Angst- en paniektopic

Jazeker!
Juist wanneer je de rust neemt, en je niet meer in die adrenaline/endorfine high doorgaat. Dan komt het heel hard binnen.
Ik kan dan ook “antsy” worden (wat is een NL woord hiervoor, stom) van aanraking met stoffen, of als ik met een pincet een haar eruit trek heel heftig op reageren ineens etc.

Ben dan eigenlijk ook over grenzen heen gegaan en het lichaam geeft dat hierdoor aan
Boek je bij een fijne plek een ontspanning massage voor morgen evt?
Fijn vooruitzicht gelijk.
Ik hoop dat je vanavond lekker kunt ontspannen!

1 like

Dit is al een hele geruststelling! Dank je wel. Zo gek hoe het lichaam kan reageren… voor m’n gevoel ontspan ik al heel hard de afgelopen week :joy:
Dank je wel voor je reactie! Hopelijk zakt het ongemak sneller nu ik weet dat het “normaal” is.

Ik zit zo erg in mijn angst candaag, ik kan mij helemaal niet focussen op werk en ik kan me dat helemaal niet veroorloven.

Ik haat het om mij zo te voelen.

5 likes

Misschien gekke vraag. Maar kan je angst ontstaan of verergeren omdat je vandaag dingen moet doen? Sowieso heeel veel sterkte vandaag, geen fijn gevoel inderdaad.

Ja het verergert inderdaad. Ik zit al een behoorlijke tijd helemaal niet lekker in mijn vel en sta zowel privé als op het werk onder best grote druk. Ik zat nu in een opwaartse spiraal en had een goed plan voor de komende weken, maar Nu zijn er gisteren dingen gebeurd waardoor mijn angst enorm omhoog is geschoten. En nu raak ik verstrikt in zwart wit denken, waardoor de dingen die ik vandaag moet doen MOETEN lukken, anders gebeurt er x en y waar ik nog meer angst van krijg.

Blegh.

2 likes

Zag deze voorbij komen, vind het zelf wel een fijne realisatie en misschien heeft iemand anders er ook iets aan :heart:

Edit;
Slide 2 is deze ook lekker accuraat lol

5 likes

Emetofobie waarschuwing

Ik heb echt enorme emetofobie. Vannacht kwam mijn ex-vriend al thuis in een staat waarvan ik dacht; dit wordt kotsen. Gebeurde niet tot hij net uit bed kwam. Normaal is dat reden voor mij om echt in paniek te raken, tv hard aan te zetten, oren dicht etc. Maar ik dacht nu: ik voel me redelijk oke en weet dat dit van de drank is dus er echt geen kans is dat ik ook ziek ga worden. Besloten om mijn oren niet dicht te doen, ook niet voor de deur zitten luisteren maargoed iemand hoor je gewoon spugen. En toen zelfs een glas water bij de deur gezet. Zal voor iemand zonder emetofobie echt als iets heel simpels klinken, dus het voelt suf om dit zo te zeggen. Maar ik ben vroeger een keer alleen thuis geweest toen mijn zusje moest overgeven. Die heeft toen gevraagd of ik alsjeblieft water kon brengen, maar toen kon ik mezelf gewoon niet fysiek zo ver krijgen om op te staan, water te pakken etc. Daar voel ik me nog wel eens klote over, omdat ik weet hoe fijn het is als iemand je wél even helpt in zo’n situatie. Feit dat ik dat nu gewoon heb gedaan vind ik echt heel goed van mezelf, voelt gek om dit zo te zeggen wel. Maar ik uit het verleden zou hier echt trots naar gekeken hebben

18 likes

Hallo, dat is echt waanzinnig knap!! Heel goed dat je ook kunt uitspreken dat je trots bent op jezelf, dat is heel waardevol. Ik ben ook heel erg trots op jou!

4 likes

Wow kei knap!

1 like

Ik slik sinds twee jaar Ashwaganda tegen mijn angstige gestel. Dat gaat echt heel goed en merk zeker verschil. Wel een redelijke dosis maar als dat werkt dan werkt het :sweat_smile:
Nou wil ik m’n bloed laten onderzoeken en dat idee heb ik al 2 weken, wat betekent dat ik al 2 weken niets slik. Ik wil zo clean mogelijk dat onderzoek laten doen. Maar man man wat word ik zenuwachtig wakker s’ochtends. Niet te doen dit.
En ik kan donderdag pas bloed prikken :pleading_face:

1 like

Hoeveel mg neem je per dag? Heb het ook een tijdje geleden gekocht, maar weet niet zo goed hoeveel ik zou moeten nemen. Lees ook veel verschillende dingen op internet.

Voel je veel verschil, nu je het 2 weken niet slikt?

1 like

Ik slikte 1 maal 2 capsules van 450mg en 1 maal 1 capsule. Bij veel stress 2 maal 2.
Ja ik merk het zeer zeker, ik slaap slechter, droom vrij stevig en word met een algeheel nerveus gevoel
Wakker.

2 likes

Thanks! Ik nam een stuk minder, ik denk dat ik het ga opbouwen naar wat jij neemt.

Vervelend dat je zulke klachten hebt :frowning: Voor je het weet is het donderdag, gelukkig.

2 likes

Ik probeerde ook eerst minder, alleen merkte niet zoveel. Heb toen heel veel gelezen en in eerste instantie gewoon geprobeerd. Ik ga er echt heel goed op. Alleen zag vorige week dat de capsules (ik bestelde bij body en fit) gewoon het dubbele zijn gaan kosten :roll_eyes:

Zo klaar met mij een groot kind te voelen. Ik schaam mij zo.

Ik wil zelfstandig zijn en niet steeds vluchten.

Ik wil vrij zijn en leven.

6 likes

Herkenbaar❤️

1 like

Meh probeer er steeds meer over te praten maar merk dat ik het heel moeilijk vind als mensen zeggen; ze stoppen mensen tegenwoordig veel te snel aan de medicijnen. Kan je niet beter dat doen? Heb je dit en dat geprobeerd?

En misschien is dat ook wel een stukje omdat ik het ergens er wel mee eens ben. En liever ook geen medicatie slik. Maarja als het nodig is… omdat het zonder echt niet gaat.

Lastig wel hoor.

Ik merk dat ik vanavond weer aan het overdenken ben en allemaal scenario’s aan het bedenken ben in mijn hoofd :woozy_face: denk dat ik het maar gewoon uit moet zitten maar het is echt super vermoeiend
Want ik weet rationeel gezien wel dat de kans dat x is gebeurd waardoor x zal gebeuren nihil is maar mijn gevoel zegt natuurlijk iets anders

Ik wijt het meer aan deze vermoeiende dag en te veel koffies

2 likes

Merk je al wat verschil nu je een iets hogere dosis hebt?

Irritant zulke opmerkingen… ik krijg ze ook af en toe, maarja als je het gewoon nodig hebt… Mensen die het nooit hebben hoeven slikken, snappen het niet. Ik heb een tijdje andere dingen geprobeerd toen ik gestopt was met AD, maar uiteindelijk toch wel gewoon terug gegaan omdat het echt niet ging.

1 like

Kijk of lees je veel nieuws? Ik ben daar sinds begin Corona mee gestopt en het werkt echt. Minder input is minder stress.
Sowieso is online zijn een crime als je angstig bent aangelegd. Vorig jaar ben ik 2 maanden offline geweest, heb m’n data compleet uitgezet en alleen in de ochtend mail bekeken. Werkelijk, er ging een wereld voor me open. Van 4 uur schermtijd naar een half uurtje. Ik had weer een leven :sweat_smile: En nog minder nare gedachten :orange_heart:

4 likes