Ik ben met het onderstaande verhaal al bij de huisarts geweest. Ik word goed geholpen maar ben toch benieuwd naar jullie ervaringen. Merk dat ik me soms alleen voel hierin.
De laatste tijd heb ik regelmatig paniekaanvallen, ten minste ik denk (en de huisarts) dat het paniekaanvallen zijn. Ze zijn altijd ‘s nachts. Ik ga slapen en na een paar uur word ik wakker met intense pijn op mijn borst en hoge rug. Ik kan niet zitten, staan, lopen. Ik blijf dus maar bewegen in huis op zoek naar een comfortabele houding. Vaak moet ik ook overgeven en ik voel me slap en wankelig. Ademen is moeilijk, ademhaling onder controle houden is al helemaal moeilijk. Ik probeer afleiding te zoeken in podcasts, livestreams op tiktok (echt van de domste dingen). Dit duurt meestal een uur of 2. Vreselijk is het. Echt afschuwelijk. Op een gegeven moment zakt het, maar dat is dus echt uren later. Ik krijg het dan enorm koud en ik ben niet warm te krijgen. Dan val ik weer in slaap en de dag erna ben ik echt een hoopje ellende. Ongelooflijk moe, heel veel spierpijn (vooral in mijn rug) en een knoop in mijn maag want de avond komt weer dichterbij en ik wil dat dan niet nog een keer meemaken…
Lees online veel dat paniekaanvallen kort duren, maar mijn ervaring is anders. Sorry voor dit lange verhaal.