oh dit is absoluut niet een nederlands ding
eerder een universele ervaring
ja dat vind ik inderdaad irritant. dat hele oh nederlanders hihaho!!1! en dan zo’n geforceerd gesprek. als het gewoon een leuke interactie is vind ik het niet erg.
in jerevan kwam ik armeense nederlanders tegen en zij spraken ons ook aan, omdat ze ons hoorden praten. zij vonden het heel erg leuk om nederlanders te zien in ‘hun land’, omdat ze armenië al hun hele leven bezoeken en nauwelijks nederlandse toeristen zagen. dus toen gaven ze ons allemaal tips enzo en dat was gewoon een leuk gesprek. maar dat stomme popiejopie nep sociale gedoe is gewoon ergerlijk
Ja mijn vriend heeft dit ook met mensen uit ‘zijn’ land, we hebben allemaal een hekel aan landgenoten tegenkomen op vakantie
Omg over 10 weken naar Japan!!! Heb er zo zin in, ga zo alles teruglezen op het forum. Kan niet wachten. Gaan 6 dagen naar Tokyo (hotel al geboekt) en dan 12 dagen over voor Osaka (voor de expo) en nog 1 a 2 steden. Daar hebben we nog niets geboekt. Zo zin om alles verder uit te zoeken.
Waarschijnlijk te laat voor kersenbloesem, we gaan van 18 april. Achja ooit!!
Oh ik ben ZO jaloers, vond Japan echt heeerlijk! Veel plezier met de voorpret vast!
Ben je hier nog geweest? Ik wil misschien op vakantie naar Oman en ik vlieg het liefst op Masqat, maar misschien is Dubai handiger (geen overstap). Als ik ook naar het zuiden wil, heb ik misschien langer dan 2 weken nodig ![]()
Ja, ik was er vorig jaar in de herfst! Naar Dubai gevolgen, daar een auto gehuurd en richting Muscat gereden. Vanaf daar een redelijk standaard rondje gereden: Muscat, Nizwa, Bidiyah, Sur, Muscat. Tussen Muscat en Nizwa ook nog een stop maar weet daar de naam zo ff niet van. Dat hebben we in een week gedaan. Ik wil graag terug want vond het heel tof daar!
Bedoel je met het zuiden Salalah? Daar ben ik helaas niet geweest. Wil je rondreizen met een auto?
Over een maand gaan mijn vriend en ik naar Maleisië, we hebben al uitgestippeld wat we graag willen doen, maar we zijn een beetje besluiteloos over welk eiland we gaan bezoeken voordat we doorreizen naar Singapore.
Ik twijfel tussen de Perhentian, Redang of Tioman.
We vinden snorkelen beide erg leuk, we willen wel kunnen relaxen en lekker kunnen eten, maar we zijn een beetje bang bij de eerste twee opties dat we alleen aan het strand gebonden zijn, omdat er verder niet heel veel te beleven is op de eilanden. Maar wellicht schat ik dat helemaal verkeerd in.
Ja, dan wil ik inderdaad Salalah erbij pakken, maar dat is 10u rijden. Daarom denk ik dat ik minimaal 2 weken in Oman nodig heb. Mijn vakanties zijn over het algemeen druk en volgepland, maar dat wil ik nu graag voorkomen. Ik wil daar inderdaad ook een auto huren
Dan zou ik er zeker 2 weken voor nemen ja! Als je naar Dubai vliegt, wil je dan ook vanaf daar met de auto? Sommige verhuurbedrijven doen wat moeilijk over de auto mee de grens over nemen, helemaal als je het online wil regelen. Wij zijn uiteindelijk gewoon meteen na aankomst op het vliegveld naar de balies met verhuurders gegaan en hebben het daar zonder problemen geregeld, met Avis volgens mij.
Perhentian is inderdaad wel vooral strand en verder is er weinig. Je kunt wel heel goed snorkelen vanaf het strand, maar als je andere dingen wil doen moet je daar niet heen gaan (zegt m’n vriend iig, ik ben er nooit geweest). Hij is heel erg fan van Perhentian, juist omdat er weinig is. De andere eilanden is hij niet geweest.
Nee, we hebben “maar” 9 dagen voor Maleisië. We willen naar Kuala Lumpur, Melakka (dagtrip), misschien Cameron Highlands en een eiland bezoeken en daarna worden we al in Singapore verwacht.
Het snorkelen lijkt me wel heel mooi bij Perhentian.
@Lorelai Thanks! Ik hoop dat mijn vriend van de rust kan genieten, die kan nogal moeilijk zich overgeven aan niets doen. ![]()
Heel goed! Ik vond het een mega leuke stad. Super veel te doen okk in de omgeving. Heb me echt niet verveeld. Ik was er twee weken en dat is ook zat om rustig aan te doen. Het is ook een makkelijke stad om te verkennen, ov is goed, overal staat alles in het engels, ik kon mijn creditcard ook gewoon gebruiken.
Als je een lijstje wil met tips voor daar stuur maar een pb!
Ik heb een paar tranen gelaten maar ik heb eindelijk mijn droomvakantie geboekt naar Japan!! 22 dagen ga ik er naar toe in de periode oktober/november!
Al heel mijn leven wil ik er heen en steeds mezelf laten tegen houden door enorme geldproblemen, ex-partners en mezelf want ik had er al 10x kunnen zijn, dus ook eigen schuld.
Maar ik ben zo tevreden met de reis! Nu al zo’n zin in!
Over 2,5 week is het voor ons al zover dat we naar Maleisië en Singapore gaan en vanavond alle hotels eindelijk geboekt.
We hebben uiteindelijk toch voor de Perhentian Islands gekozen (3 volle dagen). Ik had eerder al gezegd dat ik niet weet of mijn vriend dit gaat trekken. We hebben bewust voor een wat prijziger (lees vooral schoon en netjes) resort gekozen, want anders kan die jongen het al helemaal niet aan en zit hij op de eerste boot weer terug naar het vaste land.
Want? Hij is zeeziek?
Leuk! Waar ga je allemaal heen? Ik ben zelf in Tokyo geweest in die periode en dat was echt heerlijk qua weer etc.
Nee, een luxepoes die niet makkelijk rust kan vinden.
We starten in Tokyo, Hakone, Nagoya, Nachi, Kyoto, Kobe en eindigen in Osaka
. Goed om te horen dat het weer goed was!
Wij gaan in september naar China! De route die wij ongeveer willen doen is Beijing-Xi’An-Chengdu-Guilin/Yangshuo-Shanghai.
Iemad tips hoelang je ongeveer het beste per plaats kan verblijven? En via welke site hebben jullie hotels geboekt? Ik kwam wel Agoda tegen en Trip.com