Ja snap wel dat dat een trigger kan zijn. Je hebt natuurlijk iemand om voor te zorgen nu. En de laatste 2 jaar zijn voor niemand makkelijk geweest. Mocht je ooit afleiding nodig hebben dan staat mn dm voor je open.
top! mijn paniekaanvallen komen door de 0,5 alprazolam heen. maar durf echt niet meer te pakken want ben kei suf. hou amper mijn ogen open.
Ik had het even laten gaan, omdat het wat beter ging maar sinds twee dagen weer slechter dus ben weer gaan oefenen… Ik vind het wel prettig en makkelijk om even een ademhaling te doen ermee. Ik slaap ook beter, maar ben ook weer begonnen met AD dus denk dat dat ook meespeelt
Ben ik weer. Vandaag bij de huisarts en poh geweest. Aangegeven dat er wat moet veranderen in medicatie want mijn lichaam is op. Ik kan niet meer. Heb nu 2 volle dagen in de stress/spanning en sensatie snoek gezeten en echt ingestort. Ga nu ophogen na 10mg lexapro en 3x 0,25 alprazolam. Helaas komt vandaag alleen de paniek en spanning er alleen dwars doorheen dus dat moet gok ik ook na 3 x 0,5 hoe erg ik dat ook vind. Want had eigenlijk aangegeven dat ik liever geen alprazolam neem ivm verslavingsgevaar maar ben nu tot alle medicatie bereid als ik de dag maar door kom.
Heb totaal geen depressie gelukkig dat niet.
Maar mijn lichaam is gewoon echt op.
Ik hoop dat je snel iets vind wat voor je werkt want dit is ook geen doen. Hoop dat de medicatie voor je gaat werken
Maar echt. En schaam me dood door mijn vele post hier. Maar hier zitten mensen die het gelukkig begrijpen.
En na gaan dat ik zo goed als genezen was hè. Maar dit extreme je echt sinds een week.
Ok ok… laatste vraag en dan hou in op.
Als ik de dag nu met 0,5 alprazolam start gaat het dus wel. Als ik dit een week zal doen…? Zal er dan al gewenning verslaving optreden?
Mensen die dit in het verleden hebben gebruikt.
Jawel. Hun zeggen dat dit prima kan. Maar als je dan Googled en op verslavingszorg websites komt en of apotheek.nl etc… wordt er weer wat anders gezegd vandaar.
Dan ga ik liever uit van ervaringen van andere.
Ben echt blij met jullie hier!
Voel me nu net een vlo die niet weg te krijgen is.
Misschien een stomme vraag, maar zou een iets hogere dosis lexapro niet ook kunnen helpen ipv die pam erbij?
Yes dit is ook gedaan bedankt voor het meedenken. Maar duurt ongeveer een maand voor dat ingewerkt is.
Ah fijn! Misschien ook een geruststelling voor jezelf dat je weet dat je straks die pam niet meer nodig hebt.
Ja mijn grootste angst is dus dat er ik niet meer vanaf kom. Vind het vreselijk dat ik ze al een week nodig heb. Want ik weet… hoe langer ik ze slik hoe meer kans op afhankelijkheid. Maar bedankt voor jullie lieve reacties.
Ik reageer ook even ben gisteravond met moonbird in mijn hand in slaap gevallen. Moet soms nog wel wat wennen aan het mee ademen, maar dat gaat steeds beter naarmate ik vaker een oefening doe.
@Whitecactus ik heb zelf geen angststoornis maar ik zie je in meerdere topics posten over alprazolam en ik vraag me af of dat posten je echt helpt? Ik zou je zo gunnen dat je het in kunt laten werken en iets anders gaan doen want nu ligt de focus zo op je angst? Sorry als dit naar overkomt want ik bedoel het echt goed. Vind het naar voor je dat het zo’n cirkeltje is
Nee heel lief van je juist. Dit is ook mijn probleem juist. Controle.
Schaam me ook dat ik meerdere post post. Maar dat is om zoveel mogelijk informatie in te winnen zodat ik meer controle heb in mijn keuze zeg maar? Lekker duidelijk verhaal.
Ik zit momenteel idd echt in een cirkel.
Lief je reactie. Maar vind het niet erg. Snap het heel goed en tis lief bedoeld van de forummer
Ik voel me juist heel erg geholpen door jullie allemaal. Heel fijn!!
Internet vriendinnetjes hahah. Of is dit een stap te ver hahah.
Ja is ook zo. Ben ook niet bang als verslaving gevoelig van ik wil meer… want dat totaal niet. Want vind alprazolam ook niet alles dat gevoel van heel moe zijn en vergeetachtig hahahah. Maar beter als zware angst en paniek.
Maar meer bang… dat ik niet kan stoppen omdat het dan (erger) terug komt.
Goed dat je het zegt, het is ook veel belangrijker hoe je er zelf naar kijkt! Ik heb mijn post verwijderd.
En tuurlijk zijn we je internetvriendinnetjes!! We zitten allemaal in hetzelfde schuitje
Ik heb van alles gebruikt dat op pam eindigde, soms ook weken achter elkaar (niet elke dag, ca 3 van de 7 dagen) en heb nooit het gevoel gehad er verslaafd aan te zijn geweest. Fysiek sowieso niet, mentaal een kleine twijfel want soms wilde ik het heel graag nemen om de scherpe randjes eraf te halen, maar nog steeds echt niet verslaafd. Maar als je een lage dosering voor een korte periode neemt, en niet steeds meer om een beter of zelfde effect te krijgen is de kans op er echt afhankelijk van raken in principe niet zo groot (zei m’n psychiater altijd). En ook belangrijk: het is geen vervanging voor therapie maar een steuntje in de rug om het vol te houden. Als dit is wat nu nog is om het vol te houden, dan is dat zo. De meeste artsen zijn echt terughoudend met voorschrijven is mijn ervaring dus zolang je het nog mee krijgt dan lijkt me dat je arts het nut er ook van in ziet!
Hahah ja mijn arts weet precies hoe ik ben. Die weet dat ik liever niks neem en alles duizend keer controleer en Google. Heb ook aangegeven dat ik bang ben voor verslaving hoor.