Aan het water lunchen in Arnhem vind ik eigenlijk helemaal niet leuk 🫣 in de binnenstad zijn zoveel leukere plekjes te vinden, zoals Walt (zooo lekker, kijk even door de inrichting heen haha), Anne&Max, LOTs of Prut. Blijf je wat langer, dan is borrelen bij Focus (het filmhuis) heel fijn. De nachos en huisgemaakte ijsthee zijn de beste die ik ooit gehad heb. Ook hebben ze goede charcuterie planken.
De 7-straatjes is leuk om te doen! Dat zijn de kleinere straatjes (soms zelfs steegjes) in de binnenstad met allerlei geinige winkeltjes ipv de standaard winkels. Ga snuffelen bij Woarst en La DonDon bijvoorbeeld, die zitten naast elkaar. Bloemenwinkel Nozili is ook bijzonder en als je van koken/bakken houdt mag je Pollmann ook niet overslaan.
Als je kinderen hebt/wilt is Even naar Sofietje of 9up9down leuk, evenals de kinderboekenwinkel waar je altijd supergoed advies op maat krijgt en niet met de standaard klassiekers naar huis gaat.
Sla ook Mousset niet over, dé chocoladewinkel van de regio.
Als je houdt van lezen: boekhandel Colofon is fijner/rustiger/groter aanbod dan Hijman Ongerijmd. Ze hebben ook een grote tweedehands bovenverdieping.
Als je nog op zoek bent naar nieuwe meubels: Eems heeft altijd hele leuke en betaalbare dingen.
Als je houdt van spelletjes en/of creatief bezig zijn, ga dan ook nog even langs de Steenstraat, net buiten het centrum. Het Spelkwartier en het Kunstlokaal zitten daar en zijn beide écht zo de moeite waard!
(ik woon nu 5 jaar in Arnhem en kan deze lijst nog veel langer maken - ik geloof dat ik wel ingeburgerd ben haha)
Heel veel plezier!