Azië topic

Deel hier je tips en ervaringen over Azië of stel je vragen! Leuke restaurantjes, fijne ho(s)tels, mooie plekken of plekken die juist tegenvallen…

Ik ga zelf bijna voor 4 weken naar China, dus als iemands tips heeft hoor ik het graag! :grin:

1 like

Leuk topic! Ik ga deze zomer een cursus Chinees volgen :slight_smile: en wil samen met mijn vriend volgend voorjaar naar Tokyo! Love Azië.

Ga je op vakantie in China? Ben jaloers.

Ahh wat tof! Ik wilde een paar basiszinnetjes Mandarijn leren maar kwam echt niet verder dan hallo haha. Ga je het gewoon voor de lol leren?
Japan lijkt me ook zo geweldig en staat ook heel hoog op mijn lijstje! Vooral inderdaad in het voorjaar met al die bloesem lijkt het me zo mooi!

Ja ik ga in m’n eentje backpacken! Ik begin en eindig in Beijing en wil verder naar Chengdu, Kunming, Zhangjiajie, Fenghuang? Yangshuo en Shanghai! Geen idee of die plekken je wat zeggen haha (mij voordat ik ging boeken iig niet), maar het ziet er zoooo belachelijk mooi uit. Kan echt niet wachten!

Leuk topic!

Ik ben in totaal 4 weken op Bali geweest, ga na de zomer naar Beijing en ik wil graag in de winter drie weken naar Thailand.

Wat betreft Thailand ben ik nog op zoek naar een route, en dan specifiek welke eilanden te bezoeken. Er is van alles te googlen, maar tips zijn welkom! Of afraders haha

Ahh wat heerlijk, vier weken Bali! Ik zou 6 weken naar Indonesie gaan maar door omstandigeheden moest ik na 1,5 week naar huis. Ben toen 1 dag op Bali geweest en had verwacht dat ik er niet zo enthousiast over zou zijn, maar vond het zoooo mooi :scream: Wanneer ben je in Beijing? Misschien zijn we er wel tegelijkertijd haha!

Wat betreft Thailand heb ik niet echt tips, ik ben zelf alleen in het noorden geweest. Als ik zelf heen zou gaan, zou ik naar Koh Lipe en Koh Tao willen!

Ik vind backpackeninazie.nl trouwens een hele fijne site! Daar heb ik nu ook grotendeels m’n route voor China mee uitgestippeld

1 like

Ik wil in januari twee maanden backpacken in Azië, maar heb echt geen flauw idee behalve dat ik in Bangkok ga beginnen. Dus alle tips zijn zeker welkom!

2 likes

Leuk topic! Ik ga eind augustus ook voor 2,5 week naar China! We beginnen in Beijing en eindigen in Shanghai maar tot nu toe zijn alleen de vliegtickets nog maar geboekt.

Verder ben ik in Thailand, Vietnam en Japan geweest dus als iemand vragen heeft kan ik misschien wel helpen :slight_smile:

Ik ben een aantal jaar geleden in Thailand, Laos, Cambodja en de Filipijnen geweest (3 maanden tijd). Door Thailand ben ik destijds met mijn vriend heen getrokken en was mijn eerste backpack-ervaring. Door de overige landen ben ik ‘alleen’ gereisd (heb maar 2 nachten alleen geslapen,haha). Laos vond ik echt fantastisch maar heb daar ook 2 homestays gedaan waarvan een ongepland doordat ik ‘gestrand’ was. En de stranden ik de Filipijnen, bizar mooi!

Over 7 weken vertrek ik voor 6 maanden reizen en dan gaan we weer naar Thailand (familiebezoek) en dan willen we graag Koh Lipe, Koh Lanta en Khao Sak National Park bezoeken. Vervolgens over land naar Maleisïe. Daar heb ik nog niet echt een route voor bedacht. Vervolgens willen we ook naar Indonesië. Kan miet wachten! Maar stiekem word ik ook een beetje zenuwachtig.

Leuk! Ik heb plannen om naar Thailand te gaan in november. Moet alles nog een beetje uitzoeken maar heb er nu al zin in!

1 like

Ben twee keer twee weken op Bali geweest in één jaar, maar zou zo nog een keer willen. Kan me daar enorm goed vermaken met relaxen en weinig doen. Ik heb ook gekeken naar juli-aug voor de derde keer Bali, maar ik vind de prijzen van de vliegtickets in het hoogseizoen te hoog. Ik ga eind september naar Beijing. Wanneer ga jij?

Voor Thailand ben ik nog aan het puzzelen voor een route. Ik wil vooral relaxt reizen, dus weet niet of het in drie weken haalbaar is om zowel Bangkok, als het Noorden als enkele eilanden te zien. Ook railay en Khao Sok lijken me mooi.

1 like

Ahh leuk! Weet je al naar welke plaatsen je gaat? Tegen die tijd kan ik je vast tips geven :biggrin:

@Opheliac Heb je al een beetje een idee waar je heen wilt? En ga je alleen of met iemand samen? Ik vond India namelijk echt verrassend mooi en wil heeel graag terug, maar denk niet dat ik dat alleen zou doen. Of wil je Zuidoost-Azie aanhouden?

@9000 Oeeh heb je leuke tips voor Shanghai?

@Freya Ik ga over 3,5 week al! Kan echt niet wachten!

Ik ben overigens in Thailand, Sri Lanka, India, Nepal, Vietnam en Indonesie geweest. Indonesie was helaas maar heel kort (zou eigenlijk 6 weken gaan, maar door omstandigheden moest ik na 1,5 week al terug, echt super jammer). Ben afgelopen zomer in Peru geweest, wat ik ook heel tof vond en ik wil zeker terug naar Zuid-Amerika, maar om een of andere reden is Azie het toch net even meer voor mij.

Ik ga alleen en wil wel Zuidoost-Azië aanhouden inderdaad! Twijfel alleen behoorlijk, er zijn zo veel opties! Wil sowieso een maand Thailand. En dan weet ik het niet meer… Ik dacht aan:

Vietnam
Indonesië
Laos + Cambodja

Dus een van deze drie, maar ja er is zo veeeeel

2 likes

Wat tof! Waar ga je de cursus doen? Ik wil al jaren graag Chinees leren.

——————

Ik ga deze zomer voor 3 weken naar Indonesië (Java en Bali). Als jullie tips hebben, hoor ik het heel graag! Het is de eerste keer backpacken, dus ook daarover zijn tips van harte welkom!

2 likes

Mochten mensen tips willen voor Zuid-Korea (Seoul in het specifiek), meld je maar!

1 like

Ik heb zooo lang zitten twijfelen om naar Zuid-Korea of naar China te gaan. Uiteindelijk toch voor China gekozen maar af en toe krijg ik in ene een paniekmomentje of ik toch niet voor Zuid-Korea had moeten gaan haha. Staat dus wel ook heeeel hoog op mijn lijstje!

1 like

Ik meld me ook! Deze zomer 3 weken China rondreizen :smiley:
Thailand heb ik ook gedaan in 2014, vrij toeristisch, maar heel erg leuk!

Ahh alweer een China-ganger! Wanneer ga je en welke plekken wil je naartoe?

We vertrekken 14 juli en zijn 4 augustus terug! Voorlopige route is:
Beijing - Xi’an - Guilin/Ping’an/Yangshuo - Shanghai

Zo iets! :grinning:

1 like

Oh wat leuk, dan zijn we er tegelijkertijd! Ben benieuwd of ik je tegenkom zonder dat ik het doorheb haha.

Leuk dat er zoveel mensen naar China gaan!

Onze route wordt waarschijnlijk: Beijing > Pingyao > Xi’an > Chengdu > Chongqing > Shanghai.

Maar dat is wel veel te veel waarschijnlijk haha maar ik wil alles eruit halen. Yangshuo is ook nog een optie, dat zou dan in plaats van Chengdu en Chongqing zijn. Ik zie alleen op tegen die lange reistijden.

1 like