Asian Beauty

Ik dacht dat dit topic al bestond, maar ik kan hem niet (meer) vinden? Mocht die er toch zijn dan kan dit topic verwijderd worden
Hier kunnen we over Asian Beauty praten, onze aankopen en wishlist delen, elkaar tips geven en nog veel meer.

Ik heb gisteren de grote tiny twinkle lipstick set van Etude House besteld.


Ben heel benieuwd!

3 likes

Heel vet! Zijn het fullsized of miniverpakkingen?

Als het goed is zijn het mini’s. Vind ik zelf prima, want ik maak nooit lipsticks op.

1 like

ja same! ik prefereer mini’s. Heb in Korea een fullsized labiotte liptint gekocht en kreeg gratis een mini mee en ze zijn allebei nog niet op!

1 like

Ik ben echt dol op sheet masks en eye patches, m’n favoriete merken zijn Dr Jart en Dr G. Heeft iemand weleens de dr Jart shake and shot gebruikt? Daar ben ik nog wel benieuwd naar.
En vind die silcot sponge touch moisturizing wattenschijfjes echt de beste ever voor m’n essence

1 like

Mijn bijdrage aan dit topic is mijn liefde voor de Hada Labo hyaluronic acid toner met heel vee hyaluronzuur. Bijna een lobbige vloeistof, maar zo fijn na het reinigen en voor ik mijn cremes of serums erop smeer. En zeker met hele droge koude dagen in de winter doe ik het meerdere keren achter elkaar (een soort 7 skin method, maar dan 3 of 4 keer) op. Life saver! Ik koop 'm bij Yesstyle. (maar ik zou nog wel een nederlandse webshop willen vinden)

4 likes

Werkt dat layeren goed? Misschien wil ik het ook weer proberen. Heb mijn 10 step system vervangen voor een lotion en een creme maar mis dat hele plumpy gevoel van vroeger wel een beetje :slight_smile:

1 like

Dan zeker! Het is wel belangrijk om er een te kiezen die echt niet irriteert, en deze Hada Labo kan echt niet 7 keer. Maar echt, het werkt. Dit is een goede video met suggesties:

2 likes

Ik heb ook al een paar keer bij YesStyle willen bestellen, maar ik ben zo bang voor een mega-douaneheffing. Heb jij daar ervaring mee?

Niet gehad, maar ik had ook niet een hele grote bestelling. Ik had voor ongeveer 25 euro besteld en dat ging goed.

Heb je een linkje naar het product op YesStyle?

2 likes

Deze: https://www.yesstyle.com/en/mentholatum-hada-labo-goku-jyun-hyaluronic-acid-lotion-moist-170ml/info.html/pid.1061871297
Er is ook nog een light versie, maar die is minder vochtinbrengend.

1 like

Ik gebruik steeds meer Aziatische huidverzorgings- en make-upproducten, waaronder:

  • Shiseido: cleanser, serum, moisturizer, oogcrème
  • Etude House: mascara, lipproducten. Vind deze echt fijn:
  • Banila: wenkbrauwproducten
  • Cyber Colors: de enige wimperkruller in de wereld die op mijn oog past :biggrin:
1 like

Ik gebruik al een hele tijd de producten van de bovenste foto, nog steeds fan.

‘ s Ochtends de cleanser, moisturizing lotion, spf en ‘s avonds de cleanser (als second cleanse), de BHA en de grotere tube van apieu.

Als de BHA op is stap ik over op die met het lila etiket. Daarnaast gebruik ik nog wel producten van The ordinary zoals de Aha/BHA peeling en de azelaic acid.

Heb gisteren nav berichtje hierboven de hyaluronic acid van hada labo besteld, heel benieuwd wat dat doet voor mij :slight_smile: heb wel een tijdje de foamcleanser van hada labo gebruikt, die vond ik superfijn maar probeer nu iets minder soorten producten te gebruiken. Wel echt een aanrader, zo’n zachte cleanser

3 likes

Vanavond begonnen met het gebruiken van de Soon Jung lijn van Etude House. Hopelijk kom ik nu van mijn acne af.

2 likes

Update:
Koop de Sleeping Pack en de Cica Balm!

1 like

Heeft iemand aanraders voor huidverzorging die alleen in Zuid-Korea te koop is? Ik heb een zeer droge huid. Ik was vooral van plan om sheet masks in te slaan maar als iemand aanraders heeft voor andere producten hoor ik het graag

1 like

Ik vind Cosrx een heel prettig merk voor hydraterende huidverzorging en reiniging. Als je in Seoul bent en wil shoppen voor beauty dan raad ik je aan om naar Garosu-gil in Gangnam te gaan. Het is een lange straat die helemaal vol zit met voornamelijk winkels voor makeup en huidverzorging en het is een stuk rustiger dan Myeong-dong (wat een beetje vergelijkbaar is met het gebied rondom Rokin/Kalverstraat. Je kunt in Korea vaak gratis testers en maskers krijgen door gewoon langs te lopen of de winkel even in te gaan. Vet chill!
Als je naar Garosu-gil gaat heb je aan het einde een winkel waar ze Heimish Cleansing balm verkopen wat echt mijn favoriete cleanser is! Het is een dubbele cleanser dus je smeer eerst je gezicht ermee in en dan masseer je het met natte handen tot een balm. Het is voedend maar niet vettig.

3 likes

De Honey Cera lijn van Etude House! :blush:

2 likes

@anon76889665 dank je wel voor je aanraders! Ik heb het allemaal opgeschreven. De Heimish balm staat inderdaad al op mijn lijstje. Heb je toevallig de Clean it cleansing balm van Banila Co geprobeerd? Die wordt ook vaak genoemd

@Vaiana klinkt goed! vind producten met honing/propolis meestal heel fijn, thanks :slight_smile:

1 like