Angst- en paniektopic

Nee vakantie… vakantie is bij mij grote trigger maar wil mijn angstoornis nooit laten winnen en ga ik tegen beter weter in toch boeken. Nu 15min geleden alprazolam ingenomen maar merk helaas nog niks. Wil gewoon naar huis :frowning: kotsmisselijk ook.

Begrijpelijk dat je de angst wil aangaan! Heel knap ook, maar wel moeilijk als dat de trigger an sich is. Ben je alleen of kan iemand je misschien helpen om uit de angst te komen? Meestal helpen die rustgevende pilletjes pas na een halfuurtje, dus ik zou het nog even de tijd geven.

Is er iets om je af te leiden van de misselijkheid. Serie/film kijken of een paar minuten mindfullness?

Bij mij duurt het ongeveer een half uur voor dat die krengen werken

1 like

@Adamas nee nee met mijn gezin. Ja ben spullen aan inpakken zodat als ik het niet meer trek… gelijk kan gaan. Hahah oh echt erg

Ga zo serie proberen te kijken.

Maar de boosheid op mijZelf en de teleurstelling. En schaamte. Bah.

Edit; mindfulniss werkt bij mij echt totaal niet helaas.

1 like

Joh, je hebt het geprobeerd dat is al een hele prestatie. En soms moet je je grenzen herontdekken.

Voorlopig zit een vakantie voor een langere tijd niet in. Misschien een dagje of weekendje wel.

Probeer eerst je hoofd zo veel mogelijk leeg te maken (ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan)

Edit; mindfulness zuigt, maar bij sommige mensen schijnt het te helpen

Ja maar wil volhouden ook voor mijn zoontje en partner en heel eerlijk stiekem ook wel voor het geld. Vet zonde anders… hahaha

Maar als ik wil gaan… dan ga ik hoor. Gelukkig maar 45min rijden na huis.

1 like

Goed zo! Jezelf dwingen heeft geen nut

Nja. Maar ik ben moeder en leven draait niet alleen om mij. Heb ook nog mijn zoontje natuurlijk.

Ook een trigger natuurlijk. “ ik mag niet weg, want zoontje heeft plezier”

2 likes

Ik heb net een rondje gelopen en kreeg heel erg last van m’n pleinvrees. Werd misselijk, kreeg hartkloppingen, het zweet brak me uit en ik heb tien keer gedacht NU GA IK NAAR HUIS RENNEN!! Maar toch merk ik elke keer dat het uiteindelijk zakt als ik maar lang genoeg wacht. Snap jouw twijfel zooo goed, helemaal omdat het constante gevecht super vermoeiend is. Ik ben onderweg alleen maar doodongelukkig dat het weer niet lukt en dat paniek verdragen zoveel energie kost en het voelt alsof je geterroriseerd wordt. Hoop dat het snel beter met je gaat en dat het voldoende zakt om het te verdragen, vind het al knap dat je gegaan bent terwijl je er als een berg tegenop zag. Ik ben sowieso trots op je!

6 likes

Precies wat @Schaakmat zegt, al heel knap dat je het zolang hebt volgehouden. Wat niet gaat dat gaat niet. Gewoon rustig opbouwen inderdaad en jezelf zeker niet schuldig voelen. Je kan er zelf echt niets aan doen dan je zo angstig bent. Jij had het zelf (zoals je ook schrijft) veel liever anders gezien!

@mercurysummer ook herkenbaar wat jij schrijft! 100x het gevoel hebben weg te willen gaan en dan uiteindelijk na een paar paniekaanvallen achter elkaar de angst voelen zakken. Superknap dat je dat hebt volgehouden!

2 likes

Zo lief! Love dit topic… ook al is het kut dat wij er aan lijden.

1 like

De 0,5 alprazolam heeft helaas niet gewerkt. Toen 0,5 bijgeplakt maar heeft helaas ook niet veel gedaan.

1 like

Vervelend. Hoe voel je je vanochtend?

1 like

Nee kan niet meer rijden met medicatie. Maar snap niet dat alprazolam niet werkt. Dokter ook niet. Hij zei dat moet echt altijd werken. Ik ben nu alleen heeeeeeeeel erg moe hahahaha.3’ angst nu wel weg dan. Maar vannacht was het feeet.

1 like

Hee bedankt.

Haha wel lekker moe en slap als in relax.

Maar wel weer angst voor vanavond natuurlijk en die spannings misselijkheid gaat maar niet weg.

2 likes

In mijn geval werkt het om ook fysiek moe te worden. Is het misschien een mogelijkheid om een stevige wandeling eind van de middag/ ‘s avonds te doen?

Lief dat je meedenkt. Maar ik ben gesloopt hoor…

Zwemmen
Wandelen

Genoeg te doen hier.

Stomme is. Stond vannacht 2x bij de auto… terwijl ik weet dat in toch wil blijven en dag erna vaak over is.

Nu alleen bang voor herhaling. Maar vind anders echt zonde van mijn geld ook. Hahaha

1 like

Er niet over nadenken werkt het beste. Maar als dat zo makkelijk was, had niemand meer een angst-/paniekstoornis

Hahaha ja precies dit. Ik zeg ook vaak zat tegen mezelf. Je hebt het al 10 jaar. Relax… niks aan handje… maar goed die hersenenen denken helaas toch anders.

1 like

Nee echt voor noood noood. Ik haat medicatie ook.
Maar echt alleen voor op vakantie als “gek” wordt.

En werkingsduur is 8 uur toch?