Amerikaanse presidentsverkiezingen 2024

Nou hij gaat dat ministerie dus samen met iemand anders doen en toen dacht ik, zou dat deels komen doordat zelfs Trump die man niet 100% vertrouwt?

Als het niet zo serieus was zou het wel echt een meme zijn.

3 likes

Maar samen met Vivek Ramaswamy, die is zo mogelijk nog verderfelijker dan Elon :smiling_face_with_tear:
Ik denk overigens dat Trump niemand 100% vertrouwt, als het erop aankomt kiest Trump voor Trump.

6 likes

Dat zou nog ons ‘geluk’ kunnen zijn. Dat Trump en Musk ruzie krijgen. En ik acht die kans nog wel aanwezig.

2 likes

misschien lost het republikeinse ‘stemprobleem’ zichzelf wel op :slight_smile:

8 likes

Als het niet zo serieus gevaarlijk was zou dit bericht echt hilarisch zijn in zijn absurditeit

2 likes

Ik moest opeens weer denken aan die Four Seasons landscaping persconferentie ahahaha. Weer 4 jaar clownerij

17 likes

En sorry voor de dubbelpost maar dr Oz hahahha

2 likes

Ik zag een tiktok van een Amerikaanse nieuwszender over de aankondiging van Dr. Oz en ik moest hardop lachen om alle reacties er onder.
Dr. Pepper werd veel genoemd als nieuwe aanstelling :joy: en he forgot about Dre :joy:

8 likes

Ben wel echt benieuwd of er nu mensen zijn die spijt hebben van hun stem.

Waarom zouden ze? Alsof ze niet wisten waarop ze stemden.

6 likes

Blijkbaar was in veel rode staten de meest gezochte zoekterm ‘how can I change my vote’ nadat Trump gewonnen had. Dus ik heb zo’n vermoeden dat er echt wel een grote groep stemmers is die geen idee had waar ze voor kozen en die er nu pas achterkomen dat het toch niet zo gunstig voor ze gaat uitpakken als ze gehoopt hadden.
Want net als hier stemmen veel mensen op basis van een onderbuikgevoel en nu blijkt bijvoorbeeld dat Trump tariffs wil invoeren waardoor veel dingen juist duurder gaan worden, terwijl mensen dachten dat ze er in koopkracht op vooruit zouden gaan. Helaas stemmen er gewoon heel veel mensen die werkelijk geen idee hebben wat de gevolgen van hun stem gaan zijn. En dan heb je opeens een Trump of een Wilders aan de macht.

4 likes

Het is ook niet alsof die tariffs van Trump pas nu ineens bekend worden, nadat hij verkozen is, die waren al lang bekend.

2 likes

Ik denk dus dat je dit overschat en dat veel mensen helemaal de tijd niet nemen om te onderzoeken waar ze nou precies voor stemmen. Ze stemmen op basis van een gevoel of een bepaald thema dat ze belangrijk vinden maar om goed uit te zoeken of het beleid dat een kandidaat voorstelt ook gaat helpen op dat thema, dat is natuurlijk best ingewikkeld. En wat je vaak ziet is dat mensen dat achteraf pas gaan doen. Dat was ook bij de brexit, na de uitslag werd er opeens enorm veel gezocht op ‘wat is de eu’, ‘wat gebeurt er als we de eu verlaten’, ‘welke landen horen bij de eu’. Ja dan kan je denken dat al die stemmers precies wisten waar ze voor stemden maar ik betwijfel dat.

@kika nee precies, dat was al lang bekend alleen zie ik veel berichten van mensen die gestemd hebben zonder dat ze hiervan wisten.

9 likes

Dit inderdaad. Ik heb een aantal vrienden uit Amerika op FB en een groot deel ervan heeft dus op Trump gestemd. En in eerste instantie dacht ik “stik erin, je hebt er zelf voor gestemd” en nu merk ik gewoon dat ze daar echt niet van op de hoogte zijn. Vooral niet nu duidelijk wordt welke mensen een rol krijgen binnen de Trump formatie.

Veel mensen kijken geen nieuws en als ze het wel doen, in hoeverre is het onpartijdig? Ze lezen ook geen kranten, stemmen op basis van “gevoel” of wat anderen zeggen te stemmen zonder er dus verder in te verdiepen. Dom? Jazeker. Maar het land loopt daar echt enorm achter. Is overigens geen excuus. Ze kiezen er zelf voor om zich er ook niet in te verdiepen en wat voor gevolgen de keuze heeft.

Ik weet nog dat ik daar woonde in de tijd van Obama en dat ik meer over de verkiezingen wist dan al mijn oud-collega’s. Is lang geleden maar heb nu niet het idee dat er veel is veranderd. Ik bedoel het echt niet naïef en het is gewoon een reactie op wat ik nu bij mijn oud-collega’s zie en was gewoon benieuwd of er meer naar buiten was gekomen hierover.

2 likes

In het geval van opzichtig populisme denk ik dat het helemaal niet ondenkbaar is dat mensen zonder veel nadenken hebben gestemd en dus wel degelijk verrast worden. Hebben we bij de Brexit ook gezien.

De ander te naĂŻef schatten is onverstandig maar het andere extreme is dwepen met De Gewone Nederlander wiens stemgedrag te verklaren moet zijn. Het is allemaal kut maar als je bijv PVV gestemd hebt omdat ‘de buitenlanders eruit gooien’ gaat betekenen dat je wĂ©l een huis krijgt is gewoon een reĂ«le situatie waarin je teleurgesteld gaat worden. Dat gaan Amerikanen ook ervaren.

14 likes

Ja sorry, ik kan daar echt geen medeleven of begrip voor opbrengen. Zowel bij Trump als bij Wilders weet je ook zonder dat je je verder in hun plannen verdiept dat je op een racist stemt, en er zijn nou eenmaal geen goede racisten. En als de reden is dat je denk dat je een huis gaat krijgen omdat ze de buitenlanders eruit gaan gooien dan heb je het al helemaal verdiend.

17 likes

Ja maar dat is dus ook een deel van het probleem: het overgrote deel van deze stemmers vindt een Trump of wilders niet racistisch. Die vinden dat allemaal sowieso overdreven woke gedrag en zien er echt niets mis in

Nice

8 likes

Dat zijn dan zelf ook gewoon racisten, en zoals ik al zei, er zijn geen goede racisten. Dus ik blijf erbij dat je het dan al helemaal verdiend hebt :woman_shrugging:t3:

(Wilders is godzijdank voor ons wel iets minder unhinged dan Trump, maar alsnog)

3 likes

Ja omdat ze te achterlijk zijn om op te zoeken wat racisme is, en nog achterlijker om op te zoeken wat “woke” is.
Ze stemmen op een idee, wat ze niet hebben onderzocht en begrepen, om een idee wat ze niet hebben onderzocht en begrepen weg te stemmen.

Ik ben echt mega klaar met dat toedekken van die amerikanen die toevallig ergens in 1 of ander afgelegen kutgebied wonen en zogenaamd niet weten hoe een laptop of TV werkt.

Er “niet van op de hoogte zijn” is een keuze, zoals je zelf al zegt.
Ik ben echt heel zuur hoor, maar wat mij betreft mogen ze allemaal de consequenties van hun eigen oneindige stupidity ervaren.

8 likes