Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024

Ik zit te denken van is Rusland hier nou blij mee? Ik denk wel qua Oekraïne natuurlijk, maar Nethanyahu is ook heel blij met Trump en kan met hem aan de macht wss Iran aanvallen, een grens van Biden, maar Iran is ook juist weer nodig voor Rusland omdat ze afhankelijk zijn van Iraanse drones en wapens.

Echt lastig allemaal, zoveel belangen overal.

3 likes

:smiley::gun: handige link wel voor als mensen zeggen van “als hij x wou doen had hij dat al in 2016 kunnen doen” etc

4 likes

Heeft iemand misschien nog een goed artikel over Trump en vrouwenrechten/abortuswet? Ik ben weer eens in discussie met iemand beland die zegt dat Trump niks tegen vrouwen heeft :clown_face:

Sorry voor dit non-antwoord maar moet je dit willen bewijzen over een man die letterlijk veroordeeld is voor verkrachting? Met talloze filmpjes met beledigende teksten over vrouwen? De bewijslast ligt bij de ander hier hoor!

De man schept erover op dat ie abortus (nu nog gedeeltelijk) heeft kunnen verbieden:

7 likes

Wat is er aan de hand met de uitslagen van de verkiezingen?

Ik zie allemaal berichten langskomen van mensen waarvan hun stem niet geregistreerd is of is afgekeurd…

1 like

Heb ik ook al veel voorbij zien komen, maar met social media vind ik het toch altijd lastig of dit niet fake is en dit keer gespinned vanuit Democratische zijde.
Maar het viel mij ook op dat er veel te doen is rondom de briefstemmen.

2 likes

Ik zag ook al meerdere tiktoks (Jaja ik weet hoe betrouwbaar deze bron is) voorbij komen van mensen die op locatie zijn wezen stemmen en waarbij de stem niet geregistreerd was, dus het probleem lijkt niet alleen bij brief stemmen te zitten.

Ben benieuwd of dit verhaal nog een staartje krijgt

2 likes

Wat ik nog vreemder vind is Trump. Had ergens verwacht dat hij overal nergens zou verkondigen dat ‘ie is verkozen. Deze stilte had ik niet helemaal verwacht.

5 likes

Ja same.

4 likes

Hij en zijn ego hebben het doel weer behaald en nu denkt hij wss ‘shit, ik moet nog 4 jaar werken’

2 likes

Susie Wiles heeft de regie heel goed in handen, één van de weinige personen die Trump echt ten volle vertrouwd en ze heeft (oude) ervaring met deze zaken. De kans is groot dat als ze haar ding kan doen deze legislatuur gruwelijk efficiënt zal verlopen en dta merk je nu al.

5 likes

Dit is inderdaad wat ik lees, dat hij nu in het gareel wordt gehouden.

Ik vertrouw Elon Musk niet.

Er zit meer achter en ik denk dat de verhalen langzaam los gaan komen van wat er daadwerkelijk speelt.

4 likes

Over iemand van wie een van de meest iconische uitspraken “grab em by the pussy” is?

5 likes

Waar doel je op? Wat heb je gezien of gelezen waardoor je dit denkt?

5 likes

Ik vind het supernormaal dat een buitenlandse oligarch zich bemoeit met gesprekken tussen Trump en andere wereldleiders.

Niks te zien, compleet normaal .

10 likes

Joh.
Niemand met meer dan 3 actieve hersencellen vertrouwt die engnek.

4 likes

https://www.ad.nl/buitenland/elon-musk-wordt-minister-van-overheidsefficientie-trumps-dreamteam-begint-snel-vorm-te-krijgen~a42c41b2/

Jemig wat een gekken zitten er tussen. O.a een vrouw die haar eigen pup heeft doodgeschoten.

1 like

Nee niet een ministerie dat DOGE heet :clown_face:

1 like

Word echt misselijk van alle benoemingen maar echt speciaal van dit. Elon die twitter koopt (en verpest) en het X (een kutnaam die niemand wil gebruiken) noemt omdat hij dat altijd al zo’n leuke letter vond :clown_face:
En dan nu weer een ministerie bedenken om te vernoemen naar ‘zijn’ doge muntje waardoor ie meteen weer wat extra verdient. Deze rijkste man gaat Amerika (en daarmee de rest) ten gronde richten, gewoon for funsies :sob:

4 likes