Azië topic

Ja ik ben nu op Java! Heb het erg naar mijn zin! Dankjewel, lief van je!

1 like

Ik weet dat je dit al een tijdje geleden hebt gepost. Maar ik ga in september voor 2 weken naar Zuid-Korea! Tips zijn welkom! Ik dacht aan Seoul - Busan - Jeju Island.

Mn vriend houdt veel van natuur en ik houd van eten haha.

@Opheliac Hier staan veel tips denk ik! Maar ik vond de eilanden van Thailand echt heerlijk. Koh Tao en Koh Phi Phi vond ik fantastisch. Pai vond ik heel leuk, ik sliep in een hostel op een berg. In Laos is Luang Prabang een aanrader. Vientiane vond ik niks aan. 1000 islands weer heel leuk. Ik ben tussen Vientiane en 1000 islands naar een grot geweest, dat was echt amazing. De grot was wel tof maar vooral de sterrennacht was amazing. In Vietnam vond ik HCM heel leuk maar ik houd van grote steden en ik deed vrijwillgerswerk met leuke mensen. Da Nang is leuk, Hoi An is heeeel leuk, Hue kun je overslaan. Hanoi vond ik ook weer leuk en Ha longbay was prachtig. Daar moet je wel oppassen want er is echt maffia met boeken. Beter betaal je wat meer en krijg je fatsoenlijke behandeling.

Hahaha ik kijk nu al uit naar die maffia. Thanks voor de tips en de tag!

1 like

Vier weken later haha: ja, kan. Vanuit Bangkok ben je zo in Chiang Mai en dan zou ik ook zeker even naar Pai gaan. Qua eilanden zou ik kijken wat je zou willen doen, er zit veel verschil tussen.

1 like

Ik ga bijna naar (noord) Thailand en zit filmpjes te kijken over streetfood, ik denk echt dat ik terugkom als een tientonner.

Ik ga ook over een paar weken, kan niet wachten!! Drie jaar geleden was ik er voor het laatst en heb toen veel kookworkshops gedaan en waar het kon op straat gegeten. Zo heerlijk allemaal.

3 likes

Heeft iemand tips voor Beijing? We gaan in april 9 dagen😎 Het stond totaal niet op de planning dus alle tips zijn welkom!

In elk geval zorgen dat je niet te strak plant! Ik vond het Zomerpaleis echt onwijs mooi, daar kan je wel een hele dag vertoeven en op je gemak rondwandelen, boottochtje maken etc. Geldt ook voor de Verboden Stad. En een uitstapje naar de muur natuurlijk! Ik ga nog even nadenken over verdere tips. :blush:
Heb je al een ho(s)tel? Anders heb ik nog wel een aanrader!

Wij denken erover om dit jaar naar China te gaan. De reisroute die ik nu bedacht heb is Beijing-Xi’An-Chengdu-Guilin/Yangshuo-Shanghai. We willen het liefst zoveel mogelijk met de trein doen, maar ik denk dat we Guilin naar Shanghai met het vliegtuig doen. Tips zijn welkom, bijv. op hoeveel dagen per stad ik minimaal moet rekenen

Leuk, ik heb precies die route vorig jaar gedaan maar dan ook nog Pingyao als stop gedaan tussen Beijing en Xi’an en Yangshuo als dagtrip vanuit Guillin. Alles met de trein gedaan behalve idd de afstand van Guilin naar Shanghai. Hoe lang wil je er in totaal voor uittrekken? Zelf zou ik Chengdu overslaan met de kennis die ik nu heb, maar ik neem aan dat je graag de pandas wilt zien? Ik vond vooral Xi’an, Guillin en Shanghai super leuk. Vooral Guillin heeft me positief verrast terwijl ik over de stad zelf niet zulke positieve verhalen las. Ik vond het zó mooi daar! Als je nog specifieke vragen hebt, help ik je graag verder! Ook qua accommodaties heb ik nog veel aanraders (behalve ons hostel in Chengdu, dat zou ik niemand aanraden haha).

Ik heb ooit een blog geschreven over onze indeling, misschien heb je er wat aan: http://nienkedeelt.nl/rondreis-door-china-route/.

4 likes

Ik zou ook zeker overnachten in Yangshuo, vond dat echt een van de mooiste plaatsen!

2 likes

Ik zat te denken aan 18 dagen ongeveer! Ik ga je blog vanavond eens lezen, wat leuk dat je ongeveer dezelfde route hebt gedaan. Ik twijfel trouwens ook over Chengdu, ik hoef eigenlijk niet per se panda’s te zien dus als er verder weinig te zien is sla ik dat misschien toch liever over. Guilin lijkt me ook echt prachtig!

2 likes

Ah top thanks! Ja we hebben al een hotel geboekt👍🏻

1 like

Heeft iemand ervaring met het boeken van de trein van Jakarta naar Bandung? Wij krijgen telkens geen opties te zien op Traveloka, ook niet als we op andere data of andere stations zoeken. Terwijl we juist overal lezen dat je deze trein ruim op tijd van tevoren moet boeken. Zijn er andere sites die aan te raden zijn?

5 jaar later lol, maar ik zie dat jij in Jakarta hebt gewoond! Ik ga over 1,5 maand naar Jakarta, we willen de dag erna meteen door met de trein naar Bandung. Weet jij hoe we het beste aan treintickets komen? Zie m’n berichtje hierboven…

Sorry ik woonde daar in 2015-2016 ik heb echt geen flaauuuwww idee meer

2 likes

Heb je tiket.com al geprobeerd?

Thanks, maar ook daar krijg ik geen opties. Snap er niets van

Is iemand hier eens naar de Molukse eilanden en (West) Papua geweest? En nog specifieker, Raja Ampat? Ben benieuwd naar ervaringen!

Ik ga sowieso naar Ambon, maar als ik daar dan toch ben zou ik ook graag meer willen zien. Raja Ampat staat hoog op mijn lijst.

1 like