Babynameninspiratie #2

Louis vind ik ook leuk inderdaad, goede :heart_eyes: Charlie vind ik leuk, maar voor een meisje eerder haha

2 likes

Ah ik vind Jules ook een super leuke naam. Gaan jullie het uitspreken als ‘sjuul’? Mijn vriend zegt steeds iets van ‘sjoel’ of ‘joel’ (al weken) en het lukt hem gewoon niet om de ‘sjuul’ uitspraak te onthouden die ik zo leuk vind :sweat_smile: dus nu valt die naam eigenlijk daardoor af :frowning:

3 likes

Ik vind Ben heel mooi :yellow_heart:

3 likes

Zjuul :stuck_out_tongue:

5 likes

Ik vind Ben ook een leuke naam alleen “ik ben Ben” niet, “ik heet Ben” of “mijn naam is Ben” wel.

5 likes

Ja als sjuul/zjuul uitgesproken inderdaad! Wij kennen een paar ‘Jules’ in de buurt dus misschien scheelt dat in de uitspraak haha :yum:

@EllaFitzgerald , ik ben Ben :rofl: had ik nog niet bij nagedacht haha. Maar goed, daar kan hij dan zelf een keuze inmaken evt

3 likes

Leuke namen! Ik vond Julien (of
Juliën?) ook leuk maar hebben die zelf niet gedaan vanwege verwarring over uitspraak

2 likes

Ik zou het echt denken dat je het uitspreekt als Djoelz haha. Vandaar dat ik in de Engelse namen hoek zat te denken.
Maar sowieso leuk, waarom zoek je eigenlijk een andere naam als jullie deze heel leuk vinden?

2 likes

Leuk! Hier was het ook Jules geworden als we geen meisje hadden gekregen.

4 likes

Ohh maar jou dacht dan ook eerder ‘loewis’ in plaats van ‘loewie’? :sweat_smile:
Haha snap de verwarring wel!

En goede vraag. Komt denk ik vooral omdat mijn vriend een duidelijke andere voorkeursnaam heeft en ik Elian dus. En Jules een beetje als een compromis voelt ergens haha

Aan de andere kant voelt de naam wel al best vertrouwd en kloppend dus misschien moeten we er inderdaad ook gewoon voor gaan :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

En Elias? (meer een soort combi van Jules en Elian), Julian ligt ook wel in het zelfde straatje evenals Julius.

Andere namen:
Yves
Philip
Fabian of Fabien

Ik merk dat ik behoorlijk in het Franse spectrum zit :smile:

Verder vind ik het lastig. Ben vind ik leuk, maar omdat het ook een werkwoordvervoeging is, heb ik hem zelf ooit van de lijst geschrapt.

2 likes

Welke naam vinden jullie het mooiste? Eventuele andere suggesties die hierbij passen zijn ook altijd welkom!

• Nola
  • Nila
  • Nala
  • Maya
  • Amaya
  • Nika
  • Nova

0 stemmers

3 likes

Mijn dochter heet Nika en we zijn er nog steeds heel blij mee. Krijgen ook altijd leuke reacties op de naam!

9 likes

Ja die hadden wij ook voor onze dochter, maar paste niet zo lekker bij de achternaam (ook 2x K klank). Maar echt een prachtige naam!

3 likes

Leuke namen! Wij zitten voor onze tweede dochter aan Nina te denken, past ook wel in het rijtje :blush:

5 likes

Bedankt voor het stemmen allemaal! Grappig, want Maya is juist onze minst favoriet (vanwege mijn vriend’s assoicatie met de bij haha). We neigen nu het meest naar Nola denk ik, maar vind de andere varianten ook allemaal best mooi.

3 likes

Nina vind ik ook heel mooi, staat bij ons ook hoog op het lijstje.

5 likes

Niya/ Nia, Mya/ Mia, Lina, Lova, Nora

1 like

Haha oké we hadden dus laatst een feestje met onze directe familie en toen kwam de naam 4x langs voor 4 verschillende personen :smiling_face_with_tear:

En toen kwam mijn vriend 2 dagen later ineens met Jari. Die vind ik dus ook steeds leuker worden nu ik er dagelijks over nadenk maar ik moet zo wennen omdat Jules al zo in mijn hoofd zat :crazy_face:

2 likes

Hallo hier!
Niet quoten want ik haal het in de toekomst misschien weer weg :crazy_face:

Ik ben zwanger van een 3e kindje, een jongen.
We hebben al een dochter en zoon: Lotta en Abe.
Wat vinden jullie van de naam Louis hierbij?
Ik vind het zelf heel leuk klinken in het rijtje al ben ik me er wel van bewust dat de naam een heel andere stijl heeft. Ik vind dat zelf niet erg en het past ook wel bij mij, ik heb niet maar Ă©Ă©n bepaalde smaak/stijl. Maar ben wel benieuwd naar meningen en gedachten van anderen hierover.

Ik zeg steeds ik/mij omdat de naam vooral een idee van mij is, man is nog niet overtuigd. Maar ik vind echt niks anders leuk :pensive:

2 likes