Angst- en paniektopic

@mercurysummer @Corvus bedankt voor jullie woorden en herkenbaarheid. Ik snap haar ook echt wel. maar het idee niet meer te kunnen vluchten beangstigt mij echt. Meer ook omdat ik een zoontje heb (kleuter leeftijd) en ik niet wil dat hij mij zo ziet (in paniek) ik vlucht meestal naar mijn moeder om hem in veiligheid te brengen in mijn ogen. Ik denk namelijk altijd dat ik moet flauwvallen of een tia krijg of erger… jaa ik lach er zelf ook vaak zat om dus dat mag hahha. En ik wil hem dan in veiligheid brengen in mijn ogen zodat hij niet zijn moeder bewusteloos ziet gaan. (is overigens nog nooit gebeurd ook haha) allemaal heel complex dus haha.

en even voor iedereen die denkt; waarom heb je een kind als je zelf psychisch niet in orde bent… Ik was toen ik bewust zwanger raakte en in die tijd erna gewoon genezen. Tis echt nu een terugval. Anders had ik nooit bewust een kind hierin op laten groeien.

1 like

jep zit bij de POH om de 2 weken. en nog steeds op de 37 weken wachtlijst van de psycholoog. inmiddels een andere psycholoog gevonden met een kortere wachtlijst. maar nog wel flink.

3 likes

Lang geleden maar nu hebben we toch weer een soort paniekaanval. Kan gewoon niet rustig ademhalen en tuurlijk denk ik dat ik corona heb ofzo die ongemerkt op mn longen is geslagen want t voelt alsof die geen zuurstof opnemen.

Pff ik vind dit zo eng :sob::sob::sob: hoe weet je nou of t niks is :sob::sob::sob:

We leven nog. Dacht op een gegeven moment echt ik ga wat fatsoenlijks aantrekken en 112 bellen (en mn moeder wakker maken). Maar toen stond ik op en liep ik naar mn hamster en voelde het minder dus dacht oke het zijn niet echt mn longen. Nog tot half 3 beneden gezeten, toen nog spelletjes gedaan op mn telefoon want durfde niet te gaan slapen. Denk dat t half 5 was.

Maar werd echt wakker en toen begon t bijna meteen. Maar denk dan toch dat t door mn lijf/pijn kwam. Misschien omdat ik met betere mondkapjes op heb gewerkt en harder moest ademhalen, maar dat viel volgens mij wel mee en gisteravond haalde ik nog wel normaal adem denk ik. Maar misschien net verkeerd gelegen ofzo.

Nou ja we leven nog en zijn alvast bang voor vannacht.

Was vannacht ook spontaan vergeten dat tiktok bestaat. Vind t gewoon raar want had gister voornamelijk last van mn schouders. Vandaag wel heel veel van mn borstbeen dus als t vannacht gebeurt zou t logischer zijn. Maar t gebeurt vannacht niet. Ik laat greys anatomy lekker aan zacht en ga gewoon slapen want moet morgen werken.

@Friemel kan iets van een pilletje van de huisarts helpen? Dat doet mn tante volgens mij altijd. Snap je angst, hopelijk lukt t je wel.

Zo naar, hoe voel je je op dit moment? Misschien goed om af en toe gewoon duidelijk tegen jezelf te zeggen ik heb alleen maar een snotneus/hoofdpijn/watjehebt. Maar wie weet helpt het ook niet want zoals je zelf zegt is angst niet rationeel. Hopelijk zijn de klachten die je hebt snel over zijn en dat je merkt dat t gewoon oke is.

Heb vannacht geslapen zonder enge dingen. Vandaag weer gewerkt met mondkapje dus vanavond wordt wel weer spannend, maar hoop gewoon dat t eenmalig was.

5 likes

Ik had die angst ook even, echt heel kut. Ik mocht bij de huisarts een saturatiemeter lenen, dat heeft me erg geholpen. Ik heb erg last van m’n longen gehad maar bij mij helpt het wel heel erg als ik me vast kan houden aan zulke statistieken. Daardoor kan ik beter mezelf duidelijk maken dat de angst in m’n hoofd me gek maakt. Zou zo’n meter voor jou ook helpen?

3 likes

Oh bah. Je bent gevaccineerd dus de kans dat t echt fout gaat is wel heel klein. Alleen weet je dat zelf ook (en ik ook) en toch voel je het zo. Hopelijk voel je je snel beter! En je mag hier altijd even je angst kwijt.

Yes heb alprazolam voor “nood” maar die grens wordt dus maar lager en lager, terwijl ik het zelf niet wil slikken eigenlijk.

Ben zo bang om een xanax verslaafde moeder te worden. Zon dokter phil geval. Poh heeft al aangeven dat dat echt niet gebeurd als je 3x per week 1x 0,25 slikt. :sweat_smile: dus die angst is een beetje afgenomen gelukkig.

En slim je tip om je kind even af te zonderen en tot jezelf te komen. Alleen werkt dat bij die van mij niet. Hij zit soms zelfs op schoot als ik op het toilet zit hahah.

Update over mij en mijn moeder. Tis zo goed als uitgesproken. Maar jullie hebben mij wel ook aan denken gezet. Lief.

En beterschap voor jou en je gezin. Je komt er vast goed uit. Op nieuws is het vooral de “slechte verhalen” hè. Ook veel mensen met weinig klachten.

En anders bij huisarts aangeven dat je het eng vind? Of een saturatiemeter in huis halen zodat je jezelf kan controle?

1 like

Ik heb de corona angst ook, zeker nu het op school hard gaat. Heb ook testangst (of meer uitslag van de test angst eigenlijk). Test me wel, 1 tot 2 keer per week, afgelopen week 3 x.
Weet niet waar ik goed aan doe om mezelf niet gek te maken. Iedere dag testen is iedere dag angst om een positieve uitslag te hebben, maar minder testen is angst om hetzelfde eigenlijk. Heb geen klachten, behalve paniek en angst dan

Lastig he. Vind t vooral moeilijk dat iedereen je gek lijkt te vinden. Terwijl ik nog risicogroep ben ook. Lijkt me voor jou ook moeilijk dat t misschien een kwestie is van wanneer en niet meer of je t krijgt door je werk. Tenzij je vaccinaties t goed doen en t tegenhouden maar die kans is 50/50 denk.

Zo moet ik na mn werk per se douchen en mn haar wassen. Hoe moe ik ook ben, maar anders lig ik niet rustig.

@Frambozentaartje Wat fijn dat t meeviel! Met de meeste dingen valt t achteraf wel mee. Maar zo kut dat je t van te voren niet weet. Of wel weet maar dat t niet zo voelt.

4 likes

Ja…vanmorgen toch maar getest, negatief gelukkig. Dus voor nu een heeel klein beetje gerustgesteld.

1 like

Zijn er hier mensen die “medicijnen” bij het kruidvat kopen tegen de onrust/spanning die helpen?

ik heb van de huisarts dus alprazolam en dat werkt als een tiet maar durf het nooit zo goed te pakken omdat ik bang ben voor verslaving/afhankelijkheid. (dit al besproken met de poh)

Ik heb zelf al valeriaan extra sterk (300) geprobeerd van de apotheek maar dat doet helaas niks bij mij, dus dacht vraag het hier eens.

thanks voor je antwoord. Yoga en Mediteren meerde malen geprobeerd. ik heb daar de rust niet voor helaas. zo ook niet voor ademhalingsoefeningen. raak er meestal van buiten adem. hahaha. ik lees mij even in over de stressmoments.

nee bij erge paniek neem ik idd ook gewoon alprazolam. maar merk dat ik de lat van het nemen steeds lager leg terwijl ik ze eigenlijk niet wil pakken ivm angst voor verslaving. mijn hersens werken echt leuk!

2 likes

Magnesium werkt bij mij ook. Wel de citraatversie. Heb t lichamelijk nodig maar mn paniekaanvallen zijn eigenlijk altijd als ik mn magnesium niet goed heb genomen.

1 like

Deze gekocht en nu volhouden

2 likes

Nondeju jongens het gaat echt slecht met mij.
Ik durf niet meer alleen thuis te zijn want bang voor flauwvallen. En kan de dag niet meer starten zonder 0.25 alprazolam. Ik wil dit niet nemen. Zo bang voor afhankelijkheid/verslaving maar ik kan niet zonder even nu. Heb de dokter gemaild dat ik wil dat ze naar mijn medicatie gaan kijken. Dit kan zo niet. Ik ben een moeder. Ik kan niet zo er aan toe zijn. Hoezo nou? Ik heb 10 jaar zonder gedaan.

Heb je al hulp? Vind t echt heel naar voor je. Wat heb je 10 jaar geleden gedaan dat je er toen uit kwam? Probeer te blijven praten (desnoods hier).

1 like

Ja toen ging het gewoon op eigen kracht ofzo. Snap er zelf nu ook niks van. Miss omdat ik nu niet kan terugvallen omdat ik een grote verantwoordelijkheid heb? En dat de trigger is? Geen idee. Ja loop bij de poh en nog steeds wachtlijst psycholoog.