Angst- en paniektopic

Misschien is het goed om te weten dat je niet ziek bent? Je krijgt geen corona en je hebt geen anders virus. Het is puur je immuumsysteem die even hard moet werken. Je kan je ziek voelen, maar wie weet krijg je alleen een rode plek met een beetje pijn.
En mocht je wel last ervan hebben misschien voor jezelf blijven denken dat je niet ziek bent maar alleen voelt?

1 like

Hm, zo werkt het bij mij niet helaas. Voor mij maakt het niet uit waardoor ik niet lekker ben, ik raak hoe dan ook helemaal in paniek

Wat lastig. Hoop heel erg dat je nergens last van krijgt. Misschien scheelt t dat t meestal maar 1 dag is? Wordt sowieso wel een kutdag voor je maar als t goed is ben je erna helemaal weer topfit. Het lastige van angst is ook gewoon dat er meestal weinig aan te doen is.

Je kan sowieso altijd steun hier zoeken als het zover is :heart:

2 likes

Wat een fijne arts!

Heeft iemand hier ervaring met supplementen tegen angst? Ik lees oa over L-theanine, ashwagandha, magnesium L-threonaat, …

Ik volg dit even. Open dit topic om precies dezelfde vraag te stellen.

1 like

Ik gebruik al jaren magnesiumcitraat tabletten, daar heb ik goede ervaringen mee. Ben er wel eens een periode mee gestopt en toen voelde ik me wel minder. Het lost niet de angst op, maar het ā€œontspantā€ wat meer.

1 like

Van welk merk gebruik je ze?

1 like

Ik gebruik ze van kruidvat eigen merk. Redelijk vaak 2e halve prijs. Wel opletten dat je de citraat pakt. Dit wordt beter opgenomen door je lijf.

Ik ben het gaan slikken omdat ik op een gegeven moment een soort van spiersamentrekkingen had bij het in slaap vallen. In mn schouders vaak of in mn buik. Was echt heel heftig en heb er toen nachten niet van geslapen. De huisarts zei magnesium te proberen en dat hielp. Als ik t nu ff vergeet krijg ik t ook weer. Met momenten van stress enzo heb ik er meer last van. Maar zo fijn. Die dingen wekte ook heel veel angst enzo op omdat ik er vaak niet van kon slapen.

2 likes

Veel succes, gaat vast goedkomen :heart: Waar ga je voor in gesprek precies? Ik hoop dat het een fijn persoon is die je goed begrijpt!

1 like

Ik heb die van Golden Naturals, Magnesium Citraat 400 mg. Heb meerdere merken geprobeerd, maar deze werkt goed bij mij. Dus ik zou als ik jou was misschien eerst huismerk proberen, kijken of dat iets met je doet. Deze is best prijzig namelijk, dus als het niet nodig is… :grin:

1 like

Thanks! Deze?

Ja die! En dus even de folder in de gaten houden als t werkt want ze zijn denk ik om de maand wel in de aanbieding zijn.

Ah, wat goed van je dat je het toch doet ondanks je angst! Hoe was het? Hopelijk is het je meegevallen

Magnesium citraat neem ik ook al! Hoeveel Mg neem jij?

1 like

400!

1 like

Wat fijn om te horen! Heel logisch ook dat je moe bent en hoofdpijn had erna. Ik hoop dat het je gaat helpen :blush:

1 like

Wat naar. Ik herken dit wel, zo’n overmatig zelfbewustzijn en slaapstress. Hoe komt het dat je je nerveus voelt bij je vriend? Kun je dat uitleggen?

Het is niet mijn bedoeling om je problemen te bagatelliseren met iets simpels ofzo mocht het zo overkomen want ik weet ook dat het iets geestelijks is, maar heb je al eens oordopjes geprobeerd?

Ik heb er namelijk ook last van, vooral toen ik nog in een studentenhuis woonde (met schreeuwende mensen etc) maar nu ook nog nu mijn vriend snachts heel actief is in z’n slaap. En buiten dat het me heel simpel gewoon wakker maakt snachts, werd ik ook wat bang om te gaan slapen en als ik dan sliep was is heel onrustig en sliep ik licht omdat ik dan heel alert was op ā€˜mogelijke’ geluiden.

Ik heb gemerkt dat de oordopjes veel van de geluiden wegnemen en daarmee met de tijd ook de angst voor het slapen, omdat ik weer vertrouwen kreeg doordat ik door veel meer dingen heen ben gaan slapen

1 like

Aaah jammer dat dat daar niet meer zo goed werkt. Ja je zit echt een beetje hyperfocus, aangezien je thuis vast ook wel iets hoort maar dat je toch minder doet. Ik zou ook niet zo goed weten wat je eraan kunt doen, maar misschien wel even goed om op een rijtje te zetten wat je denkt te horen en waar je nou eigenlijk zo op focust en of dat er ook echt is dan

1 like