Herkenning is altijd fijn inderdaad, ik hoop dat de klachten wat afzakken bij jou.
Tijdens mijn sessie van vorige week gingen we voor het eerst echt dingen doen met mân lichaam. Ik zat toen al een tijdje in een soort shutdown. Dus ik zat vast in mân angst, verkrampte mân lichaam, qua werk deed ik niks, schoof alles voor me uit enzo. Toen liet mân therapeut me o.a. springen en zuchten tegelijk (gronden), de gewrichten in mân armen bewegen en nog wat dingen. Voelde eerst super ongemakkelijk, maar daar heb ik me meteen maar overheen gezet.
Is een beetje moeilijk om zo uit te leggen, haha. Maar het hielp in ieder geval wel, de angst was er nog wel, maar ik kon er beter mee omgaan. Ze stelde me na de beweging ook de vraag of het voelde alsof ik de angst aankon en dat voelde toen ook echt zo, i.p.v. dat me overnam.
Je bent dus niet echt bezig met de traumatische ervaringen (ik herinner me veel ook niet meer), maar je bent wel echt bezig met ontladen van je lichaam. Als je zoekt naar âlichaamsgerichte trauma therapieâ of âsomatic experiencingâ dan vind je wat betere informatie dan mijn uitleg. đ«ą
Ik ben redelijk veel bezig met dit onderwerp, om mezelf beter te leren begrijpen. Als je wat tips qua boeken of social media accounts wil dan deel ik dat graag.
Heel verhaal, maar kon het niet kort houden haha.