Azië topic

Ik ben in de winter in Dalat geweest en dat zou ik dan sowieso afraden, als je 20 graden al fris vindt. Was echt ontzettend koud daar toen. Heel mooi wel, maar je moet er wat kleding enzo betreft echt rekening mee houden dat het winters is.

Hoi An viel mee qua temperatuur maar wel veel regen gehad, straten stonden blank.

Java alleen al is echt mega groot en kun je gerust 3 weken voor uit trekken. Als je iets wil combineren zou ik Java en lombok doen maar Flores erbij lijkt me ambitieus

1 like

Hmm ja wellicht een terechte opmerking! Heb je toevallig ook ervaring met Java als solo backpacker? Zijn er veel andere backpackers, net zoals op Bali?

Hoe bedoel je nog nooit gebackpacked? Heb je de andere eilanden in hotels gedaan of? Bedoel je dan meer of die eilanden die je nu noemt geschikt zijn voor backpackers? Of dat een backpack handig is? Ik vond Indonesie met backpackend allemaal onwijs goed te doen in ieder geval! Dus dat is geen probleem! Zelf vond ik Sumatra waanzinnig.

1 like

Ja in hotels met koffer gedaan - en dus niet alleen.

Ik bedoel eigenlijk of er veel backpackers zijn en of het bijv een beetje zoals Thailand is qua aanspraak met andere backpackers. Las hier dat er op Java minder backpackers zouden zijn (?).

Wat leuk om te horen! Ik heb een beetje een fobie voor ongedierte (waar ik wel langzaam overheen probeer te komen) dus Sumatra lijkt me een te grote uitdaging, maar misschien toch de overweging waard!!

1 like

Ik vond vrij veel plekken op Java toeristisch/druk/backpackers! Zeker niet weinig backpackers gezien & echt goed te doen in je eentje.

1 like

In het zuiden van Lombok kom je ook genoeg backpackers/toeristen tegen. Ik ben op Flores alleen in Labuan Bajo geweest en heb een boottrip gedaan, als je dat wil doen kom je sowieso ook wel in contact met andere reizigers.

Qua vliegen boek ik altijd een retour naar Jakarta en de rest van de vluchten los, dat was meestal goedkoper. En ik zou idd 1 eiland overslaan, 3 weken voor alle 3 is niet genoeg.

1 like

Toen ik op Lombok was waren er ook genoeg mensen/backpackers, en ook een hoop die vanaf daar verder naar Flores en Komodo gingen (nog steeds spijt dat ik dat niet gedaan heb toen). Java is ook echt geweldig (Bandung, Yogya en Kawah Ijen :heart_eyes:), en ook genoeg andere backpackers.
Maar idd wel wat @50193905 zegt, in drie weken alledrie lijkt me niet echt realistisch. Zou of Java & Lombok of Lombok & Flores doen.

1 like

@kienke Lombok en Flores/Komodo kan ik zeker aanraden! Ik wilde eigenlijk een boottour van Lombok naar Flores doen, dan maak je wat stops bij Sumbawa volgens mij. Helaas niet gedaan, maar de boottour door Komodo was gelukkig ook 10/10.

2 likes

Aah over kleine 4 weken gaan we naar Taiwan! Hebben nog niets geboekt - behalve de tickets haha - en geen route bepaald dus als iemand must visit tips heeft, laat het me weten!

2 likes

Oooh zo jaloers! Emma de thouars heeft een reisgids gemaakt. Zij heeft sowieso de beste reiseettips

3 likes

Oh super, dankje! ga ik meteen kijken🙏

Ik zie dat ze veel post over eten, fantastisch. Ben vorig jaar ook echt rollend door Japan gegaan.

In welk seizoen was je in Japan? Heb je nog budget eettips?

1 like

Nov & dec en vond het echt fantastisch! Zo prachtig in de herfst. Zou meteen weer teruggaan. Niet specifieke hele budget tips… Je kunt relatief goedkoop eten op o.a. de markten zoals Nishiki of Tsukiji Outer Market. Wat tips qua budgetproof restaurants: Nandattei, Ougisushi (prima sushi voor goede prijs), Kitchen Bisshon (pizza’s, ieniemienie eenmanszaakje), Yūrakuchō Station (hieronder liggen allemaal streetfoodtentjes ; goedkoop, lekker & snel), NIPPON RAMEN RIN (8 populaire ramen restaurants naast elkaar)

Thanks ik sla het allemaal op! We hebben nog geen concrete plannen maar willen sowieso een sushi workshop bijwonen lol.

1 like

Hebben mensen hier ervaring met solo reizen op lombok? Qua vervoer, drukte, sociaal enzo? Weet dat ze daar geen Grab e.d. hebben en ik rij zelf geen scooter. Twijfel of lombok niet eenzaam gaat zijn en ik niet beter naar Bali kan gaan nog 1,5 week (maar ben ik al geweest).

1 like

Toen ik er 2 jaar geleden was heb ik gewoon Grab gebruikt, maar de eerste taxichauffeur die ik kreeg was super vriendelijk en heeft mij (en m’n partner) uiteindelijk 2 weken lang overal heengebracht haha.

In 2016 heb ik daar alleen gereisd. Dat was echt prima te doen, moet zeggen dat ik weinig contact heb gemaakt met andere reizigers, wel veel met mensen van daar. Maar nu zijn er wel meer toeristen daar, dus dan zal het wel makkelijker zijn om daar ook contact mee te krijgen.

Qua vervoer had ik altijd wel een scooter. In mijn ervaring is het wel makkelijk om vervoer te regelen, ook zonder Grab oid. Ik vroeg dan altijd gewoon mensen van de accommodatie waar ik bleef, die kennen meestal wel weer mensen die je ergens heen kunnen brengen.

Als je nog andere dingen wil weten mag je me ook pb’en.

1 like

Tips voor een luxe Ha Long Bay cruise? (2d/1nacht)

Wij willen in de kerstvakantie ook ongeveer 2,5 week gaan, dus dan heb je nog 2 weken over daar. Ben jij al geweest of staat het nog op de planning? Anders ben ik heel benieuwd wat jullie gedaan hebben! Ik ben zwanger, dus wil het ook niet te druk plannen.

Iemand wel eens in Taiwan geweest en goede tips😊?

We dachten zelf al aan Taipei, taichung, Tainan en Kaohsiung