Babynameninspiratie #2

Felix of Zeger

4 likes

Bonne, Lieuwe, Casper, Willem, Rocco, Tessel

Thijs (wel maar 1 ipv 2), Ruben, Thomas, Casper, Pepijn, Arno zijn missschien de wat ā€œtijdlozere serieuzere optiesā€?

Of Jurre, Fedde,

3 likes

Even weer wat namen polls:

• Noor
  • Nora
  • Norah

0 stemmers

• Pien
  • Fien
  • Fiene

0 stemmers

• Julia
  • Juul
  • Julie

0 stemmers

• Saar
  • Sara
  • Sarah

0 stemmers

• Luca
  • Luuk
  • Loek
  • Lucas

0 stemmers

• Olivier
  • Oliver

0 stemmers

• Seb
  • Sep
  • Siebe
  • Syb
  • Sybren
  • Siem

0 stemmers

1 like

Ik ken een finse Kalle en je spreekt het uit als Kjalle, misschien een leuk weetje…

1 like

Haha dat wil ik best doen, heb hier toch al veel te veel verteld en jullie doen zo goed je best :ok_hand:

5 likes

Help!!! Ik was er 100% van overtuigd dat we een jongen zouden krijgen, blijkt een meisje te zijn, hahaha.

Voor een jongen hadden we Matthyas (Matthy) als naam - iemand een suggestie voor een meisjesnaam met dezelfde vibes? Hoeft niet met de M te beginnen.

5 likes

Ik denk bij deze namen ook nog aan Raphaella / Raphaelle.

1 like

Philip, Ravi, Joas, Mika, Leon, Theo, Julan, Ferran, Figo/Vigo,

3 likes

Deze nooit overwogen of tegengekomen in onze zoektocht maar vind hem eigenlijk wel heel leuk! Of Filip, misschien past dat iets beter in de stijl van de andere kinderen.
Ik ga hem vanavond even bespreken.
Inmiddels kan ik de reacties van m’n man wel een beetje raden en grote kans dat hij meteen begint over een angst voor bijnaam en associatie met Flip.
Hij komt altijd met van die dingen waarvan ik denk ā€œehh boeiend??ā€ :joy:

9 likes

Ja! Ik vind Filip inderdaad ook heel leuk er bij passen!

3 likes

Oh je noemde hem hier ook al :joy:
Gek dat een naam soms eerst totaal niet landt en later ineens wel opvalt

4 likes

Haha dat stukje over je man is heel herkenbaar. Wij verwachten een derde kindje en bij elke naam die ik noem komt mijn man wel met een vaag rijmwoord of iets waar het hem aan doet denken… (niet Joep, want dan krijg je vast Joep eet poep, geen Isa dan denkt hij aan IS, geen Felix, want dan denkt iedereen dat we een kat hebben gekregen, naja en zo gaat het maar door). Inmiddels 30 weken zwanger en nog geen enkele naam die kans maakt…:roll_eyes:

6 likes

Hij komt zelf niet met suggesties?

4 likes

Nope, hij heeft een naam die hij graag wil, maar zo heet onze kat al, wat ik dan weer vrij vreemd vind…

3 likes

Ahahaaha dus kind letterlijk hetzelfde noemen als je kat is helemaal suupie maar ā€˜kattennaam’ Felix is een probleem. Mannen :woman_shrugging:t3:

18 likes

Hahahahahaha dit ja. OMG. Nou hoop dat jullie er snel uitkomen. Sterkte 🫣

Haha ja het is verschrikkelijk…Naja hopelijk bedenken we snel wat…

1 like

Ja hoor het is Philip geworden :grinning:
Eigenlijk past de Hollandse schrijfwijze iets beter bij ons maar jammer dan… dit vonden we toch mooier en we krijgen ook veel reacties van mensen die dat ook vinden.

Baby is alleen vrij blond terwijl m’n andere kinderen donkerder waren/zijn. Ik vind dit eigenlijk wel meer een naam voor donker haar :joy: dus ben benieuwd of het uiteindelijk 100% gaat kloppen voor ons gevoel.
Vast wel want hoeveel mensen ken je nou bij wie de naam niet past haha.

Nogmaals bedankt iedereen!

82 likes

Ahh gefeliciteerd hij is er al! Ik vind juist de naam (ook) heel schattig bij een heel blond jongetje, maar kan natuurlijk bij allebei.
Vind de combinatie ook leuk!

4 likes