Asian Beauty

Dit topic ga ik even volgen! Vlieg binnenkort naar Azië dus meer tips zijn welkom :innocent: heb een vochtarme huid en een hele oneffen huid op de wangen waar ik graag vanaf wil.

ik heb ze allebei geprobeerd maar prefereer de Heimish omdat hij betere ingrediënten heeft ( er zitten geen parabenen en minerale oliën in ) en hij was goedkoper. Als je twijfelt kun je het beste ook even van beiden de geur checken. Ik vind Heimish lekkerder maar Banila heeft een wat meer commerciële geur.

1 like

Laneige lip mask is een fijne voedende lipbalsem. Is in NL op internet te koop maar volgens mij zijn er veel Laneige winkels in Azië.

Misscha all around sun block essence spf 45 is een zonnebrandcreme die voedend is en niet zo plakkerig als de spf’s die hier te koop zijn.

Ik heb voor de rest ook nog dingen op m’n wishlist staan maar die heb ik nog niet gebruikt:

  • Innisfree Oatmeal sheetmask
  • Arita ginger sugar overnight lip mask
  • Isntree hyaluronic acid toner
  • Hada Labo Gokujin Premium Hyaluronic milky lotion
1 like

Ooh super, thanks! Als ik iets voor je mee moet nemen, moet je het maar zeggen hoor!

1 like

Hebben jullie nog aanraders voor neutrale of lichtrozige liptints? Iets wat ik elke dag kan gebruiken :sweat_smile:

Welke sites raden jullie aan om producten te bestellen?

Via ebay bestel ik altijd bij Rinishop. Hele goede verkoper en alles is altijd met een week in huis.

1 like

Idd ebay. Ik let altijd op het aantal reviews. Roseroseshop en younfamily zijn ook betrouwbaar. Ik kocht eerst ook altijd via de ebay van Jolse (iamlove-shop), maar die deed voor het laatst zo moeilijk met geld retourneren, dus die vermijd ik nu.

1 like

Oke, ik ben inmiddels on an Asian beauty roll, dus ik hoor graag jullie aanraders! Ik zoek met name nog:

  • een oogcrème o.i.d. tegen fijne lijntjes en donkere kringen
  • iets met hyaluronzuur
  • een hydraterende, niet té matterende SPF voor dagelijks gebruik die niet gek reageert met make-up (mijn huidige van Avène zorgt ervoor dat mijn make-up gaat ophopen helaas)

Liefst blijf ik onder de grens van 15 euro per product. Andere holy grail aanraders zijn ook altijd welkom!

Mijn favo oogcrème is de honey cera eyecream van Etude House. Hij werkt heel goed tegen fijne lijntjes. Helaas niet zo goed tegen donkere kringen, maar ik vind het niet erg om er als een panda bij te lopen.
Qua SPF kan ik je helaas niet helpen aangezien ik alleen maar SPF op basis van Titanium en Zinc kan gebruiken en die zijn altijd erg matterend. Wel raden veel mensen altijd de Bioré Watery Essence aan. Heb ik zelf ook een tijdje gebruikt en ik vond hem wel fijn met mijn make-up werken.

2 likes

Hydraluron -> hado labo is serieus goed spul.

1 like

Heb je uiteindelijk veel ingeslagen in Zuid korea? Wat zijn je tips?

@blueberry Ja ik heb uiteindelijk best veel ingeslagen. Dit heb ik allemaal gekocht;

  • HADA LABO Goku-Jyun Premium Hyaluronic Acid Lotion: hier had ik veel goede dingen over gelezen op reddit.com/r/asianbeauty (sowieso een aanrader als je veel te weten wil komen over Aziatische huidverzorging) dus ik was hier heel benieuwd naar. Ik vind hem wel oke, maar had gezien de positieve reviews er meer van verwacht.

  • NATURE REPUBLIC Real Comforting Hyaluronic Acid Moisturizing Ampoule: deze vind ik echt fantastisch. Ik ben nu halverwege mijn flesje en ik vind het zo jammer dat deze niet te koop is via yesstyle. Als ik 1 product mag aanraden, dan zou ik deze aanraden. Omgerekend was het ongeveer 12 euro.

  • Mediheal N.M.F Aquaring Ampoule Mask: dit scheen een van best verkopende maskers van Zuid Korea te zijn. Eerst heb ik een maskertje gekocht en meteen die avond geprobeerd. Omdat het goed beviel heb ik toen een voordeelverpakking van 10 maskers gekocht

  • Isntree Hyaluronic Acid Toner: zacht en voedend. Ook een aanrader!

  • Dr Jart Ceramidin serum: dit is het fijnste serum wat ik ooit heb gehad. Als Dr Jart niet zo duur was (in vergelijking met de andere producten die ik in Seoul heb gekocht), had ik meer van Dr Jart gekocht want de andere producten van de Ceramidin lijn leken mij ook fijn

  • Laneige lip mask raad ik ook aan, ook al is het ook via een Nederlandse webshop (littlewonderland) te koop. In Seoul is het niet veel goedkoper, maar ze hebben daar wel een Laneige winkel en ik vond het wel leuk om daar rond te kijken.

  • Aritaum - Ginger Sugar Overnight Lip Mask: deze vind ik mogelijk nog beter dan die van Laneige maar hij is wel plakkerig. Daar moet je van houden. Deze is wel goedkoper dan die van Laneige.

  • DHC Lip cream: deze heb ik nu standaard in mijn tas zitten. Ik ben er net achter gekomen dat deze ook bij Ici Paris te koop is, dus dan hoef ik het gelukkig niet te bestellen wanneer hij op is

  • Bij Nature republic heb ik verder een paar mini handcrèmes gekocht voor vriendinnen omdat het er zo leuk uit zag en ze lekker roken. Ook heb ik sheetmasks gekocht zodat ik goodiebags kon samenstellen.

  • Bij Etude house heb ik twee zonnebrandcrèmes gekocht maar die heb ik gebruikt

  • ESLENA MOISTURIZING SUN SCREEN SPF50+ PA+++ raad ik aan als je een droge huid hebt en niet van plakkerige zonnebrandcrème houdt. Deze crème voelt heel fijn en voedend aan.

  • Ik heb ook een paar handcrèmes van Frudia gekocht; eentje met een passievruchtgeur en eentje met een mangosteengeur

Op de dingen van Laneige, Aritaum, Etude house en Nature Republic na komt alles van Olive Young. Dat vond ik ook de prettigste plek om te winkelen omdat het aanbod groot was en je op je gemakje rond kon kijken. In de andere winkels waren de verkopers wat opdringeriger. Bij Nature Republic bleef de verkoper achter mij aanlopen terwijl ik al had gezegd dat ik geen vragen had en graag even rond wilde kijken. Ze ging toen allemaal dingen aanwijzen die ik moest proberen en pakte mijn hand om dat te demonstreren. Als ze dat niet had gedaan had ik waarschijnlijk nog meer gekocht, want Nature Republic vond ik wel een van de leukere huidverzorgings/cosmetica merken in Seoul.

Dit is best een lange post geworden zie ik. Ga je binnenkort ook naar Zuid-Korea? :blush:

edit; wat ik ook aanraad zijn Koreaanse wattenschrijfjes! Ze nemen minder toner op omdat ze een stuk dunner zijn. Je hebt ook wattenschrijfjes die wat dikker zijn en meer op die van ons lijken. Maar ik bedoel zulke: ze lijken een beetje op een dun vilt

3 likes

Ooh thanks voor je super lange post! Ik ga het allemaal bekijken en googelen :blush:

Ik ga zelf begin volgend jaar naar Korea, maar ben alvast aan het oriënteren

1 like

Wat leuk! Veel plezier alvast. Ik denk nog bijna elke dag terug aan Seoul, het is met afstand de leukste stad waar ik ooit ben geweest. Laat je tzt zien wat je daar geshopt hebt? :smiley:

1 like

Jaa zal ik doen! Als je verder nog tips hebt niet beauty gerelateerd hoor ik het ook graag :grin:

Fijne mini-reviews! Vind je die Laneige lipdinges echt de moeite? Het kriebelt om het te bestellen sinds ik een YouTuber erover hoorde en vlak daarna ook op Beautylab een review las… maar ik twijfel toch wat door de prijs.

Absoluut! Ik heb de afgelopen jaren veel lippenbalsems geprobeerd en dit is de fijnste. Ik gebruik hem minstens 2 keer per dag en na een jaar ben ik op de helft. Veel mensen gebruiken hem alleen voor het slapen gaan omdat het best dik en vet is maar ik draag het ook als lipgloss overdag omdat ik hem zo prettig vind werken. Ik moet wel zeggen dat mijn moeder hem te vettig/plakkerig vindt. Zij heeft alleen in de winter lippenbalsem nodig en vindt dan een lippenbalsem die waxsubstantie heeft veel fijner. Dus als je bijv de lippenbalsems van Burt’s Bees fijn vindt, dan vind je een lip sleeping mask te voedend

@blueberry ik ga even nadenken en dan zal ik je vanavond een pb sturen!

2 likes

Weet dat het niet aan mij gevraagd is, maar wil ook even zeggen dat die Laneige lipdingen tot nu toe de enige zijn die mijn lippen langer dan een paar uur zacht houden. Love them.

1 like

Waar heb jij het besteld (aannemende dat jij het niet uit Azië zelf hebt)? En welke smaak raden jullie aan? Andere holy grail aanraders zijn ook altijd welkom!

Ook @Boba