Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024

Ik ook hoor, vooral toen ze later begon over de polarisatie in de VS.

3 likes

Oh dat heb ik gemist! In dat geval werkt die “your husband doesn’t have to know” campagne van Harris misschien wel…

Ja bizar toch

4 likes

Ah van Jones, moest toen janken toen hij moest janken 4 jaar geleden

Even erbij gezocht

9 likes

Heeft iemand al een epileptische aanval gehad van al die knipperende banners op CNN-18 op Youtube?

3 likes

Uhm, ik bedoel dat CNN om 22:00 Nederlandse tijd met hun verslaggeving rond om Election Night begint…
Daar ging letterlijk de hele countdown over die al de hele dag in het scherm staat…

Ik ben niet achterlijk hoor, weet heus wel dat er nog geen uitslagen komen. Het ging mij puur om het echte begin van de verslaggeving.

2 likes

Eerste exit polls om 23u… al zullen die weinig zeggen denk ik?

2 likes

Ja ik zit nu echt van 15 min lets go, maar dit gaat nog zo lang duren, wat doe ik mezelf aan haha

Duidelijk, onopgeleide mensen stemmen Trump. Duh, maar ‘mooi’ om zo te zien

1 like

Ik zou echt niet samen kunnen zijn met iemand die trump stemt ielll

Of met iemand die “niet gaat stemmen want ik vind ze allebei niet fantastisch”

Of met iemand die “niet gaat stemmen want geen vertrouwen in de politiek”

7 likes

Onbegrijpelijk he, ik snap dat ook niet…

Oh ik bedoelde het grappend! Aangezien het altijd tering lang duurt allemaal, met al die breaks en zo haha

1 like

Ik was vergeten hoeveel reclame er is. Pff

4 likes

DHL maakt er een party van!

Waarom heeft CNN niet gewoon weer een livestream open gezet op hun website? Vind via youtube dat news18 kijken niet heel fantastisch

Ik ben dus heel erg benieuwd naar de stem van de 60+ vrouwen.

Vrouwen die voor de rechten hebben gevochten die nu op het spel staan. Zij zijn over het algemeen vrij goed opgeleid, bezig met het nieuws en stemmen veel.

Als zij echt meer voor Harris dan Trump gaan (de oudere witte vrouwen zijn vaker pro Trump geweest) als groep dan kan ze echt heel veel inhalen denk ik. Zeker als de berichten kloppen dat vrouwen in hogere aantallen dan mannen stemmen dit keer. En trump ook vooral aanhang lijkt te hebben onder de generatie vrouwen eronder, de veertigers en vijftigers.

4 likes

Ik ben trouwens tegelijk euforisch voor wat ik denk dat gaat komen (ik denk dus echt landslide omg waarom ben ik zo) en nerveus dat het toch ineens weer 2016 is en het langzaam een horror show wordt.

9 likes

Ik hoop inderdaad sowieso dat die gendergap een positieve invloed heeft en als de babyboomers en een paar jaar eronder vooral richting Harris gaan, dan zou dat zeker fijn zijn. Dat is nogal een grote en daarmee wellicht beslissende groep.

2 likes

Key race alert :dancer:

5 likes

Die gendergap is er echt al tientallen jaren, vrouwen stemmen altijd meer dan mannen. En in die tijd hebben we zowel republikeinse als democratische presidenten gehad. Dus ik hoop dat nu de abortusrechten onder druk staan vrouwen nu eindelijk voor hun dochters in plaats van voor hun zonen/mannen stemmen.

2 likes