Wat superrot voor je. Ik heb dit ook net allemaal gehad, ben op vakantie aan de andere kant van de wereld en had iedere avond een paniekaanval. Wat mij hielp is er niet teveel tegen vechten, dat werkt echt averechts. Klinkt veel makkelijker dan het is maar toen ik accepteerde dat ik nou eenmaal iemand ben die op vakanties snel angstig is ging het beter. Mijn psycholoog noemde het een waterval aan gedachten, als je die met je hele lichaam en al je kracht probeert tegen te houden ben je kapot en de angst is er nog steeds
Het hielp mij ook om ās avonds een dagplanning te maken voor de volgende dag, heel suf, maar echt 8.30 opstaan, 9.00 uur ontbijten etc. Dan kan je vast visualiseren hoe de dag wordt en neemt het hopelijk wat doemscenarioās weg. En wees lief voor jezelf, doe dingen die je leuk vindt (en niet dingen omdat je hoopt dan geen angst te hebben) en bouw tijd in om pauze te nemen.
Inmiddels heb ik nu bijna een week geen paniekaanval gehad. De angst is er nog steeds wel af en toe, maar ik kan weer iets meer genieten. Het kan dus snel gaan! Ik hoop heel erg voor je dat de angst gaandeweg wat minder de overhand neemt ![]()