Nee dit komt goed. Zie het als een schimmelkaas.
Dat had ik nou niet hoeven weten . Weet ook wel dat t onredelijk is maar he dat is angst. Heb al 18 jaar niet overgegeven en wil niet nu beginnen.
En ook net nu ik met mn weinige energie nog een gezonde maaltijd had gekookt
Dit is echt goals voor iemand met angst en paniekaanvallen. 18 jaar niet overgeven.
Ja t was een specifieke situatie, daarvoor ook al jaren niet. Dit was ook nog eens de schuld van t ziekenhuis want moest per se na een operatie naar de woonkamer met bed en al om te eten terwijl ik echt nokkie en misselijk was. Tsja toen ging ik halverwege de gang.
Al mn moeilijk gedoe met eten en niet drinken is toch nog ergens nuttig voor. Oh en mn weinige menselijke contact zal ook helpen.
Helpt het als je tegen jezelf zegt dat je het allemaal rustig op locatie gaat uitzoeken?
Als ik ergens heen moet voor het eerst dan ben ik angstig dat ik raar word aangekeken omdat ik dingen dan niet weet of uit moet zoeken oid. Het helpt me als ik een paar keer tegen mezelf zeg dat ik alles gewoon ter plekke kan gaan bekijken en dat ik bv gewoon weg kan gaan als ik me niet veilig genoeg voel. Vaak loopt het gewoon wel los. Je kan ook iemand die er werkt even aanspreken en vragen, mocht je dat prettig vinden.
Laat het je niet weerhouden om lekker te gaan zwemmen
Als het niet druk is, kan diegene je vast ook een korte rondleiding geven. Beetje ruim van tevoren gaan en dan kun je rustig iets zoeken of navragen. Veel plezier daarna!
De laatste paar weken heb ik weer superveel last van angst- en paniekklachten. Gister nog een superheftige paniekaanval gehad. Het ging zo lang goed en nu voelt het alsof het weer bergafwaarts gaat. ): Ik weet dat ik ook in een moeilijke periode zit met solliciteren naar een baan, maar het levert zoveel stress op. Elke keer als ik aan een brief begin komt dat stomme stemmetje weer opzetten om me te vertellen dat ik het toch niet kan. Ik kan gewoon geen fatsoenlijke brief schrijven zonder een paniekaanval te hebben. En ik weet ondertussen ook niet meer hoe ik er mee om moet gaan. Mān vriend is heel lief en helpt me met zoeken/schrijven, maar zelfs dan schiet ik in de paniek.
Ik ga weer helemaal slecht. Mijn hypochondrie wisselt zich af met een hele erg angst voor escalatie in de oorlog (ja ik weet wat de meeste hier van deze angst vinden, kan er niks aan doen dat ik dat heb) en lijk er echt aan onderdoor te gaan. Dwangmatig mijn lymfeklieren checken en dwangmatig het nieuws refreshen, in de hoop dat ik een soort van controle kan houden op de situaties. Wat bullshit is natuurlijk. Heb gister huilend met mijn moeder gezeten en zij maakt zich enorm erge zorgen om mij. Weet echt even niet wat ik moet doen Ik heb twitter en de nieuwsapps al verwijderd maar je kan het niet 100% ontlopen.
Ik ben sinds 3 dagen begonnen met escitalopram, 5mg. Mijn angsten/depressie liepen echt uit de hand. Waaronder het hypochonderen Ʃn agorafobie.
Voor nu gaat het best okƩ. Ben erg benieuwd hoe de komende weken zijn.
Misschien nogal voor de hand liggend, maar toen ik erg last had van mijn angststoornis zocht ik altijd van tevoren videoās of fotoās op van de locatie waar ik naartoe ging. Wat hippere plekken hebben soms hele rondleiding filmpjes of een Facebook pagina waar updates op worden geplaatst, een virtuele tour op Google etc. Zo wist ik al een beetje hoe alles eruit zag en wat ik kon verwachten.
Bij veel zwembaden krijg je een armbandje of pasje, die scan je bij zoān poortje en dan loop je vaak gelijk tegen de kleedhokjes aan. Zodra je er aan de andere kant uitloopt (staat ook vaak duidelijk aangegeven) loop je vaak gelijk tegen de kluisjes aan, die ook nog eens vaak dus met het pasje of armbandje opengaan ipv een code, dat scheelt dan weer. Er staat altijd duidelijk op welke kant het zwembad op is met pijlen/bordjes en de douches zijn vaak ook in diezelfde looproute. Kan niet missen! Dan je handdoek op een stoel oid. neerplempen of plonzen maar!
En misschien wat lullig, maar vergeet niet dat juist veel oude mensen baantjes trekken (zeker in de ochtend) en dat zwembadmedewerkers dus echt heel wat gewend zijn en de andere kant is dus ook nog eens dat die oudere mensen al helemaaaal niet met jou bezig zijn. Mochten er gezinnen met kinderen zijn letten die meer op dat hun kids niet verdrinken en mochten er sportieve zwemmers aanwezig zijn, zijn die enkel bezig met hun sport etc etc.
Oh wat vervelend. Als je keer wil dmāen mag dat hoor.
Dat Google voor controle is voor mij heel herkenbaar.
Ik doe dit niet voor nieuws/oorlog. Maar wel voor elke kwaal die ik voel. Ben geen hypochonder maar ik ben wel altijd bang dat ik een paniekaanval met een hartaanval verward etc.
En? Toevallig nog een moonbird aangeschaft?
Zit er echt aan de denken namelijk
Past het qua ademhaling zich aan aan je hartslag? Dus langzaam langzamer ademen?
Want een app. (Of mijn Apple Watch) past zicht niet aan en dan vind ik het moeilijk om mijn ademhaling op aan te passen.
Tellen vind ik ook ruk. Dan ga ik op hartslag tellenā¦
Ik ben er wel blij mee, want je hebt verschillende oefeningen met verschillende ademhalingsritmes en je hebt ook een oefening die je kan doen zodat hij jouw ideale ritme kan instellen.
Maar niet op hartslag inderdaad.
Ik gebruik 'm zo nu en dan, maar vind het wel fijn omdat ik apps minder natuurlijk aan vind voelen.
@Sobremesa @Marsepein dank jullie.
Ik weet het nog steeds niet wat ik ga doenā¦
vind de prijs best hoog
Hi ha ho. Mijn nachtelijke paniekaanvallen zijn weer terug na 7 jaar. Echt top!
Lig gewoon heerlijk te slapen en dan schrik ik wakker in volledige paniek. Denk dan gelijk⦠daar ga ik⦠mijn hart. Kotsmisselijk dan ook gewoon gelijk⦠grr
Geen idee meer. Maar je kan het niet ontwijken ook. Want slapen zal elke nacht weer moeten.
Like voor de herkenning. Ik durf ook gewoon niet te daten omdat het zicht bij mij ook nog wel in fysieke angst zoals overgeven na een date uit.
Oh dat is zo herkenbaar bij mij was het echt zelf sabotage, ik wilde zo graag dat het met hem zou werken maar werd er zo angstig en onrustig vanā¦
Inmiddels zijn we bijna 5 jaar samen, maar het heeft heel wat gekost om over mān eigen angsten heen te komen. Bij ons ging het goed door heel eerlijk en duidelijk te communiceren, over alle beren die ik op de weg zag.
Ik hoop voor je dat het bij jou ook op een manier zou kunnen gaan dat je er weinig last van gaat hebben.