Een beetje een late reactie maar dit klinkt echt heel fijn en liefdevol.
Ja ze is heel lief en tot nu toe zijn we heel open naar elkaar. Ze is 13 en ze is als puber wat onverschilliger geworden maar nog steeds lief.
Heb het ook gelezen. Echt bizar.
Heb sowieso weer meer stress over ziektes sinds vriendin van mij kanker heeft. Bij haar zeiden ze ook dat het niks was, toch na paar maanden foto aangevraagd en nu heeft ze dus kanker⊠ze is 24âŠ
Nu ben ik echt obsessief weer moedervlekken, mn borst, enz aan het checken⊠zuchtâŠ
Hoe voelt een hartklopping voor jullie? Hier voelt t soms alsof ie moeite heeft en echt moeite moet doen om die hartslag te laten gebeuren. Kan dat gewoon een hartklopping zijn? Ben bang dat ie erin blijft ofzo. Laatste week ook weer vaker last van helaas.
Ik ken dat wel, vooral in rust dan maakt mijn hart een paar extra slagen ofzo. Dat duwt dan ook tegen mijn longen lijkt wel want ik dan even niet goed ademen. 3/4 slagen en het is weer goed.
Ja t voelt bij mij echt als een spierkronkel ofzo maar je hart is dat ook natuurlijk. Heb t gewoon een stuk vaker afgelopen week en ook weer vaker duizelig. Maar denk dat t gewoon van toegenomen stress komt. Had t vorig jaar ook een periode vrij veel en toen ook bij huisarts geweest. En uiteindelijk zelfs een week zoân hartkastje.
Maar blijft gewoon irritant want voel me gewoon niet lekker nu, maakt niet uit waar t van komt.
Als het even niet lekker gaat wordt alle versterkt. Dus een extra stevige knuffel voor jou.
Komt goed!
Ik herken je omschrijving en waar ik ook eerst dacht dat t mân hart was, bleken het spieren in mân borst en keel te zijn. Pijn en klapperende spieren door overbelasting als gevolg van stress. Ben hiervoor 2x bij osteopaat geweest en toen was het over. Misschien heb je er iets aan
Hey? Maar ik voel toch echt mijn hart kloppen.?
Misschien doen mijn spieren rondom mijn longen dan wel mee. Het is toch altijd een eng gevoel
Ik ben op een gegeven moment ook naar de huisarts geweest hiermee en zoân hartkastje gehad voor een paar dagen, maar je kon inderdaad op de ECG zien dat mân hart soms gewoon een extra keer slaat. Dat kan je dan in stress echt voelen, echt zo bam BAM. En het voelt heel bedreigend ofzo. Maar de huisarts zei toen: je kunt er 100 mee worden, het is niet erg dat je dit hebt, en waarschijnlijk heb je er minder last van nu je weet dat het niet erg is. Dat klopte wel! Soms voel ik het opeens alsnog maar het werkt voor mij om dan even rustig adem te halen en iets anders te gaan doen om er niet op te focussen
Ja mijn zus heeft exact hetzelfde en is ermee naar de dokter geweest. Niks om haar zorgen over te maken.
Dus dat heb ik ook meegenomen
En nu jij dit zegt versterkt dat gevoel ook. Maar raar blijft het!
@Friemel ja na een drukke dag en zodra je in rust bent. BamBamBAM!
Even een reset na alle hectiek
Ja herkenbaar gaat het nu weer een beetje met je?
Top dit. Maak mij al een week zorgen over een vervelend gevoel links onder mijn ribben. ( dinsdag ga ik naar de huisarts). lig er wakker van en kan niet slapen en opeens werd de angst mij teveel en schoot ik in paniek. Nu wel weer oké maar de angst blijft.
Overmaat van ramp is er ook nog een vriendje te logeren. Dus de druk om normaal te doen is er ook nog. Bang dat ze wakker worden van mijn paniekaanval of iets.
Edit; gevraagd of er vandaag nog plek was. En dat was er. Het is mijn dikke darm die van slag is
Ik heb sinds een week weer heel erg last van paniek en angst. Heb dit eerder gehad (3 jaar terug voor het eerst) en is al lange tijd niet op de voorgrond en kon ik mijn angsten redelijk weer afleiden. Maar nu dus niet meer en ik zit dagijk met deze angst ( voor de dood). En ik weet gewoon niet meer wat ik er tegen moet doen. Ik was toen dit voor het eerst weer op kwam bijna bereid de crisisdienst te bellen. Afleiding zoeken helpt op sommige momenten niet en voelt het allemaal so realistisch en dichtbij. Mijn behandelaar kon mij ook geen handvatten geven voor nu. Behalve dat ik dinsdag een EMDR intake heb, wat wellicht kan helpen.
Wellicht hebben jullie tips die ik kan gebruiken om als ik zo diep in die angst en paniek zit dat ik echt niet meer weet wat ik moet doen.
Wat super kut! heb je iemand die je kan bellen waar je rustig van wordt? Ik bel dan vaak partner of mijn moeder. En als het mij lukt doe ik vaak de basisschool tafels in mijn hoofd. Niet te moeilijk maar dan moet ik toch even nadenken. Zingen hardop wil ook nog wel eens helpen.
Het gaat de laatste tijd heel goed bij mij en dan nu toch ineens bang voor een hartaanval.
Ik zag op tv een man wiens hart meerdere keren zomaar voor een paar seconde stopte (65 plusser) en gelijk ben ik bang voor mijzelf.
Ik kon gelukkig in slaap komen maar nu weer klaarwakker en enorm last van maagzuur dus dat helpt ook niet mee.
Ik baal van mijn angststoornis
How can I make this about me, maar ik herken dit heel erg. Ik kan ook geen programmaâs als over mijn lijk kijken en als ik op Instagram een profiel tegenkom van een ziek iemand dan kan ik daar zo over in zitten, maar echt wekenlang bij wijze van en heb ik in gedachten mijn begrafenis al gepland. Ik ben er dan helemaal van overtuigd dat ook ik jong zal sterven en mijn lichaam kan me dan ook voor de gek houden etc. Daarom, uit zelfbescherming, klik ik het echt gelijk weg zodra ik dit soort onderwerpen voorbij zie komen. Beetje struisvogelgedrag, maar het triggert bij mij gewoon te erg. Het is niet helemaal te vermijden natuurlijk, maar ik dwing mezelf het niet te lezen en daarna moet ik verplicht van mezelf iets anders kijken/lezen.
In 2015/2016 werd mijn wereldje heel klein door emetofobie (met name bij anderen) en daardoor agrofobie. Door psychologische hulp ben ik uiteindelijk van de paniekaanvallen en angst afgekomen. Oké, ik vind misselijkheid en overgeven etc nog altijd niks (wie wel?), maar het heeft mijn leven niet meer in de greep.
Maar nu heb ik toch te maken met een terugval en dat heeft te maken met dat ik nu moeder ben. Dus lees vooral niet door als je niets met kinderen hebt.
emetofobie en moeder zijn
Soms heb je als moeder te maken met een ziek kindje. Het is 2x gebeurd in mijn dochters 2-jarig bestaan en ik vind het het moeilijkst wat er is. Ze kan nog niet goed vertellen wat er is, dus het heeft me 2x compleet verrast. De laatste tijd heb ik weer last van dat stemmetje dat zegt als ze hangerig/huilerig , ze misselijk is. Rationeel weet ik dat de kans klein is, maar mân gevoel staat continue op scherp.
Vandaag heb ik een paniekaanval gehad. Mijn dochter zag erg bleek en was heel hangerig en het was alleen maar âmama mama mamaâ. Dit was de eerste paniekaanval in 8 jaar tijd⊠Sindsdien last van een mega schuldgevoel want als ik deze angsten niet gehad had, kon ik er voor mijn dochter zijn en haar troosten.
Voordat de vraag naar de vader komt: mijn man een supervader en zou alle zorg van me overnemen mocht mijn dochter ziek zijn; we waren tijdens mijn vorige periode ook samen dus hij weet van alles af.
Bedankt voor je begrip en uitgebreide reactie! Ik moest even de tijd vinden om weer een reactie terug te typen.
Mijn dochter is in april voor het eerst ziek geweest en sindsdien houdt het me weer meer bezig, toch weer een aantal maandjes. En omdat ze een 2e keer ziek is geworden, werd mijn angst daardoor âbevestigdâ (dat het zo maar op elk moment kan gebeuren).
Gisteren merkte ik dat ik vrij hoog in stress en adrenaline bleef, tot ik zelf ging slapen. Met mijn dochter is trouwens niets aan de hand (ze was gewoon moe) dus dat laat me vandaag ook inzien dat de paniek irrationeel was.
Van nature ben ik een heel nuchter persoon (op andere vlakken) dus als ik een paniekaanval aan voelde komen, wist ik dat het een kwestie was van rustig ademhalen en er doorheen gaan. Maar dat vind ik nu erg lastig omdat ik een kind heb en daarnaast ook zwanger ben. Ik probeerde er krampachtig vanaf te komen, wat nog meer stress opleverde.
Ik denk dat ik wel om hulp ga vragen, vooral omdat ik nu handvaten mis als âmoederâ zijnde. Nu heeft deze paniek ook een invloed op mijn dochter(s), voorheen had ik alleen mezelf ermee.
Exposuretherapie heeft mij heel erg geholpen met mn smetvrees. De eerste sessies vond ik ook heftig, maar het wordt steeds makkelijker.