Asian Beauty

Ik gebruik nu onderstaande routine waarvan meerdere dingen nu op beginnen te raken maar zou graag wat gaan versimpelen. Maar tegelijkertijd zou ik ook wel de werkzame stoffen in deze producten willen blijven gebruiken. Ik ben 35 en heb wel beginnende lijntjes/rimpels, maar ook nog regelmatig puistjes/onregelmatigheden en oude littekentjes en verkleuringen. Daarnaast snel rode huid. Minder potjes en minder stappen wil ik vooral. Hebben jullie tips voor een fijn 2-1 of 3-1 product dat al meerdere dingen combineert?

Ochtend:

• Azelaic acid van Nine Less (wil ik niet meer van dit merk ivm snail essence)
  • skin1004 Madagascar Centella Probio-Cica Intensive Ampoule (heel chill)
  • een lichte zonnebrandcreme, meestal beauty of joseon of cosrx aloe vera

Avond:

• reinigen met madagascar centella light cleansing oil (heel fijn)
  • deze drie afwisselend (elke dag 1): TO retinol, PC bha 2%, TO glycolic acid
  • skin1004 Madagascar Centella Probio-Cica Intensive Ampoule (heel chill)
  • de bijbehorende creme van skin1004
  • en de bijbehorende oogcreme met bakuchiol
1 like

Lijkt mij best wel heftig, iedere dag azelaic acid en dan ook nog retinol, of bha of glycolic acid in de avond? Zeker als je een gevoelige huid hebt? Ik zou wat meer rustdagen inbouwen waarop je huid gewoon even kan herstellen en misschien kiezen tussen bha of glycolic acid. De glycolic acid vind ik zelf wat te heftig voor mijn gezicht, die gebruik ik alleen nog voor mijn lichaam.

Verder geen tips voor minder producten, want ik heb zeker niet minder stappen ( :sweat_smile:) en ik heb niet zo veel vertrouwen in 2 in 1 of 3 in 1.

2 likes

Ja mee eens @macchiato en niet wat je vroeg qua minder producten maar als je vaak last hebt van onzuiverheden zou ik aanraden na je oil cleanser een milde water based cleanser (dus zonder actieve ingrediƫnten/exfolianten) te gebruiken om te zorgen dat die olie echt goed van je gezicht af gaat. Ik vind zelf de cream to milk hydrating cleanser van the inkey list fijn bijvoorbeeld.

1 like

En @Marqant bedankt voor het meekijken!

Die olie verandert ook al in een milk als ik hem afspoel, maar zou kunnen dat het niet voldoende is inderdaad, ga ik eens naar kijken.

Ik sla wel eens een dagje over qua acids maar merk altijd zo’n mooi resultaat de dag erna, zeker met die glycolic acid (gebruik die ook al lang, meer dan 5 jaar zeker, dus misschien wat tolerantie opgebouwd?). Als die op is zou ik nog kunnen kijken om het te vervangen door een mix van lactic acid/mandelic acid, dat is wat zachter toch? De azelaic ga ik als eerste mee stoppen omdat ik daarvan het resultaat wat minder zichtbaar vind. Ik ga eens proberen om 1 dag retinol, 1 dag niets, 1 dag glycolic acid, 1 dag niets etc te doen. Dan heb ik op sommige dagen al wat minder stappen.