Bedankt voor je begrip en uitgebreide reactie! Ik moest even de tijd vinden om weer een reactie terug te typen.
Mijn dochter is in april voor het eerst ziek geweest en sindsdien houdt het me weer meer bezig, toch weer een aantal maandjes. En omdat ze een 2e keer ziek is geworden, werd mijn angst daardoor ‘bevestigd’ (dat het zo maar op elk moment kan gebeuren).
Gisteren merkte ik dat ik vrij hoog in stress en adrenaline bleef, tot ik zelf ging slapen. Met mijn dochter is trouwens niets aan de hand (ze was gewoon moe) dus dat laat me vandaag ook inzien dat de paniek irrationeel was.
Van nature ben ik een heel nuchter persoon (op andere vlakken) dus als ik een paniekaanval aan voelde komen, wist ik dat het een kwestie was van rustig ademhalen en er doorheen gaan. Maar dat vind ik nu erg lastig omdat ik een kind heb en daarnaast ook zwanger ben. Ik probeerde er krampachtig vanaf te komen, wat nog meer stress opleverde.
Ik denk dat ik wel om hulp ga vragen, vooral omdat ik nu handvaten mis als ‘moeder’ zijnde. Nu heeft deze paniek ook een invloed op mijn dochter(s), voorheen had ik alleen mezelf ermee.