Jaaaa dit herken ik echt 100%. En blijf het iets bijzonders vinden. Het faciliteren van mijn eigen rust, sport tijd, slaap tijd, schakeltijd, zelfs faciliteren van goede maaltijden is zo’n belangrijke cocktail voor mij geworden, om die angst gezond te kunnen bekijken. Vind ik echt fascinerend om te merken. En ook confronterend want ik ervaar dat ik niet meer gewoon de boel de boel kan laten want dan halloooo komt die angst echt direct sneller om t hoekje kijken.
Nu een weekend weg met vrienden. Eerder betaalde ik de week erna de (negatieve angst-)prijs door slaapgebrek/slechter eten etc. Nu probeer ik het te minderen met kleine aanpassingen zoals eigen slaapkamer ipv gedeeld, oordopjes, bepaalde eet dingen v thuis mee, etc. Moet er veel bewuster over nadenken en weet dan dat t na dit weekend veel rustiger in mn hoofd is en vind het t dan wel waard, die ‘aanpassingen’ en vooraf nadenken erover. Ookal kan ik er ook echt rebels en chagrijnig van worden, denk ik fuckkk al die dingen, gewoon weer ff helemaal alles los laten die hap! En daarna balen;-)