Angst- en paniektopic

Weet niet waar ik dit het beste kwijt kan maar denk maar hier. Ik zit weer even heel erg in een fase “ik ben te dik hiervoor, mijn lijf kan t vast niet aan”. Waarschijnlijk door mn aankomende vakantie waar ik of 9km moet fietsen of ruim 1km moet lopen met koffer.

Wilde dus vandaag proeffietsen naar een tuincentrum 9km verder. Maar merkte dat t echt warm was en ik teveel kleding aan had. Dus besloten rondje te doen en weer naar huis. Bij elkaar 9.6km dus alsnog wel goed. En ja ik adem zwaar, maar dat doe ik al snel. Maar behalve heet had ik nergens last van. En dan denk ik waarom moet ik zo aan mezelf twijfelen. Ja ik ben ontzettend dik maar dat betekent niet dat ik niks kan.

3 likes

I did it!

Hele vakantie gebleven en 2 van de 3 nachten zelfs zonder medicatie.

Op de terugweg nog verkeerd gereden waardoor terugreis ook nog langer duurde en nog auto pech gekregen… dus werd goed getest hahaha… maar i made it!

13 likes

You did it!!!

Nu weet je dat je dit kan. Met volle angst vooruit!

2 likes

Heeel relaxed!!

3 likes

Super knap van je.

1 like

Ah dat herken ik zo goed, het is zo heftig als je je bubbel uit moet. Vooral als je daar langere tijd lekker veilig in hebt gezeten!

Ik hoop dat je een goede dag hebt! Fijn dat je vrijdag naar de POH kan, misschien dat je met hem/haar ook kan bespreken hoe om te gaan met je spanningen rondom werk

2 likes

Oeh lijkt mij ook heel moeilijk. Hoe is het gegaan?

Ik zit weer in een nieuwe uitdaging voor een week. Mijn ouders op vakantie voor een week.
Das altijd een enorme trigger voor mij. Want vlucht vaak naar moeders (ze is verpleegkundige)

Tis gelukkig maar een week, maar zo bang om nu juist weer gek te worden of buikgriep etc te krijgen.

Ik ben dan altijd bang dat ik niet voor mijzelf kan zorgen. Hahaha en ben 30 hè.

Och och… nog 33 weken op de wachtlijst en we gaan weer naar de psycholoog naar 10 jaar redelijk stabiel geweest te zijn.

Paps en mams komen morgen thuis. Nog 1 dagje. Maar tis aardig goed gegaan gelukkig.

Wat fijn dat je een plank van aanpak hebt kunnen maken bij de poh.

En je doet al kei veel joh! Iig meer dan ik.
Ik ben (alleen) huismoeder. Zit verder in Wajong helaas.

1 like

Sommigen vanwege 3 cm aan eyeliner en 200 konijnen :joy:

Ik word helemaal onrustig van alle mensen om me heen die ziek zijn (gewoon weer de griep dus). Gisteren ook mijn leidinggevende die ziek naar huis ging =emetofobiespoiler=

en doodleuk zei dat ze zojuist had overgegeven. Waarna ik natuurlijk al niet meer naar het toilet durf en meteen bang ben dat ik ook misselijk word en niks meer durf te eten. Wordt weer een ouderwets onrustig najaar denk ik zo! :sweat_smile:

Ik reed net op de snelweg en kreeg opeens een enorme angstaanval. Mijn armen voelde heel slap, was kortademig, trillen en het leek wel alsof ik uit de werkelijkheid was ofzo? Heel gek alsof ik in een film zat. Alles voelde onwerkelijk en niet echt. Iemand dit ook wel eens gehad?

Yes, ik herken dit als een paniekaanval. Is heel naar. :frowning:

Jep een klassieke paniekaanval. Ben je weer oké? Kon je jezelf in veiligheid brengen?

Ik heb gister 3 uur treinen met mondkapje overleefd. En de eerste nacht hier ook. Wel kut geslapen. Houd thuis altijd een knuffel/kussen vast vanwege mn tietze en die heb ik niet mee maar mis t toch. Ga wel ff kijken bij de action (sorry milieu).

Heb zelfs in de trein gegeten met vieze handen. We maken er geen gewoonte van maar toch knap van mezelf.

2 likes

Ik heb dit ook een keer gehad op de snelweg. Ik werd benauwd en voelde tintelingen had het idee dat ik flauw ging vallen en een ongeluk zou veroorzaken. Wat rot dat jij het ook meegemaakt hebt.

1 like

Wat eten jullie als je angstig bent? Hebben jullie ook bepaalde “veilige” etenswaren? Ik moet even boodschappen doen en genoeg eten vandaag

1 like

Wat interessant, ik heb juist erg de neiging om heel saaie en bekende dingen te eten waar ik van weet dat ik niet misselijk wordt (geen emetofobie maar wel onderdeel van mijn angsten). Bijvoorbeeld spinazie a la creme gemengd met rijst haha, tegenovergestelde van jou bijna. Maar ik zie in jouw lijstje wel dingen die ik lekker vind en bekend mee ben dus misschien ga ik dat lekker halen en zie ik wel!

4 likes

Als ik eenmaal thuis ben dan altijd chips.

Maat als ik niet thuis ben eigenlijk niks. Ik durf dan vaak niet te eten of te drinken. Dat lukt mij pas als ik uit de angstige situatie ben. Dus bijvoorbeeld jn de auto onderweg naar huis.

1 like

@vaatdoek @Whitecactus ja inderdaad een paniekaanval. Ben in een trance naar huis gereden en gelukkig veilig aangekomen.

@inezweski wow ja derealisatie was het echt precies. Ik dacht dat ik gek werd? Vond het heel naar en nog niet eerder gehad.

@Florence ah wat rot dat jij het ook op de snelweg had.

1 like

Ik eet dan idd juist ook heel saai. Bijv de vegan schnitzel van AH, met gebakken aardappeltjes en diepvries rode kool/ edamame/ tuinbonen. Pokebowl met Lassie magnetron sushirijst (echt culinair hahaha) en dan zo een zelfde vega(n) schnitzel etc. Ook alleen bepaalde sauzen die ik ‘veilig’(?) vind. Zoals Heinz Ketchup, Zaanse (vegan) mayo, Remia Like Mayo etc.

Of tomatensoep van Unox (die zwarte zak vind ik lekker, proeverij of zoiets, met brood).

Paprikawafels van AH, volkoren oerknack crackers, Lu Belvita chocolade, Bolletje Waldkorn tussendoortjes, Eat Natural protein bar. Skyr met mn standaard granola, banaan, druiven.

Ik vreet normaal alles wat los en vast zit, ook ‘apart’ eten en bijzondere bereidingen. Allemaal prima. Maar als ik dus last krijg van mn angsten/ iets spannends moet doen grijp ik altijd terug naar dit dieet. Echt vreemd eigenlijk. Als ik dit terug lees lijk ik ook niet helemaal jofel, Maarja.

2 likes