Azië topic

Ik ben in Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, Sri Lanka, Maleisië en een jaar in Indonesië geweest. Thailand en Vietnam favoriet! Vond Thailand zooooo chill en relaxt, wil echt terug.

1 like

@Banananana Omg een jaar in Indonesie, lijkt me geweldig. Wat deed je daar en waar zat je?

@anon37686689 Ahh Yangshuo lijkt mij juist echt een van de allermooiste plekken! Ik zou dat zelf eerder kiezen dan Chengdu (al ga ik daar zelf wel ook heen, want panda’s). Chongqing ken ik niet, ga ik even opzoeken!

In Jakarta :expressionless: Vreselijke stad. Ik heb een jaar lang management van een NGO gedaan en Engelse les gegeven. Heb wel mooie tripjes kunnen maken dus dat was heel leuk. Paar keer Bali, Gili islands, orangutans in Kalimantan gezien… Maar leven in Jakarta kan iedereen wel overslaan.

1 like

@Rever ja het lijkt me ook supermooi hoor, daarom twijfel ik nog steeds haha. Doet me wel heel erg denken aan Halong Bay in Vietnam en daar ben ik ook geweest.
Ik kwam trouwens via via terecht bij het YouTube kanaal van Jason Billam. Best leuke filmpjes over verschillende locaties in China (waaronder Chongqing).

Oh echt? Wat cool eigenlijk! Misschien moeten we ergens een theetje gaan drinken? :wink:

Ja super toevallig! Ik vlieg de derde terug! Heb je instagram die je zou willen delen? Kunnen we via daar contact houden en vind het ook erg leuk om je foto’s dan te zien :grin:

Oh ja strak plan! Mijn insta is @zoe_zolea, wat is die van jou? Of geef een seintje met de eerste en laatste letters moest je me gaan volgen! :smiley:

Heb jij tips voor Maleisie? zou denk ik een maandje gaan (alleen).

Heeft iemand ervaring met een e-visa voor vietnam?

Yes ik heb de mijne via visumvietnamexpert.nl en dat was allemaal prima en snel geregeld (paar dagen).
Dan moet je als je op het vliegveld aankomt in Vietnam die papieren meenemen en produceren ze ter plekke je visum (wel 25 USD mee!)

Als je tussen april en oktober gaat zou ik je aanraden om naar de Perhentian Islands te gaan. Das een soort tropisch eilandparadijs op aarde voor mij <3 Als je echt wil relaxen moet je naar D’Lagoon gaan. Denk privestrandjes, hutjes aan zee, lekkere smoothies maar niet teveel luxe.

2 likes

Ik ben je gaan volgen! Mijn naam begint met een j en eindigt op een r en de laatste foto die ik heb gepost is van een blauwe lp haha!

1 like

pff heb zoooo’n zin om weer te gaan en 100% te chillen
maar heb nog geen idee wanneer ik weg kan, denk dat het december of januari wordt…

2 likes

Check! :smiley:

1 like

jaaa ik ga deze zomer naar Myanmar! Heb zoveel zin :slight_smile: dus kom maar op met jullie tips!
Ik ga trouwens alleen (ieeeh)

Ik ben in Penang geweest! Wel leuk stadje maar niet per se de moeite waard. Was helaas super veel smog toen ik daar was

Ik denk erover om in juli naar Thailand te gaan. Moet nog van alles uitzoeken, maar wil in eerste instantie alleen vanaf Bangkok richting het Noorden reizen. Daarna is een optie om naar Koh Samui te vliegen, zou daarvoor het liefst een reisgenootje willen vinden. Kan er op gokken dat ik iemand tegenkom maar misschien kan ik ook al via een website mensen vinden die er in dezelfde periode naartoe willen? Of is dat een raar idee? Heb nog geen tijd gehad om dit te googlen en verder uit te zoeken. Het idee is dat ik op zo’n eiland liever niet in een hostel slaap, maar dat ik me misschien eenzaam ga voelen alleen in een meer luxe hotel, en ook qua kosten zou het fijn zijn te kunnen delen.

1 like

Hee ik heb t gedaan en vond het erg zwaar (eigenlijk vooral de laatste 3 uur naar de top) maar dubbel en dwars waard! Zo zo gaaf! Misschien een beetje conditie opbouwen zelf al door hardlopen ofzo? En bij ons was er ook de mogelijkheid om de top te skippen als je de rest al te zwaar vond

1 like

Euh weet ik niet meer van destijds. Ik denk als je 5 hardlopen vol houdt dat het wel moet lukken!

1 like

@traveljunkie ik las ergens op het forum dat je nu op reis bent. Heb je het naar je zin?

1 like