En daarom heb ik een angststoornis. Voel me de hele ochtend goed. Doe mijn boodschapjes. Denk hè hè… fijn een goede dag. Straks vriendjes van zoontje over de vloer, moet kunnen. En kom thuis en laad de boodschappen uit en word gewoon uit het niets honds en hondsberoerd. Ik kan mijn lichaam gewoon niet vertrouwen.
Deze golf van angst gaat ook weer voorbij ![]()
Zoo lief dankje!
Eigenwijs. en toch kindjes over de vloer gehad. toch trots op. en geen alprazolam gepakt. dubbel trots. zo nog wel naar sporten met het kind… dat zal wel de finale slag zijn… hahah.
Dat dacht je ook over de kinderen over de vloer en dat ging goed! Je kunt het!
Dit forum is zo lief en fijn. iig dit topic ![]()
Dubbeldubbel trots ![]()
Mensen die het hier ook zonder medicatie doen?
Na 8 jaar escitalopram en 3 maanden Fluoxetine twijfel ik om te stoppen. Naar mijn idee doet het gewoon echt niks -_-
Het is mij helaas na meerdere pogingen (nog) niet gelukt. Het lijkt bij mij ook niets te doen, maar na stoppen verergert mijn angst altijd dusdanig dat het blijkbaar toch wel iets doet?
Mag ik vragen hoelang en wat jij slikt?
Escitalopram ook, ik denk nu zo’n 6 jaar? 2 keer voor een langere tijd van meerdere maanden gestopt en een keer voor een paar weken wat helemaal mis ging
Sorry het stoppen of het opnieuw beginnen?
Het stoppen ging niet goed dus vrijwel meteen weer opnieuw begonnen, die laatste keer
Als je sinds gisteravond bloed, is het dan niet je menstruatie die wat eerder is gekomen? Of gebruik je anticonceptie, waardoor het niet eerder kan beginnen?
(Langdurige) stress/angst kan veel met je lichaam doen waar je niet echt een specifieke diagnose voor kan krijgen (in mijn ervaring). Wat vervelend is, want dan blijft het idd door je hoofd heen spoken
. In stressvolle periodes heb ik ook last van onregelmatige menstruaties en contactbloedingen, dus ik herken het wel.
Hebben jullie ook het idee dat het leven aan je voorbij gaat? Ik heb nu al bijna 18 jaar last van angsten en dwangmatig gedrag waardoor ik bijna niks meer kan en ik denk niet dat het ooit gaat verbeteren. Heb 15 jaar wekelijks en met perioden dagelijks therapie gehad en het heeft niks veranderd. Vind het zo’n verdrietig vooruitzicht dat ik bij m’n overlijden letterlijk m’n hele leven bang binnen heb gezeten. Mijn klachten zijn gewoon te erg, ik kan het huis al bijna 20 jaar niet meer normaal uit ![]()
Jep.
Ik wou even zeggen dat ik je klachten en je paniek erbij heel erg herken. Ik heb twee jaar geleden een missed abortion gehad wat bij mij heel veel stress en het kwijtraken van het vertrouwen in mijn lichaam heeft getriggerd. Daarvoor was ik eigenlijk een heel erg stressloos persoon dus wist echt niet wat me overkwam. De vaagste klachten (hele dag duizelig, heel veel tintelingen, dan werd ik ‘s nachts wakker en was mijn arm weer helemaal ‘dood’, hartklopping en hoge hartslag en ga zo maar door) Was de ene klacht weer minder/weg dan begon de volgende weer. En omdat je constant zo erge stress hebt en iedere klacht die stress weer verergert zit je ook in een vicieuze cirkel en raak je de weg kwijt en weet je niet meer welke klacht waar vandaan komt. Bij mij is het veel beter geworden toen ik minder ging stressen en je ups en downs had en ik toen heel goed kom merken dat die klachten elke keer overeen kwamen met hoe je je van binnen voelt. Ik zou er vooral veel over blijven praten en hulp zoeken en proberen te beseffen dat er echt niks ‘ernstigs’ met je aan de hand is en dat stress gewoon zo ontzettende veel met je lijf kan doen! Hoop dat mijn ervaring je misschien een beetje gerust kan stellen? Heel veel sterkte iig en hoop dat je je snel beter voelt!
Hele dikke knuffel, het is zoveel wat je hebt meegemaakt. Ik heb zelf ook last van paniek en angst en hartkloppingen en hoewel benzo’s echt nodig waren merkte ik dat de dagen erna m’n paniek alleen maar meer werd en wilde ik daar mee stoppen. Het moet natuurlijk wel haalbaar zijn maar ik denk echt dat al die benzo’s extra paniek veroorzaken.
En ik denk dat tijdelijk weer aan AD geen slecht idee is, je zal toch even op adem moeten komen op een of andere manier. Ik zou willen dat ik de stress in je systeem zou kunnen uitgummen.
Ik heb hier nooit mee gepost maar heb nu eigenlijk even een vraag die het beste hier thuis hoort denk ik? Ik ben best wel paniekerig/angstig aangelegd maar had er altijd periodes last van en dan ging het eigenlijk vanzelf ineens weer goed. Nu al maanden dat ik steeds verder afglijd en behoorlijk belemmerd word, angst en paniek maar ook een specifieke fobie en OCD achtige klachten. Nu ben ik vandaag bij de HA geweest, heel fijn gesprek gehad. Hij gaf aan dat het in zijn ogen zeker goed was dat ik de stap genomen had, en hij wil me dus AD voorschrijven. Ik vond dat zelf in eerste instantie best even schrikken, maar heb het even laten bezinken en denk wel dat het me echt kan helpen. Alleen ik vind het dus heel spannend en twijfel eigenlijk om 2 redenen, ene is dat ik alleen woon en nu in de vakantie periode veel alleen ben en ik het dus best eng vind om een verergering van klachten te gaan ervaren (dat is een bijwerking zei hij). En tweede is dat ik een eetstoornis verleden heb en absoluuuut niet wil aankomen
.
Vraag is eigenlijk dus vooral of hier mensen zijn met tips voor de begin periode en met ervaringen qua opstart en evt ook qua invloed op gewicht? (Ga dit uiteraard wel nog bespreken maar ben vandaag naar huis gegaan om erover na te denken/erover in te lezen etc). Het zou overigens gaan om 50mg sertraline.