Azië topic

Over een maand gaan mijn vriend en ik naar Maleisië, we hebben al uitgestippeld wat we graag willen doen, maar we zijn een beetje besluiteloos over welk eiland we gaan bezoeken voordat we doorreizen naar Singapore.

Ik twijfel tussen de Perhentian, Redang of Tioman.

We vinden snorkelen beide erg leuk, we willen wel kunnen relaxen en lekker kunnen eten, maar we zijn een beetje bang bij de eerste twee opties dat we alleen aan het strand gebonden zijn, omdat er verder niet heel veel te beleven is op de eilanden. Maar wellicht schat ik dat helemaal verkeerd in.

1 like

Ja, dan wil ik inderdaad Salalah erbij pakken, maar dat is 10u rijden. Daarom denk ik dat ik minimaal 2 weken in Oman nodig heb. Mijn vakanties zijn over het algemeen druk en volgepland, maar dat wil ik nu graag voorkomen. Ik wil daar inderdaad ook een auto huren

2 likes

Dan zou ik er zeker 2 weken voor nemen ja! Als je naar Dubai vliegt, wil je dan ook vanaf daar met de auto? Sommige verhuurbedrijven doen wat moeilijk over de auto mee de grens over nemen, helemaal als je het online wil regelen. Wij zijn uiteindelijk gewoon meteen na aankomst op het vliegveld naar de balies met verhuurders gegaan en hebben het daar zonder problemen geregeld, met Avis volgens mij.

1 like

Perhentian is inderdaad wel vooral strand en verder is er weinig. Je kunt wel heel goed snorkelen vanaf het strand, maar als je andere dingen wil doen moet je daar niet heen gaan (zegt m’n vriend iig, ik ben er nooit geweest). Hij is heel erg fan van Perhentian, juist omdat er weinig is. De andere eilanden is hij niet geweest.

1 like

zijn jullie ook van plan naar borneo te gaan? Daar heb je ook plekken waar je mooi kan snorkelen naast de andere, mooie natuur.

2 likes

Nee, we hebben “maar” 9 dagen voor Maleisië. We willen naar Kuala Lumpur, Melakka (dagtrip), misschien Cameron Highlands en een eiland bezoeken en daarna worden we al in Singapore verwacht.

Het snorkelen lijkt me wel heel mooi bij Perhentian.

@Lorelai Thanks! Ik hoop dat mijn vriend van de rust kan genieten, die kan nogal moeilijk zich overgeven aan niets doen. :joy:

2 likes

Heel goed! Ik vond het een mega leuke stad. Super veel te doen okk in de omgeving. Heb me echt niet verveeld. Ik was er twee weken en dat is ook zat om rustig aan te doen. Het is ook een makkelijke stad om te verkennen, ov is goed, overal staat alles in het engels, ik kon mijn creditcard ook gewoon gebruiken.
Als je een lijstje wil met tips voor daar stuur maar een pb!

3 likes

Ik heb een paar tranen gelaten maar ik heb eindelijk mijn droomvakantie geboekt naar Japan!! 22 dagen ga ik er naar toe in de periode oktober/november!
Al heel mijn leven wil ik er heen en steeds mezelf laten tegen houden door enorme geldproblemen, ex-partners en mezelf want ik had er al 10x kunnen zijn, dus ook eigen schuld.
Maar ik ben zo tevreden met de reis! Nu al zo’n zin in!

40 likes

Over 2,5 week is het voor ons al zover dat we naar Maleisië en Singapore gaan en vanavond alle hotels eindelijk geboekt.

We hebben uiteindelijk toch voor de Perhentian Islands gekozen (3 volle dagen). Ik had eerder al gezegd dat ik niet weet of mijn vriend dit gaat trekken. We hebben bewust voor een wat prijziger (lees vooral schoon en netjes) resort gekozen, want anders kan die jongen het al helemaal niet aan en zit hij op de eerste boot weer terug naar het vaste land.

6 likes

Want? Hij is zeeziek?

1 like

Leuk! Waar ga je allemaal heen? Ik ben zelf in Tokyo geweest in die periode en dat was echt heerlijk qua weer etc.

3 likes

Nee, een luxepoes die niet makkelijk rust kan vinden.

1 like

We starten in Tokyo, Hakone, Nagoya, Nachi, Kyoto, Kobe en eindigen in Osaka :heart_eyes:. Goed om te horen dat het weer goed was!

2 likes

Wij gaan in september naar China! De route die wij ongeveer willen doen is Beijing-Xi’An-Chengdu-Guilin/Yangshuo-Shanghai.

Iemad tips hoelang je ongeveer het beste per plaats kan verblijven? En via welke site hebben jullie hotels geboekt? Ik kwam wel Agoda tegen en Trip.com

1 like

Leuk! Wij hebben een soortgelijke route gedaan (Beijing - Pingyao - Xian - Chengdu - Guillin (dagtocht naar Yangshuo) - Shanghai).
Ik weet niet meer exact hoe lang overal. Volgens mij Beijing drie nachten. Dat was prima. We hadden ook een dagtocht naar de Chinese muur gedaan. Beijing vond ik niet geweldig zelf, ik vind Shanghai veeeel leuker. Xian is ook super leuk, daar zaten we ook drie nachten geloof ik. In Chengdu was twee nachten genoeg. Guillin en omgeving vond ik geweldig, daar zaten wij ook het langst (5 nachten volgens mij?).

Wij boekten accommodaties gewoon via booking.com. Ik heb nog wel wat aanraders als je benieuwd bent!

3 likes

Heerlijk! En echt een topperiode, ik was ook in november en super weer, mooie herfstkleuren en in de alpen sneeuw (:heart_eyes:)

1 like

Ha leuk, mijn eerste reis door China was precies deze route (plus Zhangjiajie)! Ik weet niet meer zo goed hoe lang ik overal was, maar was er in totaal een maand. Vind alle plekken in ieder geval wel aanraders! Ik vond Beijing zelf wel een leuke stad, met heel veel bezienswaardigheden. Yangshuo is echt prachtig en de andere steden vond ik ook heel leuk. Wij gebruiken inderdaad vaak Trip.com voor hotels/homestays en treinkaartjes, fijne app. Veel plezier! Het is zo’n geweldig en veelzijdig land. Ik ben er nu ook, voor de derde keer, maar morgen helaas weer naar huis :frowning:

is er iemand hier wel eens in kathmandu geweest? ik heb de zoekfunctie gebruikt maar daar kwam weinig uit. ik heb al rondgekeken op youtube en tiktok maar ik ben ook benieuwd naar ervaringen hier.

1 like

Ja, ik! Wel alweer heel wat jaren geleden. Ik vond het destijds een leuke stad, wel heel erg veel smog. Wil je iets specifieks weten?

1 like

Ik ben er ook geweest, maar is alweer 12 jaar geleden. Ik vond het een bijzondere stad toen, durfde daar ook in m’n eentje rond te lopen (in tegenstelling tot India waar ik daarvoor was geweest).

2 likes