Vooral efficientie: meer mensen in een stemlokaal en je kan stembiljetten overgeven, dat mocht toen volgens mij niet.
Snappen jullie waarom er een record opkomst werd gemeten maar er minder stemmen totaal zijn dan vorige verkiezing?
Hoe kan dat allebei waar zijn? Misschien ben ik dom maar ik snap het gewoon niet.
Misschien meer inwoners in totaal? Als dan het percentage stemmers is toegenomen kan het werkelijke aantal stemmen minder zijn toch? Maar geen idee hoe ze beide meten, in aantallen of percentages
Harris gaat om 22:00 NL tijd een toespraak houden. Heb echt met haar te doen ineens.
Nee niet percentage, absolute stemmen zijn minder.
Meer ongeldige stemmen? Nee geen idee verder.
Ja dat kwam ik ook tegen

Van waar zijn die bijna 20 miljoen democraten en bijna 5 miljoen republikeinen naar toe?
Die Amerikanen mogen wat mij betreft door de plee zakken, maar toch jammer dat wij er hier waarschijnlijk flink wat van gaan merken.
Met het risico heel dom over te komen lol: heeft dat niet te maken met de mail-in ballots in 2020?
Omdat er nu een grotere irl opkomst was en de vorige keer meer stemmen per mail door corona, maar minder stemmen irl.
4 jaar geleden explodeerde dit topic echt. We zijn nu allemaal een beetje verslagen geloof ik. Ik blijf denken âhet is maar 4 jaar⊠maar 4 jaar⊠maar 4 jaarâ![]()
âWij wonen tenminste niet in Amerika, wij wonen gelukkig niet in Amerika, wij wonen lekker niet in Amerikaâ
Zo denk ik er ook over. Ik heb vroeger in Amerika gewoond en was benieuwd naar wat een aantal collegaâs hadden gestemd. Half 30 en zij gaan dus ook voor Trump. Ik snap het gewoon Ă©cht niet. Terwijl ze NU al moeite hebben om een toekomst op te bouwen, dat wordt alleen maar erger. En alles wat je zegt komt niet binnen.
Heb nu bij de tweede keer Trump wel echt zoiets van, nou prima, ik hoop dat je merkt wat voor invloed je keuze heeft gehad. En dan bedoel ik het niet positief. Ik snap gewoon niet hoe je ĂŒberhaupt voor een crimineel kan stemmen. Is zelfs dat je dus niks waard?
Het is alleen rot dat wij van deze keuze ook de dupe zullen zijn.
Zo irritant dat mijn thirst traps on Instagram al bezig zijn met stories te pasten dat Kamala verloor door de extreem linkse ratten ![]()
Harris spreekt nu
Ontzettend sterke speech
Ja ik had niet anders verwacht dan dit, ze moet ook wel, ze kan daar niet staan sippen of zich als een stampvoetende kleuter gedragen zoals Trump deed. Ik vond het specifiek sterk dat ze aanhaalde dat ze het verlies moesten accepteren en meewerken aan een vredige overgang van het Witte Huis maar dat Amerikanen niet per se een president of bepaalde partij aan hoeven te hangen, maar vooral trouw moeten zijn aan de grondwet. Zoân enorm verschil met vier jaar geleden
En ik denk dat ze de (jonge) Amerikanen die op haar hebben gestemd wel wat hoop putten uit deze speech, al denk ik ook weer van ze moeten nu wel vier jaar onder Trump leven en daar kan zij niet zoveel aan doen, dus in hoeverre dat is overgebracht weet ik niet
Ik dacht ook van âis het een sterke speech of is het een sterke speech omdat trump het tegenovergestelde zou doenâ
wat al genoeg zegt over de realiteit