Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024

Ja maar ik wil op de tv en de vorige keer werkte de website niet zo.

@Helix2009 en ik heb/wil geen Tiktok.

@OhMyGosh ja dat heb ik! Alleen de pagina voor de add-ons doen het niet bij mij, maar ik ga later even goed kijken ernaar. Goede tip!

4 likes

Hahahaha ik luister soms de Spindocters podcast voor hate listening (is dat een ding?), wat een irritante gast is dat. Blijkt zit ie ook regelmatig bij dat Johan derksen programma, dan weet je het wel :face_with_spiral_eyes:

Oeh dank voor de tip :blush:

@Nefertiti ik luister nog Bestemming Witte Huis (van RTL nieuws) en The Newsagents USA, vooral die laatste vind ik heel leuk, want die is niet zo entry-level en met humor gemaakt. En als er niks nieuws op me ligt te wachten zet ik nog wel eens The Situation Room met Wolf Blitzer aan :smile: dat is er ook als podcast.

In die laatste podcast hoorde ik trouwens dat je nu zelf ook met de Magic wall van John King aan de slag kan! Voor de liefhebbers: CNN Launches John King 'Magic Wall' Election Map for App Users

4 likes

Ik heb altijd te doen met Julia :’) maar goed misschien goed om soms ook uit mijn bubbel te komen.

1 like

Ik zou voor een maand een tv-abonnement nemen of kijken of je de inloggevens van Ziggo Go oid van iemand mag lenen. Dat laatste heb ik nu ook gedaan, want heb 4 jaar geleden zitten klooien met de CNN livestream en die viel iedere 5 minuten uit.

1 like

Ik vind het nu toch wel langzaamaan spannend worden…

1 like

Hm zit Bestemming Witte Huis misschien op Podimo of Spotify? In mijn podcast app zijn er geen recente podcasts. Die andere heb ik erbij gezet!

1 like

Ik luisterde de afgelopen vier maanden naar CNN Inside Politics, The Daily en Jake Tapper. Vind met name Inside Politics fijn om naar te luisteren.

3 likes

Ik luister Bestemming Witte Huis gewoon in Podcast Addict. Maar tijd geleden kreeg ik ook de nieuwe afleveringen opeens niet dus denk dat ze toen even iets veranderd hebben.
Dit is de link die ik gebruik:
https://rss.art19.com/bestemming-witte-huis

1 like

Ik neem sowieso niets aan van iemand die Raymond heet.

6 likes

Oh, waar zegt ie dat?

1 like

Hmm, dacht het niet - ik luister m via de podcast app van Apple en dat gaat gewoon goed!

2 likes

Ik heb even zitten kijken op HBO en het is geen add-on, je kunt het gelukkig ook kijken met een basic abonnement.

Je hebt bovenin het rijtje Home, Series, Films, HBO en Sport. Daar kies je HBO en dan scroll je een heel eind naar beneden, naar uitgelichte brands, en daar staat CNN bij.

3 likes

Dit is een handige timeline voor morgen.

7 likes

Oh super, dankjewel!

2 likes

oh ik begin echt zenuwachtig te worden. gelukkig heb ik woensdag een gatenkaas rooster en kan ik tussen werk door veel bijlezen/kijken.

2 likes

3 likes

Ik werk woensdag thuis en heb mijn agenda geblokkeerd. Hopelijk lukt het om morgennacht wat mee te pikken.

3 likes

Volgens deze timeline sluiten de eerste polls om 1 uur ‘s nachts Nederlandse tijd. Maar zijn er dan ook echt al uitslagen te zien of moeten ze dan eerst gaan tellen?

Ik vraag me af of het zin heeft om tot een uur of 1 wakker te blijven om wat dingen mee te krijgen, of dat er dan nog helemaal niks bekend is. Dan kan ik beter vroeg gaan slapen en m’n wekker rond 5 zetten.

3 likes

Je kan sowieso beter eerst gaan slapen, want het gaat in batches met tijdzones.

Eerst de oostkust en daarvan zijn er heel veel al direct bekend omdat ze óf sowieso blue of red zijn. Bv New York, New Jersey, Massachusetts, Connecticut, Rhode Island, Vermont, Maryland, Delaware, die gaan ze zodra de polls sluiten direct aan blue geven.

Dan de zuidelijke staten zoals Alabama, Mississippi, Arkansas, die gaan direct na de poll sluiting naar red. En de midwest gaat heel veel direct naar rood. Als laatste mainland gaan Californië, Oregon en Washington direct blauw. Dan wachten op Hawaï (blauw) en Alaska (wss direct rood ook).

Het gaat erom hoe snel ze daadwerkelijk stemmen kunnen tellen in de Staten die too close to call gaan zijn bij sluiting, dus de swingstates. Florida, Georgia, North Carolina, Virginia, New Hampshire, Pennsylvania, derde district Maine aan de oostkust. Dan wachten op de centrale swingstates Ohio, Michigan, Wisconsin, Iowa, eventueel kleine kans op Indiana en Missouri als Harris écht heel goed gaat.
Dan wachten in het westen op Nevada en Arizona.

Maargoed als Harris beter gaat dan verwacht en er snel geteld wordt, kan het al aan de oostkust duidelijk worden. Zonder Florida en Pennsylvania gaat het bijna onmogelijk zijn voor Trump. Dus het is niet goed te voorspellen, maar ik gok sowieso pas na 4 uur, en de rest hangt af van hoe snel ze tellen. Vorige keer was het 5 dagen :joy::joy:

11 likes