Wat goed om te horen dat je er nog steeds veel aan hebt!
Heb je al een idee hoe lang je dit gaat doen, of is dat nog niet echt besproken of nodig?
En klopt het dat je eigenlijk helemaal niet je trauma bespreekt, behalve dan in de intake?
Precies wat je zegt, herkenbaar zeg. Dat het meer stroomt ipv blijft vast roesten.
ik voelde me gister en vandaag ook zo “sterk” en rustig!
We begonnen met een soort van body scan, mijn voorkeurs-positie zoeken. Ademhaling, postuur. Toen heel veel los “schudden” (en dus negatieve mensen wegduwen wat beetje onwennig was). Want ineens moet je dan weer aan dingen denken die me juist verdrietig maakten? Het haalde me uit de flow ofzo. Ik moet na iedere sessie een verslag schrijven dus dat ga ik nog ff doen, en beter begrijpen wat er toen gebeurde.
Toen een paar liggende oefeningen die hierop lijken: TRE® (Tension & Trauma Releasing Exercises): Full Instructions with Dr. David Berceli (OFFICIAL) - YouTube
Beetje knullig filmpje maar dit zijn kennelijk beproefde methodes om mensen na hele shockerende ervaringen (oorlog etc) uit de fight-
Flight modus te halen, lees ik!
Komt dit een beetje overeen met jouw sessies?
En na die oefening werd ik zo gelukkig… nogmaals beetje heftig zelfs.
Ik denk bij mij heel nodig om uit mijn hoofd te komen en (eindelijk) aandacht aan mijn lichaam te geven, dus hoop dat het zo positief blijft. Ik houd heel veel spanning vast rondom mijn bekken/heupen ivm bep trauma’s.
O ja ik ook normaliter om de week zie ik, ze is alleen komende maand nog best veel weg/druk.
Ik hoop dat het ons heel veel brengt