Weet iemand waarom de hele avond de klokken al af en aan luiden van de Eus? Dacht eerst vanwege de kerstmarkt, maar die was rond 19u afgelopen. De klokken luiden nog steeds.
Er was een kerst-samen-zang avond in de Eusebius dus ik denk daarom.
Waar halen jullie je oliebollen? Wij meestal bij de kraam naast Musis, maar ze zijn eigenlijk altijd vrij droog en daarom wil ik eens wat anders proberen.
De kraam in Elderveld schijnt het beste te zijn. Vanmorgen om 6 uur stond er al een rij.
Een paar jaar geleden hebben mān man en ik bij een bakker vlakbij de AH aan de lawick van pabstraat gehaald. Vonden we wel lekker!
De kraam in Elderveld, wij halen ze daar altijd en vinden die echt het lekkerste.
Bakkerij Theunissen in Velp
In Huissen. Aan de dijk. Waar ook de kermis in september staat. Staat wel enorme rijen. Die van
Musis zijn idd niet te nassen zo droog.
Dit is m geworden. Was logistiek wat makkelijker dan naar zuid op en neer. Als het niks is gaan we volgend jaar wel naar Elderveld!
Mijn man heeft ze zonder overleg bij Hilversum besteld ipv Theunissen . Hopelijk ook lekker.
In een ander topic was een discussie gaande over lokaal winkelen. Wat zijn kleine lokale winkels in Arnhem die wat extra aandacht verdienen?
Ik kom zelf eigenlijk alleen bij de boekenwinkels en de spelletjeswinkel. Andere winkels waar ik koop zijn bijna allemaal grote ketens (en dan ook nog voornamelijk supermarkten en drogisterijen, al een tijd niet echt voor de leuk geshopt in het centrum). Hebben jullie leuke tips voor leuke lokale winkels?
In het centrum: HELLO. urban jungle&store en de Eigenwijze makers allebei in de Klarestraat, Ochre and Red en het Colofon in de Bakkerstraat, La Colombe in het Hemelrijk, Wereldwinkel in Kortestraat, WAAR aan Brouwersplein, Okimono - Sonsbeeksingel, de Groene Vos - Hommelseweg, Mimint aan de Turfstraat. En in Klarendal zitten ook wel veel leuke winkeltjes met kleding, sieraden etc. Daar bij de AH aan de Klarendalseweg zit ook een leuke kaaswinkel en aan de Steenstraat zitten ook best wat leuke kledingwinkels, vintage en een tweedehands winkel. In het centrum zit ook nog een leuke tweedehands winkel daar bij het Eiland. En daar zat ook Bos&Heij maar die is helaas weg
Mimint voor al je (bio/vega/vegan) booschappen en brood! en goedkope havercappu to go. + veel mooie huidverzorging e.d.
incl een super leuk vintage hoekje.
Pickle de winkel voor Chili crisp en de limoen/sechuan Limonade. In de Steenstraat ieder zijn winkel, San wah en bakkerij koene (het kastanjebrood is verslavend lekker).
Het kookeiland voor keukenspullen
De waaghals voor platen
Boeken: Jansen&feijter Velp, Heijmans ongerijmd
Velp: vormpost (kaarten, design) en parels van Daan (2e hands)
Ik sluit me aan bij veel van het bovenstaande. Misschien nog een specifieke tip: voor 2e hands kinderkleding zit op het eiland nu een hele leuke zaak: Dundee Life store. Hun eigen collectie moet je smaak zijn, maar de 2e hands afdeling heeft veel verschillends en van goede kwaliteit!
Nog tips voor een leuk restaurant om te dineren in het centrum? Heb even gekeken in dit topic maar vind dat er best veel dure (>ā¬50 pp) restaurants in Arnhem zitten. Wat zijn een beetje hippe maar goed betaalbare restaurants?
Ik vind ill boccone echt de allerlekkerste italiaan waar ik ben geweest.
Ik ga zo naar Arnhem. Is het kattencafƩ een aanrader? Mocht er iemand een terrasje willen pakken, let me know!
Ik vond het wel okƩ maar vind andere plekken leuker. Heb je het leuk gehad?
Vond het minder āgezelligā dan ik had gehoopt. Alles zat vol buiten, waardoor ik binnen moest zitten. De katten hebben daar denk ik wel een goed leven.