geweldig vinden. Maar nee, NOS is partijdig. Wordt er echt moedeloos van, dat zoveel mensen nou alleen maar zien wat ze willen zien. Kan je uberhaupt tot dat soort mensen doordringen?
Ik ben ook niet bang dat Trump hierdoor de verkiezingen wint, maar ik vind het gewoon niet zo handig. Aan de andere kant, ja ze zijn sowieso boos dus het maakt geen reet uit. Dank voor de relativering
Ik weet niet, ik heb sterk het gevoel dat het goed komt haha. Misschien naĂŻef, ik weet ook niet waarop ik het baseer. Maar de hoge opkomst bij de early voting, de opkomst bij Harrisâ bijeenkomsten en als ik op Twitter kijk zie ik heel erg veel Harris support van duidelijk echte mensen.
Ik ben al een tijdje bezig om de grote MAGA accounts te blokkeren, plus alle MAGA mensen die heel veel posten en AI fotoâs gebruiken omdat ik vermoed dat het bots zijn en nu zie ik overwegend Harris support onder vrijwel alle berichten. Van ânormaleâ mensen. Ik denk dat ze gaat winnen, ik kan me gewoon niet voorstellen hoe Trump nu méér stemmen krijgt dan 4 jaar geleden. Like, wie is er de komende 4 jaar aangehaakt? Ik geloof dat gewoon niet, geloof ook niet alle polls zomaar, zit heel veel lobbyen achter ook. Ik denk, maar dus gebaseerd op vrij weinig hard bewijs, dat ze gaat winnen en dat het niet krap gaat zijn.
Sowieso uiteraard de popular vote, maar misschien ook nog wel een bonus staat of misschien zelfs twee (of het extra Maine district) tov Biden. Misschien is dit bericht heel dom aankomende woensdag en ik ben altijd een negatieve Nancy maar ik geloof erin
Of neem in ieder geval geen voorschot op mân verdriet