Arnhem topic

Aan het water lunchen in Arnhem vind ik eigenlijk helemaal niet leuk 🫣 in de binnenstad zijn zoveel leukere plekjes te vinden, zoals Walt (zooo lekker, kijk even door de inrichting heen haha), Anne&Max, LOTs of Prut. Blijf je wat langer, dan is borrelen bij Focus (het filmhuis) heel fijn. De nachos en huisgemaakte ijsthee zijn de beste die ik ooit gehad heb. Ook hebben ze goede charcuterie planken.

De 7-straatjes is leuk om te doen! Dat zijn de kleinere straatjes (soms zelfs steegjes) in de binnenstad met allerlei geinige winkeltjes ipv de standaard winkels. Ga snuffelen bij Woarst en La DonDon bijvoorbeeld, die zitten naast elkaar. Bloemenwinkel Nozili is ook bijzonder en als je van koken/bakken houdt mag je Pollmann ook niet overslaan.

Als je kinderen hebt/wilt is Even naar Sofietje of 9up9down leuk, evenals de kinderboekenwinkel waar je altijd supergoed advies op maat krijgt en niet met de standaard klassiekers naar huis gaat.

Sla ook Mousset niet over, dé chocoladewinkel van de regio.

Als je houdt van lezen: boekhandel Colofon is fijner/rustiger/groter aanbod dan Hijman Ongerijmd. Ze hebben ook een grote tweedehands bovenverdieping.

Als je nog op zoek bent naar nieuwe meubels: Eems heeft altijd hele leuke en betaalbare dingen.

Als je houdt van spelletjes en/of creatief bezig zijn, ga dan ook nog even langs de Steenstraat, net buiten het centrum. Het Spelkwartier en het Kunstlokaal zitten daar en zijn beide écht zo de moeite waard!

(ik woon nu 5 jaar in Arnhem en kan deze lijst nog veel langer maken - ik geloof dat ik wel ingeburgerd ben haha)

Heel veel plezier!

6 likes

Ik sluit me aan bij dat lunchen in het centrum leuker is. Aan de overkant van de rijn heb je wel het Arnhems Gemaal, is een heel leuk plekje met lekkere lunch en ook lekkere taartjes. Het is denk ik een kwartiertje lopen vanaf het centrum. In het centrum vind ik Bomboca, Bij Ann (ook heerlijke brownies), Konijnenvoer en First Eet nog aanraders voor lunch. Meijer en Floor is een hele goede interieurwinkel en als je van mode en kleine ontwerpers houdt, is de wijk Klarendal leuk om te bezoeken.

5 likes

@thenerdyintrovert @Warboel

Oeh thanks en zeer uitgebreid! We zitten inmiddels in de trein, ben heel benieuwd!

1 like

Ik sluit me helemaal aan bij @thenerdyintrovert !
Waar je ook heel leuk kunt lunchen (naast borrelen) is bij Focus! Echt hele lekkere lunchplankjes :ok_hand:

3 likes

Mee eens! Behalve Anne & Max, laatst daar geluncht, vond het zo tegenvallen. Weinig en duur! First Eet by far mijn favo lunchplekje. Ook nog markt vandaag, en richting de Rijn

2 likes

Jaaaa first eet. En konijnenvoer.
Net buiten het centrum bijAnn ( sowieso na de lunchen even heen gaan voor taart) en pickle de winkel…

2 likes

Echt heerlijk gegeten daar in december. Had het hiervandaan en was echt fijn.

3 likes

Heeft iemand een tip voor lekker eten in de buurt van het Gelredome?

Volgens mij zit er niets, alleen de mac. Bij de Rijnhal zit wel een Italiaans grand café. Maar zou gewoon in t centrum wat eten

2 likes

Zoals @Bertha al zegt is er niet veel rondom Gelredome. Je hebt in winkelcentrum Kronenburg nog wat lunchtentjes en een paar snackbars in de buurtwinkelcentra. Vanuit het centrum ben je zo met de bus bij het Gelredome, dus zou daar iets eten. Als je met de auto gaat zou je nog andere dingen kunnen overwegen aan de rand van Arnhem of dorpen in de buurt. Maar in Arnhem Zuid zelf zit vrij weinig.

1 like

Dank je voor de tip! Heb je dan een leuke tip wat een beetje rustig gelegen zit? Mijn metgezel houdt absoluut niet van een druk centrum. Misschien iets aan de rand van Arnhem of tussen Apeldoorn en Arnhem in?

1 like

Bistro Bootsma is wel leuk!

1 like

Geïnspireerd door je forum naam, misschien Renao?

2 likes

@Sambal Renao is dan goed gelegen inderdaad en is Aziatisch.
Anders evt Fort Vier in de Schuytgraaf.
Of in Velp, daar heb je ook een aantal goede restaurants. Of Il Lupo, Italiaans restaurant ten Noorden van Arnhem, bij schaarsbergen.

1 like

Klein pizzeria eataliono in huissen 15min van GelreDome.

Het is er altijd druk maar zelf nog niet geweest Turks restaurant nisa.

Wat verder weg nog restaurant Rutgers in lathum.

Leuke restaurants heb je wel in het centrum maar idd wel vaak druk.

Lunch big fish in Huissen ook 15 min van GelreDome

2 likes

Er zit ook nog een pannenkoekenrestaurant (de steenen camer) in de buurt en een all you can eat wok( Atlantis), maar dat moet je ding zijn.

Die scoort best hoog op o.a. tripadvisor maar ik rij er regelmatig langs en dan krijg ik er een all you can eat wok vibe van. Of is het echt Aziatisch?

Nee joh is echt geen wok of all you can eat Menukaart
Zou het dan ook niet tippen want als iemand geen druk centrum wil dan wil die ook niet in een vreetschuur zitten neem ik aan

4 likes

Nee zeker niet! Het is een restaurant uit het hoger segment naar mijn weten. Ook zeker geen goedkoop restaurant.

1 like

Hebben jullie nog tips voor leuke winkels met zomerkleding in Arnhem? Leuke boetiekjes etc