Dit klinkt als een mooie manier, thanks! Ik ga het oefenen
Heel interessant om iedereens ervaringen te lezen!
Als je eenmaal angstig bent aangelegd blijft het toch voor altijd een leerproces. Ik ben soms al blij dat ik bepaalde patronen herken en begrijp
“Googled plaatjes amygdala”
Jij kan dingen zo fijn uitleggen waardoor het wat zachter wordt ipv dat straffende. Heel chill dit
moest toch weer een xanax pakken vandaag omdat we gingen zwemmen. En ik zware paniek kreeg. Baal er zo van. Laat mij leven. Ik wil geen medicijnen.
Ben van 20mg Fluoxetine 10 gegaan 3 weken geleden ivm bijwerkingen. En nu 3 dagen weer 20…
Maar werkt natuurlijk nog niet.
Hele leven Fluoxetine ben ik redelijk oké mee. Maar ik wil gewoon geen xanax!
Edit; echt in staat alle medicatie weg te doen. En alleen te doen. Maar uit eerdere pogingen weet ik dat dat hem ook niet is hahaha
En daarom heb ik een angststoornis. Voel me de hele ochtend goed. Doe mijn boodschapjes. Denk hè hè… fijn een goede dag. Straks vriendjes van zoontje over de vloer, moet kunnen. En kom thuis en laad de boodschappen uit en word gewoon uit het niets honds en hondsberoerd. Ik kan mijn lichaam gewoon niet vertrouwen.
Deze golf van angst gaat ook weer voorbij
Zoo lief dankje!
Eigenwijs. en toch kindjes over de vloer gehad. toch trots op. en geen alprazolam gepakt. dubbel trots. zo nog wel naar sporten met het kind… dat zal wel de finale slag zijn… hahah.
Dat dacht je ook over de kinderen over de vloer en dat ging goed! Je kunt het!
Dit forum is zo lief en fijn. iig dit topic
Dubbeldubbel trots
Mensen die het hier ook zonder medicatie doen?
Na 8 jaar escitalopram en 3 maanden Fluoxetine twijfel ik om te stoppen. Naar mijn idee doet het gewoon echt niks -_-
Het is mij helaas na meerdere pogingen (nog) niet gelukt. Het lijkt bij mij ook niets te doen, maar na stoppen verergert mijn angst altijd dusdanig dat het blijkbaar toch wel iets doet?
Mag ik vragen hoelang en wat jij slikt?
Escitalopram ook, ik denk nu zo’n 6 jaar? 2 keer voor een langere tijd van meerdere maanden gestopt en een keer voor een paar weken wat helemaal mis ging
Sorry het stoppen of het opnieuw beginnen?
Het stoppen ging niet goed dus vrijwel meteen weer opnieuw begonnen, die laatste keer
Als je sinds gisteravond bloed, is het dan niet je menstruatie die wat eerder is gekomen? Of gebruik je anticonceptie, waardoor het niet eerder kan beginnen?
(Langdurige) stress/angst kan veel met je lichaam doen waar je niet echt een specifieke diagnose voor kan krijgen (in mijn ervaring). Wat vervelend is, want dan blijft het idd door je hoofd heen spoken . In stressvolle periodes heb ik ook last van onregelmatige menstruaties en contactbloedingen, dus ik herken het wel.