De beide Gili’s is voorlopig het plan
Wel supergoeie tip van die reispillen, meestal probeer ik gewoon ogen te sluiten en muziek te luisteren en wordt ik nooit echt misselijk dan maar ik ga sowieso reispillen voorzien voor mezelf en de rest van het gezelschap!
Het zijn er drie, er is ook nog Gili meno
Oké ja, Taiwan lijkt me perfect voor de korte duur die ik heb dus fijn om te horen! Hoe vond jij het met andere reizigers ontmoeten en de mate waarin je je met Engels kunt redden?
Een goede vriendin van mij is een tijdje ruim 1,5 maand in Taiwan geweest. Ze zei dat ze weinig aanspraak had (en daardoor soms ook wel een beetje eenzaam was) omdat niet veel andere backpackers/toeristen waren. Ze was er wel in het laagseizoen, dus dat kan nog uitmaken.
Woeps, bedoelde Gili air en Gili trawangan!
Ik kwam uit korea, dus vergeleek het daar mee, maar in taiwan was reizen als engeltalige toerist makkelijker dan in korea en er waren meer backpackers! Ik heb ook wel alleen in hostels geslapen, maar ben ook wel andere backpackers tegengekomen en in Korea had ik dat amper! Het is geen thailand met de hoeveelheid backpackers maar je bent ook niet constant de enige!
Ik denk dat naar beide Gili’s gaan echt weinig meerwaarde heeft eigenlijk. Zou naar 1 gaan en dan de overige extra tijd ergens spenderen wat meer diversiteit biedt. Een van de Nusa’s, of een extra plek op Bali, of naar Lombok…
Lombok staat idd op het programma na de Gili’s
Thx voor de tip, ga bekijken met de rest welke we dan gaan doen
Oke goed om te weten, thanks! Ik denk dat het Taiwan gaat worden.
Ik vond gili air wel heel anders dan gili T, bij die laatste was ik na 1 dag wel klaar en bij de eerste heb ik nachten bijgeboekt. Ligt er ook aan wat je daar wilt gaan doen natuurlijk
Weet niet of je echt van feestjes enzo houdt, maar Gili T is dat vooral. Gili air is chillen, snorkelen, leuk een drankje drinken in de avond.
Ik zou zeker naar Nusa Lembognan gaan (en evt dagtrip naar nusa Penida). Hele fijne vibe en vond ik zelfs leuker dan Gili air
Hoelang was je in taiwan en zuid-korea? Voorkeuren nu gaan daar wel naar uit denk ik! Alleen nog even kiezen of we zin hebben in winter haha, zag dat het in zuid-korea wel koud kon worden al in november. We hebben 3.5 week ongeveer.
Ik ben in korea 4 weken geweest, waarvan 6 dagen japan en dat was prima voor een rondreis inclusief jeju!
En daarn anog een keer 7 dagen korea en toen 2 weken taiwan. In 2 weken kan je best het eiland rondreizen in taiwan maar iets langer is misschien wel beter als je nog meer kan zien en een eiland wil bezoeken (deed ik niet)
Dankjewel! Japan ben ik afgelopen jaar 3.5 week geweest dus zou nu echt of Taiwan of Zuid-Korea 3.5 week zijn!
Ja dat is voor beide plekken prima! Je kan natuurlijk altijd nog meer zien pf op bepaalde plekken langer blijven!
Besluit is genomen: we gaan 6-28 nov naar Taiwan! Zuid-Korea blijft hoog staan maar toch keer als seizoen beter is. Las al dat auto huren in Taiwan voor de oostkust aan te raden is, nog niet te missen plekken?
Hoe zouden jullie twee weken in Vietnam invullen? Ik vlieg op Ho Chi Minh, vind het prima om door te reizen, bijv naar Hoi An, maar wil niet helemaal noordelijk naar Hanoi (dat wil ik in een andere reis doen). Ik hou er niet zo van om elke 2 dagen een bus/trein te moeten nemen, dus wil een paar plekken kiezen als uitvalsbasis.
Op zich een goed idee, maar ik ben daar al geweest
Ik zou dan naar Mui ne, Dalat en Hoi An gaan.
Ja ook eind december? Ik las dat het dan vrij koud is in Hoi An (20 graden) en veel regent, dat houdt me tegen