Sowieso naar Maleisie! Ik ben er vorig jaar geweest in april en het was echt top en we kwamen 0 Nederlanders tegen
Dat is ook waar ik tot nu toe het meeste naar neig. En dan proberen stad en strand te kunnen combineren.
Als je maar een week hebt zou ik het combineren met Maleisië. Je kan vanaf Singapore gemakkelijk met de bus naar Mersing en vanaf daar naar Tioman Island. Als je de stad hebt gehad, is dat een heerlijke combi. Chille vibes, snorkelen, watervallen, prachtige stranden en niet te toeristisch (kleinschalige overnachtingsplekken).
Maleisië. Een eiland als Tioman bv (vond ik erg fijn).
Ik ben momenteel 3 weken in singapore/maleisië (3 dagen singapore deed ik ook en dat vond ik prima genoeg tijd) en ik vind Maleisië top, leuke afwisseling stad/natuur/bounty stranden. Inderdaad weinig nederlanders en minder massatoerisme dan thailand of vietnam. Ik ben nu op langkawi (waar expeditie robinson dit jaar is opgenomen haha) en hier is het wel wat drukker maar nog steeds niet te vergelijken met thailand drukte, echt heerlijk. Vietnam is ook leuk maar dan is een week wel te kort
toevallig, ik ben nu ook op langkawi. en toch al genoeg nederlanders gespot ook!
Ja ik neem het terug, wij zitten lekker in een mooi rustig deel en waren toen ik dit schreef nog niet aan de westkant geweest
Ik ben zelf toen ik op Langkawi was (en Maleisie) genoeg Nederlanders tegen komen. Mijn ervaring is dat je ze overal tegenkomt, zelf als je denkt dat je op een rustige plek zit waar er nog geen sprake is van massatoerisme…
Mijn vader vond het altijd verschrikkelijk om Nederlanders tegen te komen als we op vakantie waren vroeger en toen had hij het codezinnetje: ‘I smell cheese’ ontwikkeld zodat we onze bek hielden en overschakelden naar Engels.
Ik heb dit overgenomen en doe dit nu ook met mijn vriend, helaas had ik vorige vakantie niet door dat hij deze tas bij zich droeg dus was kansloos.
Voor de Maleisiëbezoekers: is er iemand van jullie die de Cameron Highlands bezoekt? Ik ga begin februari met mijn vriend naar Maleisië (en paar dagen Ko Lipe en daarna een bezoek aan Singapore). Onze planning ligt grotendeels vast maar ik was nog aan het twijfelen over de Cameron Highlands. Het ziet er supermooi uit maar ik las dat het nu schoolvakantie is in Maleisië en dat de wegen naar dit gebied niet normaal druk kunnen zijn in vakantieperiodes omdat dit ook veel binnenlandse toeristen trekt. Iemand die hier al geweest is?
Edit: en nog een heel random vraag maar ik las in een toeristische gids dat geel een kleur is die absoluut not done is om in Maleisië te dragen omdat dat geassocieerd wordt met opstandelingen van het regime ofzo. Klopt dat? Word je scheef bekeken als je daar iets geels draagt? Een vriendin van me die enkele maanden geleden daar is geweest, heeft daar niks van gemerkt maar zij draagt bijna alleen maar zwart dus ik weet niet of ik haar moet geloven.
Oh heerlijk, wel een beetje jammer dat je vriend deze tas mee had genomen. Voor de volgende keer maar een boodschappentas vanuit een ander land meenemen als souvenir.
Ik was afgelopen jaar in Japan, net zoals veel anderen en toen zat ik als enige westerling in een onsen, kwam er een andere westerling aan. Ze ging alleen bijna onderuit en door haar manier van au roepen dacht ik waarschijnlijk ben jij Nederlands. Dus ik zeg heel normaal ‘dat zag er pijnlijk uit’. Ze keek echt zo verbaasd alsof er echt niemand uit Nederland naar Japan gaat.
Dit is zo’n grappig nederlands kwaaltje, dat elkaar niet tegen willen komen. Willen we voelen dat onze reis heel speciaal, uniek en exotisch is en is het dat vooral als we het idee hebben daar de enige nederlanders te zijn?
Ik heb het ook hoor maar voel me er ook best wel belachelijk om
Nee tuurlijk niet, ik wil gewoon lekker anoniem op vakantie gaan zonder lollige aanspraak af en toe. Vooral omdat je ze ook vaak genoeg ongepaste opmerkingen hoort maken over de lokale bevolking.
Wij willen misschien rond 4 februari gaan, als we weer in Kuala Lumpur zijn. Als we inderdaad gaan laat ik weten of het te doen was.
Dat van dat gele is iets van jaren terug, ik denk niet dat dat nu nog een probleem zou veroorzaken. Helemaal niet als je als toerist iets geels draagt.
Edit; oh haha lees nu dat je zelf begin februari gaat. Dan ben je er misschien al dus.
Oh dit😂 Afgelopen jaar was ik in Taiwan & vond het keer zo fijn hele reis geen Nederlanders te hebben gezien en in een stad als Taitung uberhaubt geen enkele Westerse toerist. Niet zo semi geforceerd elke keer een praatje als ‘waar komen jullie vandaag, ohja en waar zijn jullie al geweest & gaan jullie nog heen?’ etc.
Ik vond het leuk/mooi om te hiken maar als je daar niet van houdt is er verder niet zoveel te doen
oh dit is absoluut niet een nederlands ding eerder een universele ervaring
ja dat vind ik inderdaad irritant. dat hele oh nederlanders hihaho!!1! en dan zo’n geforceerd gesprek. als het gewoon een leuke interactie is vind ik het niet erg.
in jerevan kwam ik armeense nederlanders tegen en zij spraken ons ook aan, omdat ze ons hoorden praten. zij vonden het heel erg leuk om nederlanders te zien in ‘hun land’, omdat ze armenië al hun hele leven bezoeken en nauwelijks nederlandse toeristen zagen. dus toen gaven ze ons allemaal tips enzo en dat was gewoon een leuk gesprek. maar dat stomme popiejopie nep sociale gedoe is gewoon ergerlijk
Ja mijn vriend heeft dit ook met mensen uit ‘zijn’ land, we hebben allemaal een hekel aan landgenoten tegenkomen op vakantie
Omg over 10 weken naar Japan!!! Heb er zo zin in, ga zo alles teruglezen op het forum. Kan niet wachten. Gaan 6 dagen naar Tokyo (hotel al geboekt) en dan 12 dagen over voor Osaka (voor de expo) en nog 1 a 2 steden. Daar hebben we nog niets geboekt. Zo zin om alles verder uit te zoeken.
Waarschijnlijk te laat voor kersenbloesem, we gaan van 18 april. Achja ooit!!