Angst- en paniektopic

Knap joh! Ik heb het al 10 jaar en weet dus dat het altijd ophoudt en niks ernstig is maar dan nog…

Altijd dat stemmetje wat zegt… dit keer is het vast anders.

1 like

Krijg jij dan ook alleen een aanval als je denkt te moeten overgeven? Of ook gewoon zomaar?

De laatste paar keer dacht ik, als t wel wat anders is dan is t maar zo. Maar hoop dat als t echt wat anders is je t toch wel voelt ofzo.

Ik ben overtuigd dat ik ooit doodga aan een hartaanval omdat ik dan denk dat t mn tietze/paniek is.

Oh jeetje. Herken het wel. De controle kwijt zijn. Als je wil chatten… mag je mij berichten.

2 likes

Jeetje, wat heftig om te horen waar je allemaal mee moet dealen. Hopelijk voel je jezelf niet te veel tot last tegenover je gezin, heel hard zijn voor jezelf helpt in deze situatie waarschijnlijk niet. Jij hebt hier natuurlijk ook niet voor gekozen. Vorig jaar ben ik begonnen aan een emetofobiecursus waar veel mensen baat bij hebben gehad, misschien is dat ook iets voor jou? Dan heb je misschien iets om aan vast te houden totdat de therapie start. Kan je er wel een PM over sturen als je wil.

Dikke knuffel voor jou! :heart:

1 like

Grrr vandaag weer gevlucht naar mijn moeder. Ik was weer eens bang voor een tia. Ben zo boos op mijzelf. Zit nu over mijn lijk te kijken en dan denk ik… mens ga toch eens leven. Jij gaat kostbare tijd gewoon weg aan je angst. Die mensen zouden zo met je ruilen. En zit jij hier een beetje in zelf medelijden. En ook dat ik mijn zoontje vandaag ermee belaste… dat vind ik zo erg. Ik wil gewoon niet dat hij het merkt en al helemaal niet dat hij er onder lijdt.

Ah zo herkenbaar… en dan juist jezelf nog kutter voelen daardoor. Dikke knuffel :kissing_heart:

Jep

Hoe gaat t nu met je? Mijn paniekaanvallen worden ook vaak getriggerd door een benauwd gevoel. Kan er godzijdank steeds beter mee omgaan want anders was er geen beginnen aan. En met omgaan bedoel ik een paniekaanval afwenden door andere houding aan te nemen, heel veel afleiding zoeken, meestal tiktok of een spelletje want t is vaak in bed.

@Whitecactus ik kijk dat ook echt bewust niet omdat ik dat te confronterend vind ofzo.

3 likes

Oef nee over mijn lijk vind ik écht een waanzinnig mooi programma. Maar ik kan dat gewoon niet kijken, dan torpedeer ik mezelf meteen weer in een hele vervelende cyclus van angst om ook kanker te hebben of dat een geliefde het krijgt etc.
Toen ik heel jong was kreeg mijn vader kanker en die is daar uiteindelijk ook aan overleden dus dat roept zoveel onrust en paniek op vanuit die periode. Vind dat soms wel ‘vervelend’ omdat ik me ook goed kan voorstellen dat de verhalen van deze mensen onwijs inspirerend kunnen zijn, maar ik weet inmiddels dat ik door dat te kijken niet opeens meer ga leven maar daarna juist een periode met veel angst heb waarin ik alleen maar minder leef.

3 likes

Snap ik wel. Ik kijk het altijd om mezelf een schop onder de kont te geven. Werkt wel moet ik zeggen maar legt misschien onbewust ook meer druk op mij.

1 like

Ik kreeg halverwege Over mijn lijk dus een paniekaanval :disappointed:
Al de 6e in de afgelopen weken en pff ik weet het niet meer hoor

1 like

Wat is jou trigger en hoe uit zich een aanval bij jou?

1 like

Het hele programma was 1 grote trigger en toen kwamen allerlei situaties terug in mn hoofd, allemaal beelden en toen raakte ik in paniek en moest ik naar buiten :woman_shrugging:
Maar had laatst ook al 2 x een trigger met een andere serie over iets heel anders…

1 like

Oh wat naar. Ben je weer oké?

1 like

Ja ben buiten gaan zitten en nu gaat het wel weer gelukkig

1 like

Kijken jullie ook zo tegen je therapie sessie op? Ik zit hier echt op de bank te hyperventileren terwijl ik juist normaliter best wel rustig ben voor een sessie. Ik denk dat ik ook maar moet bespreken waar ik de laatste tijd zoveel last van heb (herbelevingen) terwijl ik het juist over mijn jeugd wilde hebben. Hoe “bepalen” jullie waar je het dit uur over willen hebben? Ik kan soms al paniek krijgen bij het nadenken over de voortgang vd sessie maar dat komt ook vanuit mijn controle behoefte denk ik.
Hoe leidend of volgend zijn jullie hierin? Heb je het meer over je dagelijkse mental noise of over de “grotere” topics?

2 likes

Tnx voor jouw reactie! Goeie tip.
Het was gelukkig een hele fijne sessie, ik heb dit dilemma juist ih begin op tafel gegooid en we hebben het goed besproken, dus heel erg opgelucht nu!

2 likes

Ah gatver. Ik moet straks prikken en dat is prima. Maar ben bang dat t druk is en daar hou ik niet zo van, helemaal niet als mensen ook nog eens geen afstand houden. Daarnaast doet mn lijf al pijn in hartlong regio (borstbeen en ribben). En kan me niet herinneren wanneer t voor t laatst zo heftig is geweest. Had net wat steken en denk dan meteen ja hoor hartaanval. Ben bang dat alle factoren samen kunnen uitmonden in paniek.

Iemand tips hoe ik de wachtrij door ga komen? Natuurlijk zal ik afleiding proberen te zoeken maar wat als dat niet meer gaat.

Bij mijn was heet heel rustig, ik kon zo doorlopen. De pfizer rij dan.

Wat je ook kunt doen is vragen of je bij de arts langs mag om uit te leggen dat je al veel pijn hebt in je schouderregio en of het in je bil gespoten kan.
Dit las ik als tip in een fibro groep. Haar was het gelukt.
Ze zijn daar allemaal zo aardig!

3 likes