Babynameninspiratie #2

Op welke lettergreep leg je de klemtoon van Louis? Ik vind het beter passen als de lettergreep op de eerste klemtoon valt. Maar ook als het niet goed “past” zou ik me daar niet door laten tegenhouden… een man die de naam niet mooi vindt lijkt me een groter struikelblok haha

1 like

Sorry maar ik vind het niet passen bij de namen die je al hebt. Maar zoals je dat zelf al aangeeft, hoeft dat niet voor je. De naam Louis vind ik een mooie klassieke naam.

3 likes

In mijn beleving hoort ie op de tweede en hoop eigenlijk ook dat iedereen hem zo meteen opvat. Heb eigenlijk ook weer geen zin in onduidelijkheid, mensen die het verkeerd uitspreken enzo. Dan is dit misschien niet de meest handige naam maar vind 'm zoo leuk. :smiling_face_with_tear:
Het struikelblok man is in het verleden altijd goed gekomen dus daar ga ik maar weer een beetje vanuit haha.

3 likes

Ik vind Lotta en Louis behoorlijk zelfde klinken. En dan valt Abe er een beetje buiten.

2 likes

Spreek je Louis uit als lowie of lewis? Ik vind Lowie best leuk erbij!

Als Lowie maar eigenlijk meer als Loewie.
Aan Lowie heb ik ook nog gedacht! Dat past er op papier beter bij maar vind het toch wat te lomp. Ik vind juist dat klassieke/misschien tikje kakkerige (?) van Louis leuk.

3 likes

Oh ja oke ik vind persoonlijk loewie een beetje zo’n scott/ted/Jake (Amerikaanse) naam en niet echt bij lotta en Abe passen. Maar boeien het is jouw kind!

Ik vind het wel leuk klinken in het rijtje eigenlijk. Het is inderdaad een ander soort naam, maar dat stoort mij niet.

6 likes

Als Lowie vind ik het er ook leuk bij passen!

2 likes

Oh ik vind Louis echt een naam voor een oude smoezelige man :joy:
Lotta en Abe vind ik allebei fris klinken dus voor mij past het totaal niet.

3 likes

Ik vind dit zo grappig, die verschillende belevingen van iedereen. Abe is ook juist een hele oude naam en nog Fries ook :stuck_out_tongue_winking_eye:

Bedankt iedereen verder! Leuk om te lezen. Tuurlijk doen we uiteindelijk wat we zelf willen maar vind het wel fijn om beetje voorbereid te zijn op de meningen van anderen ofzo.

1 like

Ik vind het er niet helemaal precies bijpassen, maar boeiend, je bent maar een paar jaar ‘Kwik, Kwek en Kwak’, de rest van je leven ben je gewoon Kwek zonder die anderen.

37 likes

Ja ik vind oude namen vaak heel leuk hoor, maar Louis vind ik in de categorie Herbert ofzo vallen

2 likes

Ik vind Louis er ook niet echt bij passen (maar spreek het echt frans uit haha)
Lowie is wel leuk en Moos vind ik ook passen in het rijtje.

2 likes

Ik vind een kind opzadelen met een onduidelijke naam altijd een slecht idee. Je ziet aan de reacties toch al meteen hoe erg dit fout gaat, er vragen drie mensen ofzo hoe je het uitspreekt :rofl:
Maar dit vind ik eigenlijk heel eerlijk gezegd nog erger. Je man is ‘nog niet overtuigd’ ha ha ha. Is zijn mening niet net zo belangrijk als de jouwe?

8 likes

Ik denk dat er heel veel namen zijn die ik leuker vind en meer passend zijn bij de namen van je andere kinderen.

En inderdaad, een levenlang spellen en vertellen hoe je iets uitspreekt hij deze naam. Ik weet uit eigen ervaring hoe irritant dat is.

Hidde, Fedde, Jitse, Dies, Oskar

1 like

Tja ik vind het ook stom dat mensen denken dat er een andere uitspraak mogelijk is bij Louis.
Lowie/Loewie vind ik niet zo boeiend en het zit er misschien ook wat tussenin maar wil je eindigen op - is dan moet je Lewis kiezen.
Dus eigenlijk ís ie niet onduidelijk en één keer iemand verbeteren zou ik niet zo erg vinden

Geen zorgen om mijn man :joy: als ie 'm uiteindelijk niet mooi gaat vinden gaat het uiteraard niet door.
Voor een meisje wilde ik al jaren Marie, vond hij vreselijk maar toen we pas op de echo zagen dat het een jongetje wordt zei ie later “ik begon eindelijk Marie leuk te vinden”.

Edit: hij kwam alleen met zijn eigen naam :smiling_face_with_tear:

4 likes

Ik vind Louis geen ‘moeilijke’ uitspraak hebben hoor. Ik zou me daar niet door laten tegenhouden iig. En los daarvan maakt het ook niet zoveel uit wat forummers vinden, als jij en je man er maar blij mee zijn! Wij hebben ook een naam gekozen die sommige mensen ongetwijfeld niet mooi of passend vinden (en anderen juist wel), tsja, dat mogen zij zelf weten.

5 likes

Wat vind je van Edo?

1 like

Ik hoopte dat ik niet teveel andere suggesties zou krijgen want ik vind gewoon bijna niks leuk, voelt lullig om alles af te kraken. Edo vind ik dan wel weer leuk bedacht maar ik heb een accounts kantoor EDO in m’n directe kring.