Is bij jou die hrv ook zo wisselend? Als ik een oefening doe dan is ie soms 5 dan weer een tijd 12 dan weer een stukje 19 en dan weer terug naar 5.
Ja, heel erg! Terwijl de coherentie gewoon goed verloopt. Misschien hoort dat erbij?
Ja misschien wel dan! Ik dacht dat het bij mij gewoon niet helemaal goed liep ofzo, ook omdat ze zeggen dat hoe hoger hoe beter en naarmate je veel oefent het hoger wordt. Maar nu is er bij mij geen touw aan vast te knopen hahah
Ik ga na 6 jaar een stap naar een nieuwe baan maken. Aan de ene kant heb ik er heel veel zin in, maar aan de andere kant heb ik zoveel angst. Mān huidige baan was mān eerste āechteā baan, dus dit is echt een big deal voor mij.
Na 6 jaar mān comfort zone verlaten, collegaās die op me rekenen en steunen moeten teleurstellen, nieuwe collegaās krijgen, nieuwe verwachtingen, wat als het allemaal helemaal niet goed gaat? Mijn god. Maar vooral het gesprek wat ik moet hebben met mān manager, hij gaat dit echt niet leuk vinden.
Zit al sinds ik ja heb gezegd op de nieuwe baan alleen maar te stressen. Ipv er over te praten verstopt ik mezelf in uren sims spelen.
Wat goed dat je er dan toch over post hier! Een nieuwe baan is ook een hele grote stap, hartstikke logisch dat je daar wat angsten bij voelt. Wat betreft je manager vind ik dat altijd zo lastig, hij moet zich ook gewoon voor kunnen stellen dat dit gewoon maar werk is? Lijkt me voor jou niet fijn dat de drempel zo hoog is omdat hij het misschien niet goed op gaat nemen. Hoe denk je dat hij gaat reageren?
Fijne reactie, dankjewel! Merk toch dat het goed doet om dit te uiten en daarbij wat inzichten van andere mensen kan krijgen, in mān hoofd wordt alles altijd zoooo groot.
Ik denk dat zijn eerste reactie erg teleurgesteld zal zijn, dit komt (denk ik) heel onverwachts voor hem. Maar uiteindelijk denk ik dat hij het wel zal begrijpen, zo niet, dan is dat ook maar zo.
Onze ārelatieā gaat overigens wel iets verder dan alleen werk, ik heb ook veel persoonlijke dingen met hem gedeeld toen ik nog dieper in mān angst zat. Hij heeft me altijd overal mee geholpen en ruimte gegeven. Ik denk dat deze persoonlijke touch het nog wat lastiger voor mij maakt, want anders zou het inderdaad puur werk zijn.
Ik ben nu wel weer wat rustiger, heb ook maar even met mān moeder en een vriendin gepraat. Zou dat eigenlijk gewoon altijd moeten doen, maar het zit er zo in om me te isoleren als ik last heb van angst.
Ik snap niet waarom mān hoofd en lichaam niet op ƩƩn lijn zitten.
Gisteren merkte ik al dat mān spieren wat vaster zaten dan normaal rond mān nek/schouders en vanochtend was ik misselijk, moest ik kokhalzen en heb ik thuis gewerkt ipv op kantoor. Ik weet dat het angstklachten zijn, maar ik snap het nietttt.
Sorry voor de spam
De paniek komt nu echt door mān medicatie heen:( Vind het zo naar, want het ging wel redelijk stabiel de afgelopen twee weken. En nu wordt ik 's ochtends heel paniekerig wakker, vannacht enge dromen gehad en ook vaak wakker geworden. Ik slik nu 4 weken mān oude dosis citalopram (25mg) en ben zoān 8 weken geleden begonnen met opbouwen. Is dit nog onderdeel van de inwerktijd of heb ik een hogere dosis nodig? Vind het zo gek dat die paniek er opeens doorheen komt, terwijl twee weken wel prima ging op deze dosis.
(heb de huisarts al gebeld voor een belafspraak, maar het zit me dan meteen zo hoog dat ik het even kwijt moetā¦)
Ik vind t toch zo irritant dat mensen denken wat te kunnen zeggen over jouw angsten. Heb t over uit eten gaan met een vriendin en vind nu t risico te groot. Iedereen en zn vrienden heeft corona voor mijn gevoel momenteel. Zegt ze dat ik in september ook niet durfde. Terwijl er toen volgens mij geen eens sprake van is geweest. Al kan t best zo zijn dat ik t toen qua risico ook niet waard vond. Vind t zo makkelijk lullen als je geen risicogroep bent. Ik ben gewoon risicogroep en wil die mensen op de ic t niet aan doen om mij om te draaien(ja dit is serieus een ding voor mij) omdat ik zo dik ben.
En dan is t ja maar je bent over t algemeen erg angstig. Dus, dat is toch niet jouw probleem? En t valt best mee. Maar tot corona niet meer leidt tot ic opname of niet meer op je longen slaat of ik op magische wijze veel afval doe ik graag even voorzichtig. En als daarachter t idee zit dat corona overal door de lucht zwerft en op gaat zitten laat me.
Hoef echt niet te horen dat mijn angsten niet gezond zijn.
Is de moonbird het geld echt waard of vind je dat niet? Het klinkt wel handig want een stuk concreter dan gewoon ademhalingsoefeningen, maar misschien werkt een zak rijst van 5 kg wel net zo goed.
Ja, helaas geen tips. Soms helpt naar buiten gaan en wandelen (helaas kan ik deze zelf niet toepassen nu )
Lief
Ging vanmiddag wel okƩ, nu weer dikke paniek. Heb weinig klachten gelukkig, op mn angst na. En iets veroorzaakt hoofdpijn en benauwdheid en duizeligheid. En dat veroorzaakt meer paniek en tja. Hier zitten we dan. Mijn angst om ziek te worden is vrij groot, dus dit bevestigd het weer.
Bij mij helpt douchen heel erg. Wel echt āff chillenā, rustig maskertje doen etc. Dus niet snel routinematig. Echt gewoon zitten in de douche, heerlijk
Dankje! Ben net een half uur in bad geweest en zit nu buiten, ben kapot. Echt zo moe. Het triggert gewoon te veel nare herinneringen, komt telkens als filmbeelden voorbij, was afgelopen weken al zo, maar nu weer. Pff, ik maak mezelf gek en weet niet hoe te stoppen. Sorry
Hej, wat lief dat je aan mij denkt. Ik ben nu bijna 2 weken aan de 10mg lexapro. Slikte hiervoor 5mg.
Hoop dat dit aan gaat slaan. Want blijf angstig en gespannen. Snap echt niet waar deze enorme terugval vandaan komt.
Ook nog Corona erover gekregen dus tis feest.
Wil nog altijd geen alprazolam (0,25) 1x pakken want ben te bang voor afhankelijkheid. Heel af en toe geef ik er wel aan toe.
Zo bang dat dit voor altijd is en ik niet meer beter word.
En nu ik dit zo typ baal ik zo van mijn geklaag en instelling maar kan even niet anders denken dan dit.
Pff kwam moeilijk uit paniekaanval nummer ontelbaar. Had een vriendin geappt toen het weer een beetje ging. Die is meteen gekomen. Illegaal want ik heb corona, maar zij ook, dus dat maakte dat het kon. Voelt ergens ook niet helemaal goed, maar elkaar besmetten kunnen we niet en heeft wel geholpen om er een beetje uit te komen weer.
Hier is toch niets mis mee? Juist een top oplossing! Fijn dat ze kon helpen zo
Zit zo in mn angst, zoān niet concrete want ik weet niet welke angst en waarvoor.
Het gaat nu wel weer, net buiten gezeten in de tuin, gedoucht. En moet nu nog eten, maar weet niet wat, durf niet te bestellen en kan eigenlijk ook niks eten. Geen idee waarom, vind het eng zo als ik hier in zit eigenlijk.
Dm is open. Geloof dat we momenteel een beetje in het zelfde schuitje zitten. Ga je naar therapie en slik je medicatie?